Renault Megane 1.2 TCE 130CP EDC – Downsize de succes

0

Renault Megane este un model destul de popular pe strazile noastre, generatia actuala fiind lansata in 2008 si de atunci actualizata prin repetate face-lifturi care au adus mai mult modificari de ordin tehnic decat la estetica. Dupa testul cu versiunea GT Line diesel din 2013, am vrut sa vedem cum se comporta noua motorizare turbo pe benzina 1.2TCE de 130 CP impreuna cu transmisia cu dublu ambreiaj EDC.

IMG_0371

Prima generatie Megane a fost lansata in 1995 si dupa primul facelift a fost printre primele modele care au dobandit 5 stele la testele de impact EuroNCAP. Inspirata dupa un model nu tocmai de succes (Vel Satis), forma avangardista a hayonului de la Megane II a facut furori in clasa compacta la lansarea din 2002, si a fost dovada ca un design indraznet dar totusi echilibrat poate fi o reteta buna. A treia generatie, pe care o si testam, a venit cu un design mai domolit, cu linii blande si mult mai putin indraznete.

Putem spune ca, la modul general, Megane III arata la fel de aproape 7 ani, insa la o privire mai atenta o sa observam ca formele sunt inca foarte actuale, noile blocuri optice sunt cat se poate de fresh iar linia laterala subliniaza o caroserie foarte bine proportionata. Iar versiunile GT Line vin cu niste detalii care ii confera lui Megane un aer foarte sportiv. GT Line nu este doar o linie de echipare ci efectiv o versiune aparte, modificarile fata de modelul normal nefiind doar de ordin estetic ci s-a lucrat si la suspensii si trenul de rulare ce au preluat componente de la versiunile Renault Sport.

IMG_0504

Interiorul lui Megane III nu aduce foarte multe noutati la acest ultim face-lift, insa ne bucuram pentru displayul cu touchscreen al navigatiei (dar cam greu de operat din mers) si mai ales de noua interfata R-Link ce include toate functiile pe care ti le poti dori de la un sistem multimedia. Controllerul central dintre scaune este in continuare mai greu de intuit, dar odata ce te-ai invatat cu el poti jongla destul de usor cu meniul lui R-Link. Materialele sunt de buna calitate, tapiseria de piele in doua nuante este de mare efect iar plansa de bord pare asamblata cu grija. Ergonomia este ok comenzile fiind destul de intuitive iar pozitia de condus este buna.  Spatiul este indestulator in fata doar pasagerii din spate fiind putin restrictionati la nivelul picioarelor. Portbagajul are un acces destul de larg si este spatios chiar daca marginea de incarcare este destul de ridicata.

IMG_0359

Dinamica este un subiect unde acest model in versiunea GT Line sta extrem de bine. Motorul de doar 1.2 litri a fost o surpriza placuta din cam toate punctele de vedere. Se remarca prin cuplu suficient la turatie joasa si putere furnizata progresiv pe toata plaja de turatii. Foarte mult ne-a placut modul in care a fost setata transmisia ca sa tina motorul la o turatie de peste 2000 rpm mai mereu. Treptele se succed rapid si fara smucituri inutile iar la kick-down cutia EDC s-a dovedit destul de smart. Cei 130CP furnizati de micul motor pe benzina nu sunt suficienti pentru a transforma acest Megane in vreun hot-hatch, dar sunt destui pentru a misca masina destul de repede pe drumurile virajate de munte sau pentru a sustine viteze de croaziera ridicate pe autostrada. Ajuta mult si suspensiile destul de sportive care din fericire nu compromit prea mult confortul la rulare pe asfalt degradat. Tinuta de drum pe viraje este neutra si previzibila masina fiind foarte usor de controlat in aproape orice situatie. In orice caz electronica tine totul in frau si iti taie imediat din elan in cazul in care te lasi furat de entuziasm.

IMG_0404

Renault Megane a fost si este in continuare o alegere buna, rationala, indiferent ca vorbim de o flota de firma sau de un autoturism pentru familie. Politica de discounturi sustinuta in ultimii ani au transformat Megane intr-o optiune foarte avantajoasa. Modelul pe care il vedeti in imagini poate fi achizitionat cu aproximativ 20.000 euro TVA inclus. Printre dotarile care incap in acest pret as enumera tapiseria din piele in doua culori, transmisia EDC, senzori parcare si camera video in spate, trapa panoramica, sistemul multimedia R-Link cu navigatie si hands-free Bluetooth incorporat, climatizare automata pe doua zone, key-less go, volan imbracat in piele cu satelit de comanda sistem audio, geamuri spate fumurii, senzori de lumina si ploaie, jante din aliaj si multe multe altele. In conditiile in care consumul de benzina a fost mai mult decat satisfacator: in aglomeratia urbana la ora de varf 10litri/100km, medie extraurbana undeva la 7 litri/100km in conditiile in care nu am menajat deloc pedala de acceleratie. La un stil de condus economic se pot atinge chiar si valori record de 5 litri/100km/h

3-5-stars

Renault Megane III GT Line cu motorizarea 1.2 TCE si transmisie EDC este o alegere excelenta daca iti doresti un motor turbo pe benzina si o transmisie automata extrem de confortabila in oras. Motorizarea este suficient de potenta chiar si la drum intins, nivelul de echipare este peste media din aceasta clasa iar suspensiile ferme sunt un deliciu suprem. Designul exterior este inca de actualitate iar pragurile si spoilerele GT Line ii dau un aer foarte nabadaios, tineresc. Interiorul este onest, cu un display generos la care nu prea ajungi usor dar care functioneaza impecabil, nivelul de spatiu este suficient iar pretul de achizitie unul extrem de avantajos raportat la performante si dotari.

IMG_4771