Noul Chevrolet Captiva – din aprilie si in Romania, incepand de la 25.400 euro

0
476

Incepand din aceasta primavara, versiunea restilizata a SUV-ului Chevrolet Captiva poate fi comandata si de clientii europeni.

Evenimentul a fost marcat de o sesiune de teste desfasurate intr-o locatie de vis, celebra statiune de schi Innsbruck. Desi excelentele drumuri austriece pot parea suficiente pentru a sublinia schimbarea radicala de caracter a noului Captiva, jurnalistii prezenti au avut parte si de o mica surpriza. Oficialii Chevrolet au pregatit un traseu special amenajat, de un kilometru si jumatate, situat chiar la poalele Alpilor. Creat sub indrumarea pilotului WTCC Rob Huff, Captiva Snow Camp, a reusit sa puna in valoare calitatile noului SUV american prin amestecul inspirat de portiuni abrupte, viraje dificile sau pante cu aderenta precara.

Timpul scurs de la Salonul Auto de la Paris pana la sosirea noului SUV pe piata europeana a trecut mai greu decat anticipam, insa asteptarea a meritat, fara indoiala. Noul Captiva are un design mai agresiv, ce ii confera o prezenţă mai îndrăzneaţă şi mai dinamică, o gamă complet nouă de motoare puternice si ecologice, un interior complet revizuit, dar si un sistem 4×4 mai eficient.

Captiva ramane unul dintre cele mai modulabile SUV-uri compacte si beneficiaza în continuare de avantajele dispunerii scaunelor pe trei randuri, în stil amfiteatru, putand transporta în mod confortabil pană la sapte pasageri. Când nu este necesar cel de-al treilea rând de scaune, acestea pot fi pliate, rezultând astfel un spaţiu de bagaje cu un volum de 769 de litri (477 litri pana la nivelul lunetei). Plin plierea şi rabatarea scaunelor din rândul al doilea şi al treilea, spaţiul de depozitare este sporit, astfel încât Captiva devine unul dintre cele mai voluminoase SUV-uri compacte din clasa sa cu un volum de 1.577 litri (942 litri pana la nivelul lunetei)). Chiar şi cu scaunele din rândul al treilea montate, Captiva dispune de un spaţiu util de 97 de litri.

Sub capota noului Captiva se afla poate cele mai semnificative schimbari: patru noi motorizari mai puternice si mai ecologice -un motor pe benzină de 2.4 litri cu distributie variabila (167cp, consum mediu de 8.9 litri /100km si acceleratie de la 0 la 100 km/h in 10.5 secunde), un motor V6 de 3.0 litri şi 258 cp, plus doua versiuni ale motorului turbo-diesel de 2.2litri) si o noua transmisie cu sase trepte (manuala sau automata).

Noul diesel commonrail de 2.2 litri este dezvoltat de VM Motori in colaborare cu Hyundai si va fi disponibil în două versiuni de putere, 163 sau 184 cp. Raportul de compresie redus i-a permis noului Captiva sa dezvolte o putere mai mare si un nivel mai scazut de emisii, ceea ce se traduce prin potentiale economii pentru clienti. Echipat cu motorul de 163 cp, noul Captiva atinge 100 km/h in 9,9 secunde si o viteza maxima de 189 km/h, in timp ce pentru versiunea de 184 cp, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza în 9,4 secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h. Consumul mediu este identic pentru ambele versiuni – 6,4 litri/100 km.

Ambele motoare turbo diesel de 2.2 litri, precum şi motorul pe benzină de 2.4 litri, pot fi comandate în configuraţii cu tracţiune faţă sau cu tracţiune integrală. Noul Captiva păstrează sistemul de tracţiune integrală nepermanenta care utilizează tracţiunea faţă în condiţii de deplasare normale şi pe cea integrală – activată automat prin intermediul unui ambreiaj electronic – doar atunci când este necesară o aderenta sporita. În momentul activării tracţiunii integrale, puterea este distribuită automat între roţile din faţă şi cele din spate, până la un raport de 50:50. Tracţiunea integrală este complet integrată în sistemele ABS şi ESC pentru a spori şi mai mult controlul.

Sasiul noului Captiva a fost adaptat pentru a spori si mai mult dinamica autovehiculului. Prevazut cusistem de control electronic al stabilitatii (ESC), sistem de control al tractiunii (TCS) si sistem de asistare la franare (BAS) ca dotari standard, modelul Captiva garanteaza un nivel ridicat de siguranta. Direcţia electronică sensibilă la viteză necesită un efort de virare mai redus din partea şoferului, in timp ce sistemul de asistare la pornirea din rampă Hill Start Assist (HAS) este montat pentru prima dată pe modelul Captiva. Acesta menţine în poziţie autovehiculul pe pante cu înclinări de 3% sau mai abrupte timp de 1,5 secunde după eliberarea pedalei de frână.

Interiorul îmbunătăţit al modelului Captiva dispune acum de numeroase finisaje şi texturi noi, incluzând materiale textile complet noi pentru scaune şi elemente de decor interior îmbunătăţite precum inelele cromate satinate din jurul orificiilor de ventilaţie, pentru a-i conferi autovehiculului un aspect şi o senzaţie de calitate de vârf de gamă. Designerii au utilizat cu succes anumite elemente preluate de la alte noi modele Chevrolet, precum iluminatul posterior de culoare albastru ice şi designul rotunjit al planşei de bord,care se continuă cursiv în uşile şoferului şi pasagerului din faţă, creând aspectul de cabină dublă Chevrolet.

