Vanzari record BMW Grup in 2014, peste 2 milioane de automobile livrate

0
382

Vanzari record BMW Group in 2014 – grupul a livrat clientilor sai un numar de peste doua milioane de automobile în 2014, un nou rezultat record care reprezinta al patrulea an consecutiv cu record de vanzari. Au fost vandute un total de 2.117.965 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce au fost vândute, mai mult ca oricand în istoria concernului (vanzarile anului 2013 fiind de 1.963.798 automobile, fata de care cresterea este de 7,9%). Toate mărcile companiei (BMW, BMW Motorrad, Rolls-Royce, MINI) au încheiat anul cu vânzari semnificativ mai mari în decembrie fata de luna decembrie a anului precedent, reprezentand cumulat un plus de 15,2%: în ultima lună a anului au fost livrate 215.217 automobile (186.786 in 2013).

Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW, a declarat: “Sunt încântat că ne-am îndeplinit obiectivul de a vinde peste două milioane de automobile în 2014, un nou record pentru BMW Group. Am avut o creştere bună de-a lungul anului, care a fost vizibilă în toate regiunile majore de vânzări. Noile modele precum BMW X4 şi BMW Seria 2 Active Tourer au demonstrat capacitatea noastră de a dezvolta noi automobile care să atragă noi clienţi pentru marcă. Popularitatea modelelor BMW i3 şi BMW i8 a demonstrat că strategia noastră «born electric» este cea adecvată. Acum privim cu încredere spre 2015, an în care să ne continuăm politica de succes“.

DSC03909

Sa vedem cum stau lucrurile la nivelul fiecarei marci si a principalelor modele. 2014 a fost cel mai bun an din istoria marcii BMW. Livrările de automobile BMW au totalizat 1.811.719 unităţi, o creştere de 9,5% faţă de anul anterior (cind s-au comercializat 1.655.138 automobile). Şi în decembrie, vânzările au atins un nou maxim, cu 14,2% mai multe decât aceeaşi lună din 2013 (177.954 unitati in decembrie 2014 fata de 155.835 in decembrie 2013).

În primul sau an integral pe piata, BMW Seria 2 Coupé a fost livrat către un total de 27.933 de clienţi, alti 13.091 de clienţi optând pentru Seria 2 Active Tourer în primele trei luni în care modelul a fost disponibil pentru livrare. Vânzările liderului de segment BMW Seria 3 au fost mai mari decât anul precedent, totalizând 476.792 de unităţi (cu 2 % mai mult decit in 2013 cind s-au vandut 467.672 exemplare). BMW Seria 4 a contribuit cu 119.580 de automobile la totalul de vanzari. BMW Seria 5, care este lider al segmentului său la nivel global, a înregistrat o creştere de 1,7% în 2014, cu un total de 373.053 de unitati livrate (Fata de 366.992 unitati in 2013). Noul model BMW X4, ale cărui vânzari au început în iulie, a fost livrat către un număr de 21.688 de clienţi, în timp ce a treia generaţie BMW X5 a înregistrat o crestere a vânzărilor de 37,4% faţă de anul anterior (147.381 exemplare in 2014 fata de 107.231 in 2013).

Imbucurator pentru BMW este si faptul ca pariul pe modelele electrice si hibride se dovedeste un real succes. Aproximativ 17.800 clienţi au intrat, în 2014, în posesia unui automobil inovator din portofoliul BMW i. Livrările la nivel global pentru BMW i3 au totalizat 16.052 de unităţi; aproximativ trei sferturi din acest volum de vânzări s-au realizat în a doua jumătate a anului, după lansarea la finalul primăverii pe numeroase pieţe majore, printre care şi SUA. BMW i8 si-a gasit 1.741 clienti de la începerea vânzărilor în vară.

P90133082_highRes

Datorită succesului modelelor BMW i, productia acestora a continuat să se extinda. Harald Krüger, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru producţie, a declarat: “Liniile noastre de producţie de la Leipzig sunt extrem de flexibile şi am optat pentru a produce mai multe modele i8 pentru a reduce timpul de aşteptare a clienţilor. Totodată, peste 100 de unităţi BMW i3 au părăsit uzina în fiecare zi. BMW Group este prima companie auto care fabrică prin utilizarea unor cantităţi semnificative de fibră de carbon în producţia de serie, iar succesul acestor automobile vorbeşte de la sine“.

