Divizia de lux a constructorului japonez Toyota va dezvalui in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Geneva, un nou model, intitulat CT200h.
Noul CT va fi primul exponent al noii strategii de largire a gamei de hybride Lexus si este versiunea de serie a conceptului LF-Ch, prezentat in toamna anului trecut, la Frankfurt.
CT200h este modelul cu care Lexus va incerca sa patrunda in disputatul segment compact premium, unde va avea de infruntat puternica triada germana BMW Seria 1 – Mercedes A-Class – Audi A3.
Cu o lungime de 4,32 metri si o latime de 1,76 metri, CT200h va utiliza platforma tehnica a Toyotei Auris, insa, spre deosebire de aceasta, va beneficia de o suspensie spate independenta revolutionara, cu doua brate suprapuse.
Lexus a ales o strategie inedita de pozitionare a noii compacte, hotarare dictata de nevoia de a delimita CT200h de concurenta traditionala. Astfel, noul CT200h va fi un model exclusiv hybrid, deocamdata nici unul dintre competitori neavand disponibila si o astfel de versiune.
Sistemul de propulsie hybrid este preluat de la Toyota Prius si este format dintr-un motor VVT-i pe benzina, de 1,8 litri, si unul electric, alimentat cu baterii NiCd.
Cele doua variante de propulsie vor putea functiona si independent, modul EV permitand rularea in modul exlusiv electric.
Puterea este trimisa puntii anterioare prin intermediul unei cutii cu variatie continua e-CVT, controlata electronic. Acest tip de transmisie permite o interactiune lina intre motorul conventional si cel electric si optimizeaza consumul si performantele masinii.
Debutul omercial al viitorului hybrid este programat pentru toamna acestui an. Rapiditatea cu care Lexus a definitivat versiunea de serie a conceptului LF-Ch arata intentia clara a companiei nipone de a accelera la maximum lansarea noilor modele ecologice, o nisa de piata din ce in ce mai consistenta si mai populara in ultima vreme, chiar si in segmentul premium.
Discuta acest subiect pe forum!