Spaţii de depozitare suplimentare au fost integrate în mod inteligent, fapt ce sporeşte senzaţia de spaţiu şi aspectul practic; astfel, de exemplu, noul Captiva beneficiind de sistemul de asistare la pornirea din rampă Hill Start Assist ce elimină deplasarea înapoi a autovehiculului în rampă şi de frână de parcare electrică, spaţiul din consola centrală a putut fi utilizat pentru a crea mai multe spaţii de depozitare, inclusiv două suporturi pentru pahare.

Siguranţa pasivă este bine deservităprin includerea a şase airbaguri – frontale şi laterale dublepentru şofer şi pasagerul din faţă şi de tip cortină pentru pasagerii din lateral spate – şi a centurilor de siguranţă în trei puncte cu dispozitive de tensionare şi limitatoare de forţă pentru scaunele din faţă. Punctele de ancorare Isofix sunt prevăzute în partea exterioară a scaunelor celui de-al doilea rând, pentru a facilita instalarea rapidă şi în condiţii de siguranţă a scaunelor pentru copii.

Sistemul audio al noului Captiva include funcţii de conectivitate Aux-in şi Bluetooth cu comenzi integrate în volan ca dotare standard. Este disponibil un sistem de navigaţie cu diagonala de şapte inch, cu acoperire completă a drumurilor europene şi cameră video de marşarier pentru asistarea la parcare.

Difuzoarele audio au fost repoziţionate în uşi, iar pasagerii se vor bucura de o experienţă audio optimizată datorită numeroaselor îmbunătăţiri tehnice aduse acusticii interioare, incluzând o izolaţie îmbunătăţită a parbrizului, uşilor şi plafonului, ce a avut drept rezultat reducerea zgomotelor produse de deplasare, vânt şi motor.

Din 2006, modelul Captiva s-a vandut în Europa in aproximativ 120.000 de exemplare, popularitatea sa nefiind restransa la o singura regiune; vanzari importante au fost înregistrate în Italia, Spania, Germania, Turcia, dar si Franta sau Marea Britanie. Popularitatea segmentului SUV nu pare sa scada; in 2005, acest segment reprezenta 6,2% din piata totala europeana, iar la finele lunii octombrie 2010 cota de piata a acestuia ajunsese la aproximativ 10%. În Europa centrala si de vest, segmentul reprezinta 9% din totalul vanzarilor, la egalitate cu autovehiculele de clasa medie si mini, lucru greu de imaginat in urma cu numai cativa ani.

Atractivitatea unui SUV consta în faptul că acesta îşi poate îndeplini cu succes îndatoririle într-o zi de cumpărături, poate transporta jumătate din echipa de fotbal la meci în ziua următoare, pentru ca apoi să fie perfect adaptat unei deplasări off-roadsau unui weekend la mare.

O astfel de versatilitate modernă şi o asemenea atitudine proactivă surprind perfect spiritul unui autovehicul precum Captiva şi motivele pentru care este de aşteptat ca acesta să fie atractiv nu numai pentru familii, ci pentru toţi cei care caută o alternativă la modelele convenţionale sedan sau hatchback, un autovehicul care spune ceva despre stilul lor de viaţă.

Wayne Brannon, presedinte si director general al Chevrolet Europe, considera ca momentul de fata reprezinta o excelenta oportunitate pentru noul Captiva de a-si spori cota de piata. “Noul model este cu adevărat un autovehicul al viitorului, proiectat pentru familii si necesitatile lor zilnice, dar si pentru aceia care isi doresc să iasa din rutina si sa experimenteze noi aventuri. Aceasta este esenta unui SUV precum Captiva, el aduce o nota distinctiva si pentru multi reprezinta o extensie a stilului lor de viata. Noul Captiva personifica de asemenea caracteristica esentiala a marcii Chevrolet, aceea de a depasi barierele statutului social si ale profesiei si va fi un model atractiv, credem noi, pentru oameni din toate mediile”.

Preturile noului Captiva pornesc de la 25.400 euro cu toate taxele incluse, insa cea mai avantajoasa varianta este modelul LT 4×4 2.2 D 184cp*,  cu 7 locuri si cutie de viteze manuala, care va avea un pret special de lansare de 25.980 Euro cu TVA sau 23.280 Euro cu TVA si cele 3 prime de casare incluse.


*New Captiva, LT 4×4, 2.2 D, 184 CP, 7 locuri, MT6 trepte echipata cu:

– aer conditionat automat

– ESC, TCS, DCS- Sistemul de control la coborarea pantelor, HBA – Asistare hidraulica la franare, TSA – asistenţă pentru stabilitatea remorcii

– 6 airbaguri

– jante aliaj 17″

– coloana de directie reglabila pe inaltime si profunzime

– volan piele

– R-CD MP3, 6 boxe

– antena incorportata in luneta

– control infotainment pe volan

– interfata Bluetooth wireless

– faruri ceata

– senzori de parcare spate

– frana de mana electronica

– geamuri electrice fata-spate

– oglinzi electrice, incalzite si pliabile electric

– computer de bord

– cruise control

Comenteaza pe forum!