În ciuda schimbării modelului principal MINI în acest an, vânzările anuale au rămas aproape de nivelul înregistrat cu un an înainte, cu un total de 302.183 de automobile livrate clienţilor (fata de 305.030 exemplare in 2013, reprezentand o scadere de 1,0%). Peter Schwarzenbauer, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru MINI, BMW Motorrad şi Rolls-Royce, a fost deosebit de încântat de cum s-a încheiat anul pentru brand. “MINI a înregistrat cel mai bun trimestru al patrulea din istoria sa, cu vânzări mai mari cu 17,2% (94.624 / 2013: 80.748). De asemenea, a fost şi un record pentru luna decembrie, cu livrări mai mari cu 20,7% comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior (36.773 / 2013: 30.455). De când modelul a intrat complet pe piaţă, vânzările celei de-a treia generaţii MINI cu trei uşi şi ale noului MINI cu cinci uşi au fost foarte bune.” În decembrie, vânzările noii genertii a modelului cu trei uşi au crescut cu 33,9% (16.418 exemplare fata de 12.262 in decembrie 2013), în timp ce ultima lună a anului 2014 a adus livrari ale noului model MINI cu cinci usi către un total de 6.954 de clienti, sedusi de posibilitatea de a avea un model MINI cu ADN-ul traditional dar mai practic si spatios. MINI Countryman a înregistrat si el o creştere cu 5,0% a vânzărilor de-a lungul anului, beneficiand de restilizarea realizata in cursul anului (106.995 exemplare fata de 101.897 in 2013), în timp ce livrările MINI Paceman au totalizat 15.567 de unităţi în 2014, o îmbunătăţire de 6,0% (2013: 14.687).

Noul_MINI_Hatch_5_usi_small_800x533

Rolls-Royce Motor Cars a anunţat vânzari-record pentru al cincilea an consecutiv, 4.063 de unitaţi (+11,9% fata de cele 3.630 exemplare vandute in 2013) fiind vândute la nivel global în 2014, mai multe care niciodată în istoria de 111 ani a mărcii. Peter Schwarzenbauer a declarat: “Rolls-Royce a avut vânzări foarte bune la nivel global, cu creşteri de peste 10 procente în majoritatea regiunilor. Această creştere excepţională înseamnă că livrările au fost de peste patru ori mai mari decât în 2009“. Vânzările au fost susţinute de numeroasele comenzi pentru modelele Ghost Series II, lansat în noiembrie, şi Wraith, care s-a bucurat de primul an complet pe piaţă, în timp ce Phantom rămâne în produsul principal al companiei.

BMW Motorrad a înregistrat al patrulea an consecutiv cu vânzări-record, comercializând peste 120.000 de motociclete şi maxiscutere pentru prima dată în istorie, o creştere de aproximativ 7%.

Aceste cresteri ale vanzarilor BMW Group in 2014 au fost inregistrate pe toate pietele majore. În Europa, un total de 913.803 automobile ale mărcilor BMW şi MINI au fost livrate clienţilor (2013: 858.990 / +6,4%). Toate pieţele europene au înregistrat creşteri în 2014. Vânzările BMW şi MINI în Asia au urcat cu 13,8% în 2014, vânzările totalizând 656.395 de unităţi (2013: 576.616). Acest nivel al vânzărilor a fost reflectat de datele din decembrie – livrările în ultima lună a anului au totalizat 61.295 de unităţi (2013: 54.546 / +12,4%). În 2014, vânzările în China continentală au crescut cu 16,7%, cu un total de 455.979 de automobile BMW şi MINI livrate clienţilor (2013: 390.713). Vânzări bune s-au înregistrat şi în Coreea de Sud, unde 46.400 de clienţi au intrat în posesia noilor automobile, o îmbunătăţire de 17,3% faţă de anul anterior (39.558). La finalul anului, în America de Nord şi de Sud s-a înregistrat o creştere de 3,9% (481.056 / 2013: 462.891). În 2014, SUA au fost principalul vector de creştere în regiune, vânzările anuale fiind mai mari cu 5,3%, la un total de 395.850 de unităţi (2013: 375.782).  O creştere de peste 10 procente s-a înregistrat în Orientul Mijlociu, cu un total de 30.148 de automobile BMW şi MINI vândute în 2014, o creştere de 22,6% comparativ cu anul anterior (24.596). Vânzările lunii decembrie în regiune au fost mai mari cu 30,4%, cu un total de 2.511 automobile livrate clienţilor în ultima lună a anului (2013: 1.926).

Vânzarile BMW Group în/pâna în decembrie 2014

În decembrie 2014Comparativ cu anul anteriorPână în decembrie 2014Comparativ cu anul anterior
Automobile BMW Group215.217+15,2%2.117.965+7,9%
BMW177.954+14,2%1.811.719+9,5%
MINI36.773+20,7%30.183-0,9%
Rolls-Royce490-1,2%4.063+11,9%