In urma încheierii bilantului pe primele trei trimestre din anul 2016, Proleasing Motors, de 15 ani dealer și service autorizat pentru brandul Ford – prin centrele integrate din Ploiesti, Buzau și Târgoviste, și de 3 ani pentru mărcile BMW și MINI – prin complexul comercial din Ploiesti, anunta o crestere pe toate liniile de business – vânzari automobile noi, vânzari automobile rulate, service și comert cu piese de schimb.
În primele 9 luni ale anului 2016, Proleasing Motors a vândut 629 automobile noi, dintre care 142 unități sunt BMW, cu 15% mai mult ca în aceeași perioada a anului precedent, și 487 unitati Ford, cu 42% mai mult decât în intervalul ianuarie-septembrie al anului 2015.
Cel mai vândut model din portofoliul BMW a fost BMW X5, cu 25 unități vândute până la finalul lunii septembrie, iar cea mai dinamică crestere comparativ cu perioada similară din anul precedent a fost înregistrată pentru modelul BMW Seria 3, pe fondul cererii în segmentul clienților persoane juridice. Modelele din segmentul X au inregistrat per total cea mai mare pondere în vânzari, acoperind 53% din totalul vânzărilor înregistrate.
Cel mai performant model din gama Ford în acest an este Ford Focus – 117 unitati, urmat îndeaproape de Ford Transit, cu 113 unităti livrate de la începutul anului, din totalul de 200 unități vehicule comerciale vândute. Astfel segmentul vehiculelor comerciale reprezintă 41% din numărul total de unități comercializate în perioada ianuarie-septembrie 2016 pentru linia de business Ford.
Din totalul vânzarilor, cele realizate în sistem de leasing au intrat pe un trend ușor ascendent, crescând cu 1-3 procente pentru toate mărcile din portofoliu. Cea mai mare flotă BMW comercializată în 2016 a înregistrat 17 unități, în timp ce divizia Ford a livrat o flota de 26 de unități. Cel mai scump autoturism livrat de Proleasing Motors în 2016 până în prezent este un BMW X6 M, al cărui pret de listă este de 152.200 de euro.
Același trend ascendent se regăsește și în evoluția activitatilor de service, care au înregistrat o creștere de 11% în primele 9 luni din 2016 (față de aceeași perioada a anului trecut) și care își păstrează astfel o cotă procentuală de 13.5% din cifra totală de afaceri. Divizia de service BMW a fost cea mai dinamică, cu 20% peste performanțele din 2015.
În 2016, Proleasing Motors a realizate investiții majore în consolidarea nou înființatei divizii de comert cu automobile rulate, prin alocarea de personal dedicat, extinderea parcului auto multibrand și prin lansarea platformei proprii de comert cu auto rulate, a cărei promovare a fost realizată începând cu a doua jumătate a anului. Astfel, dacă în primul semestru rezultatele au stagnat comparativ cu anul anterior, o creștere dinamica se estimează pentru a doua parte a anului, avînd in vedere semnalele pozitive înregistrate începând cu luna august.
“Ne așteptăm ca solicitările venite din mediul online să reprezinte o categorie în creștere pentru toate unitățile noastre de business, de aceea, toate investițiile preconizate pe termen mediu au ca obiect creșterea competitivității noastre în mediul digital; ne luăm acest angajament raportându-ne nu la concurența noastră directă, ci la alte segmente de piață, care dau tonul în domeniu și care setează niște standarde la care avem convingerea că domeniul auto se va alinia chiar mai curând decât ne așteptăm. Întâlnim în prezent un client mai educat, cu standarde crescute în ceea ce privește fiabilitatea soluțiilor digitale pe care le are la dispoziție, iar acest lucru se reflectă în creșterea semnificativă în acest an a numărului de solicitări pe service și de programări efectuate online, pe site-urile companiei.” declara Lucian Alexe, Director General Proleasing Motors.
În primele 9 luni ale luni 2016, Proleasing Motors a realizat peste 75% din obiectivul setat pe cifra de afaceri până la finalul anului, ceea ce, având în vedere sezonalitatea business-ului, oferă premise certe pentru îndeplinirea acestor obiective.
Proleasing Motors preconizează că, până la finalul anului, vor fi livrate 165 unitati BMW, cu 10% mai mult decât în 2015, și 650 unități Ford, cu 50 mai mult decât obiectivul acestui an.
În cadrul companiei Proleasing Motors își desfasoară activitatea 120 de angajati, ce sunt localizați în sediile din Ploiești, Buzău și Târgoviste, cea mai mare pondere având-o cei care lucrează în divizia de service auto (65 de angajați).