Noul Lexus GS primeste premiul pentru inovatii in habitaclu

0
413

Lexus a primit din partea Automotive Interiors Expo Premiul anului pentru inovaţii în domeniul dotărilor interioare ale autoturismelor de serie (\’Production Vehicle Interior Innovation of the Year\’ Award) pentru sistemul de control al climatizării al noului GS, prevăzut cu tehnologia nanoe.

La data de 12 iunie, Automotive Interiors Expo 2012 a găzduit prima decernare de premii Automotive Interiors Expo Awards, ceremonie care i-a onorat pe cei mai buni designeri de lux şi cele mai rafinate inovaţii şi produse din arena dotărilor interioare auto. Din juriu au făcut parte jurnalişti de prim rang, specializaţi pe segmentul auto.

\’Production Vehicle Interior Innovation of the Year\’ Award recunoaşte „o tehnologie sau o inovaţie de proiectare tehnică, ce ridică ştacheta în domeniul respectiv şi care ar putea deveni o dotare standard la cât mai multe dintre autoturisme şi cât mai curând posibil”.

La ceremonia de decernare a premiilor desfăşurată la Stuttgart, Jean-Jacques Serraf, General Manager Brand Management la Lexus Europe, a declarat: „Suntem foarte încântaţi şi onoraţi să primim acest premiu ca recunoaştere a unei dimensiuni cruciale a Noului GS: crearea unei experienţe extraordinare în relaţia cu clienţii, datorită tehnologiilor de avangardă. Aceasta este o bună ilustrare a direcţiei în care se îndreaptă marca Lexus – \’Progressive Luxury\’.”

Fiind mult mai puternic decât sistemul anterior, actualul sistem de aer condiţionat disponibil la noul GS este prevăzut cu tehnologia S-Flow pentru menţinerea nivelului optim de confort, însă reducând semnificativ consumul de putere. Cu ajutorul senzorilor, sistemul detectează dacă scaunul pasagerului din faţă este ocupat şi închide automat toate fantele de ventilaţie prevăzute pentru acest scaun. Acelaşi lucru este valabil şi pentru locurile din spate la activarea butonului S-Flow. În acest mod, eficienţa sistemului este maximizată.

De asemenea, sistemul măsoară temperatura ambientală, temperatura din habitaclu şi nivelul de izolare pentru a determina nivelul optim de aer condiţionat. Volumul fluxului de aer necesar este personalizat pentru fiecare scaun cu ajutorul comenzii TAO (ieşire flux de aer în funcţie de temperatură). Pentru a obţine un mediu personalizat pentru şofer, pasagerul din faţă şi pasagerii din spate, a fost adoptată tehnologia mixului de aer multistrat, separat pentru partea inferioară şi partea superioară. De asemenea, noul sistem introduce şi un control al aerului interior/exterior pe 2 niveluri, prevenindu-se astfel aburirea geamurilor.

În plus, sistemul de aer condiţionat include şi un nou sistem nanoe. Această tehnologie de purificare a aerului se activează automat la pornirea sistemului de aer condiţionat. Prin fantele de ventilaţie din planşa de bord de pe partea şoferului se eliberează în habitaclu nanoparticule cu diametru între 20 şi 50 Nm – ioni încărcaţi negativ, înconjuraţi de molecule de apă.

Prin fixarea de particulele şi moleculele din aer, nano-ionii au un efect de purificare şi de eliminare a mirosurilor. Mai mult, aceştia dezodorizează scaunele autoturismului şi plafonul pentru un mediu mai pur al habitaclului.

Şi, deoarece umiditatea la nivel nano este de aproape 1.000 ori mai mare decât în cazul ionilor convenţionali, sistemul nanoe are un efect de hidratare a pielii şi părului, astfel încât ocupanţii să se simtă foarte bine în acest habitaclu.