Kia pro_cee\’d GT, Kia cee\’d GT, Kia Carens, Kia Optima Hybrid sunt noutatile Kia cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. In premiera mondiala, Kia va prezenta noile modele “hot hatch” pro_cee\’d GT și cee\’d GT. De asemenea, printre surprizele pregătite de constructorul coreean se numără prezentarea noii Kia Carens și a unei versiuni îmbunătățite a modelului Optima Hybrid. Pe lângă acestea, Kia va prezenta și un concept urban sportiv.
Kia pro_cee\’d GT și cee\’d GT marcheaza intrarea Kia pe unul dintre cele mai dinamice segmente ale pieței europene, acela al compactelor sportive, asa numitele “hot-hatch”. Avem de-a face cu produsele cele mai orientate spre performanță, din istoria Kia de pina acum.
Cu un design elaborat în Europa, sub atenta supraveghere a lui Peter Schreyer, President and Chief Design Officer Kia, cele două modele au o siluetă atletică, atrăgătoare, completată de luminile de zi cu tehnologie LED, ornamentele finale duble ale sistemului de evacuare, jantele de aliaj de 18 inch și de etrierii sistemului de frânare vopsiți în culoarea roșie.
Sub capota celor doua modele se gaseste aceeași versiune de motorizare: un propulsor de 1,6 litri cu benzină supraalimentat (GDI), care produce o putere maximă de 204 CP și un cuplu motor maxim de 265 Nm, livrat punții față. Transmisia manuală are șase rapoarte, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se efectuează în 7,7 secunde pentru ambele modele.
“Premierele mondiale pentru noile pro_cee\’d GT și cee\’d GT subliniază foarte bine diversitatea capacițăților actuale de producție Kia. Totodată reprezintă o etapă cheie în extinderea firească a gamei de modele pe segmentul de performanță, un moment foarte important pentru companie. Noul Kia pro_cee\’d GT va reprezenta o opțiune foarte interesantă pentru cei care caută un automobil atractiv, cu stil, performant și dinamic, pe când cee\’d GT adaugă un plus de practicabilitate celor care doresc un autoturism cu cinci portiere“, a declarat Michael Cole, Chief Operating Officer Kia Motors Europe (Kia Motors Europe este responsabilă de vânzările, marketing-ul și serviciile conexe ale Kia Motors Corporation în Europa. Sediul central este la Frankfurt, în Germania, iar filiala operează pe 30 de piețe de pe continent).
Producția noilor modele de performanță este programată să înceapă la mijlocul lunii mai, în unitatea de producție Kia de la Zilina, Slovacia. Vânzările în Europa vor debuta la jumătatea anului în curs, prețurile și specificațiile complete urmând a fi anunțate în apropierea datei respective.
Tot cu ocazia Salonului Internațional Auto de la Geneva, Kia va dezvălui pentru marele public și un concept, botezat Kia Provo. Este vorba despre un studiu sportiv, ce va păstra actuala identitate de marcă a companiei, cu de acum cunoscutul “nas de tigru“, dar o va prezenta într-o nouă interpretare, împreună cu o propunere interesantă pentru aspectul blocurilor optice. Este vorba, potrivit Kia, de un concept de “vehicul urban provocator si plin de spirit“. Dimensiunile acestui studiu de stil sunt foarte reduse: 3,88 m x 1,77 m x 1,35 m, pentru un ampatament de 2,53 m. Sub capota conceptului regasim motorul de 1.6 litri si 204 CP al noilor cee\’d si pro_cee\’d GT, asociat insa cu un motor electric ce produce 45 CP si antreneaza rotile din spate. Astfel, Provo devine un vehicul cu patru roti motrice atunci cind cele doua motoare functioneaza simultan, datorita unei inedite cutii de viteze cu dublu ambreiaj si sapte rapoarte conceputa de firma coreana. Interiorul e la fel de surprinzator, cu sezuturile scaunelor fata in pozitie fixa in vreme ce pedalierul si volanul sunt reglabile pentru a permite reglarea pozitiei de conducere.
Un alt punct de atracție de la Geneva, noul Kia Carens, lansat în luna septembrie a anului 2012 cu ocazia Salonului Auto de la Paris, este un MPV compact, gândit și proiectat pentru a veni în întâmpinarea nevoilor și așteptărilor unei familii moderne. Designul elaborat este rezultatul studiilor aerodinamice, în timp ce platforma tehnologică a fost gândită pentru a oferi un spațiu cât mai mare în habitaclu. Carens va fi disponibil fie cu cinci, fie cu șapte locuri, și va oferi o listă importantă de echipamente de siguranță. În momentul în care va fi disponibil la vânzare în Europa, peste câteva luni, clienții vor putea alege dintre cele patru versiuni de motorizare ce vor fi disponibile și care vor produce puteri maxime între 115 CP și 166 CP, în timp ce valorile emisiilor de CO₂ pornesc de la 124 g/km.
Kia Optima Hybrid este primul model european din segmentul D care oferă un sistem hibrid de propulsie (bazat pe o motorizare cu aprindere prin scânteie). Sistemul inovator dezvoltat de Kia este de tip paralel și este compus dintr-un motor termic pe benzină de 2 litri și un motor electric de tracțiune ce dezvoltă 30 kW. În versiunea upgradată pentru anul 2013, Optima Hybrid oferă o putere totală maximă de 190 CP. Viteza maximă ce va putea fi atinsă este de 192 km/h, în timp ce accelerarea de la 0 la 100 km/h se va efectua în 9,4 secunde. Valoarea consumului mediu de combustibil este impresionantă, doar 5,1 l fiind necesari parcurgerii a 100 de kilometri (versiunea precedentă avea un consum mediu de 5,4 l/100 km), iar emisiile de CO₂ sunt de 119 g/km (o scădere de la 125 g/km).
“Pentru noi este foarte motivant că vom prezenta noul Carens, model ce marchează întoarcerea Kia într-un segment de autovehicule foarte competitiv, cel am MPV-urilor, foarte apreciate de familiștii cu un ritm de viață activ. În același timp, noua versiune updatată Optima Hybrid întărește angajamentul mărcii de a dezvolta tehnologii cât mai avansate, care să îmbunătățească și mai mult performanțele de consum și cele ale sistemelor de propulsie hibride“, a concluzionat Michael Cole.