Audi RS5 – 100km/h in 4,6 secunde

0

Da, am ajuns la o noua generatie a lui Audi RS5, si daca A5-ul din care este derivat a fost numit “sexy”… acesta ar trebui sa primeasca direct apelativul de (ma scuzati!)… “porno”!

Masina este pur-si-simplu superba! Prizele de aer, garda la sol, linia care transmite sportivitatea prin fiecare linie… n-ai, frate, ce sa comentezi!

Despre partea tehnica… numai de bine! Avem un cuplu maxim de 430 Nm obtinut la 8.250 de turatii pe minut, o putere de 450 cp. Aceste doua informatii explica de ce utilajul asta ajunge de la 0 la 100km/h in 4,6 secunde, si la o viteza maxima de 280 km/h (optional, caci de fabrica masina vine limitata la 250km/h).

Tractiunea este integrala, dar am scapat de Torsen, acum puterea este distribuita celor 4 roti motrice 40/60%, insa in functie de conditiile de aderenta se poate ajunge de la 25/75% si pana la 80/20%.

Esp-ul, asa cum ne-am astepta de la o masina de acest gen are o setare sport, care-ti lasa loc de “joaca” si chiar poate fi oprit de tot (dupa cum stim, din ce in ce mai multe masini au ESP-ul setat sa intre singur in functiune de la o anumita viteza in sus).

Directia este asistata on-the-go, la viteze mari rotirea volanului fiind intarita, iar demultiplicatorul actioneaza si la numarul de rotiri ale volanului la o viteza mica.

265/35/19 sunt dimensiunile de serie ale rotilor, dar pot fi montate si roti de 275/35/20 in caz ca se doreste (la drumurile noastre cred ca s-ar dori, in mare parte din situatie… 165/55/15.

Evident ca masina asta trebuie sa se si opreasca intr-un fel sportiv, si astfel este dotata cu etrieri (vopsiti in negru si cu sigla RS) cu 8 pistoane, iar pe spate exista optiunea de a monta direct discuri de 380cm diametru (optiune de baza 365mm).

Asteptam ocazia sa testam masina si… sa va povestim ce inseamna senzatia oferita de Audi RS5.