Noua generaţie a SUV-ului de clasă mare VW Touareg, a treia din carieră, a fost dezvăluită oficial la Beijing, cu numai şase ore înainte de debutul european găzduit de SIAB 2018 – Salonul Internaţional Auto Bucureşti.
SIAB 2018: Toate premierele de la Salonul Internaţional Auto Bucureşti – program, bilete
Noul VW Touareg adoptă un stil mai elegant, îndepărtându-se de caracterul off-road al predecesorilor săi. In ciuda faptului ca este construit pe aceeaşi arhitectura MLB folosită de colegii de concern Audi Q7 şi Porsche Cayenne, VW susţine că singura piesă exterioară comună este parbrizul.
Noul Touareg afişează o lungime de 4.878mm, cu 77mm mai mult decât modelul anterior. Lățimea măsoară acum 1.984mm (+ 44mm), iar înălțimea 1.702mm (-7mm). Spre comparație: un Audi Q7 are o lungime de 5 metri, o lățime de 1,97 metri și o înălțime de 1,74 metri.
Noua platformă utilizează în premieră pentru Touareg aluminiu, ceea ce contribuie, de asemenea, la reducerea masei la gol cu 106 kg față de predecesorul său. Lungimea mai mare este o veste bună pentru spațiul interior. Volkswagen anunţă un volum de încărcare de cel puțin 810 de litri, față de 697 litri în trecut.
Însă, poate că cea mai impresionantă caracteristică a noului Touareg este interiorul său şi noul sistem multimedia pe care VW îl numește Cockpit Innovision. Tabloul de bord elegant se distinge printr-o consolă centrală îndreptată spre șofer ce conține un ecran tactil cu un diametru de cel puțin 15 inch (!), montat sub o singură suprafață de sticlă alături de instrumentele de bord digitale cu diagonala de 12 inch. Doar câteva butoane fizice sunt încă prezente pentru funcțiile utilizate frecvent, majoritatea comenzilor fiind acum incluse în meniul centralei multimedia.
Noul VW Touareg va putea fi comandat alături de o suită completă de sisteme de asistenţă şi siguranţă: faruri adaptive cu tehnologie full LED Matrix headlights, traffic jam assist, lane keep assist, autonomous emergency braking sau camera cu infraroşii pentru vederea pe timp de noapte şi detectarea obstacolelor.
VW oferă în premieră pentru Touareg bare stabilizatoare active pentru o mai bună dinamică pe șosea, la care se alătură, de asemenea, suspensia pneumatică opțională. Sistemul de tracțiune integrală, standard indiferent de motorizare, este dotat cu un diferențial central blocabil și poate fi setat în cinci moduri distincte de optimizare a transmiterii cuplului la roţi, pachetul opțional Off-road adăugând alte patru moduri de funcționare. Direcţia integrală, cu roţi directoare spate, va fi inclusă în echiparea de serie.
Gama de motorizări va include versiuni pe benzină, motorină și, eventual, plug-in hibride, toate combinate exclusiv cu o transmisie automată cu opt trepte. Singurul motor alimentat cu benzină disponibil la lansare este un V6 de 3,0 litri cu 340 CP și 332 Nm.
În Europa, VW propune la debut exclusiv versiuni diesel: un V6 de 3.0 litri disponibil în trepte de 231 CP și 286 CP, iar ulterior, VW va oferi şi un V8 de 4.0 litri care produce 421 CP și 664 Nm. Versiunea plug-in hibridă va avea 362 CP şi va oferi o autonomie electrică de 58 km, aceasta urmând să debuteze la sfârșitul anului 2019 în China – VW nu a anunțat încă data debutului pentru Europa.
Vânzările noului VW Touareg pe piaţa din Europa se așteaptă să debuteze în această vară.
Comments are closed.