A doua victorie a sezonului pentru BMW in DTM

0
1807

Marco Wittmann (Germania) a sărbătorit cea de-a doua victorie personală din acest an, în cea de-a treia etapă a sezonului DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) desfăşurată la Budapesta (Ungaria), aceasta reprezentand si a doua victorie pentru BMW in DTM in sezonul 2014. Pilotul BMW Team RMG a profitat la maximum de pole position-ul obţinut cu modelul Ice-Watch BMW M4 DTM şi a condus cursa într-o manieră categorică de la start la final. După 41 de tururi pe Hungaroring, Wittmann a încheiat cu un avans de 6,615 secunde în faţa lui Miguel Molina (Spania, Audi). În vârstă de 24 de ani, Marco a revenit în fotoliul de lider al clasamentului piloţilor, cu un total de 50 de puncte, înaintea cursei de pe teren propriu, la Norisring (Germania), de la sfârşitul lunii iunie. Victoria a fost cea de-a 61-a obţinută de BMW Motorsport în istoria DTM şi cea de-a doua pentru noul BMW M4 DTM. De asemenea, a fost al doilea succes în DTM pentru BMW Team RMG şi directorul Stefan Reinhold (Germania).

2014_DTM_Hungaroring_big_3000x1999 (5)

Bruno Spengler (Canada) a reuşit o revenire de senzaţie la comenzile BMW Bank M4 DTM, clasându-se în cele din urmă pe locul al treilea şi reuşind astfel primul său podium din acest an. Spengler a luat startul de pe poziţia a noua a grilei, cu pneuri standard, şi iniţial nu a putut să facă faţă maşinilor mai rapide, echipate cu anvelopele opţionale, care l-au depăşit. Cu toate aceste, când a trecut la pneurile de compoziţie mai moale, campionul DTM din 2012 a început să urce în clasament, până pe locul al treilea, obţinând astfel un podium pe deplin meritat.

Cei doi debutanţi din echipa BMW Motorsport au marcat primele lor puncte din acest sezon: asemenea lui Spengler, Maxime Martin (Belgia) a revenit de o manieră impresionantă şi a ocupat locul al şaselea cu modelul Samsung BMW M4 DTM. António Félix da Costa (Portugalia) a încheiat al nouălea, la comenzile Red Bull BMW M4 DTM. Timo Glock (Germania), coechipierul său de la BMW Team MTEK, a experimentat un final dezamăgitor de cursă, după o evoluţie impresionantă pe Hungaroring. Pornit de pe locul al doilea al grilei, pilotul Deutsche Post BMW M4 DTM a fost în postura de a ocupa un loc pe podium în cea mai mare parte a cursei. Cu toate acestea, combinaţia între compoziţia mai dură a pneurilor – folosită în partea a doua a cursei – şi câteva atacuri mult prea agresive ale adversarilor au avut ca efect o retrogradare a lui Glock în clasament în ultimele tururi ale întrecerii. O pană suferită ca urmare a unei coliziuni a făcut ca el să încheie doar pe locul al 19-lea.

Augusto Farfus (Brazilia) s-a chinuit cu problemele mecanice prezentate de modelul Castrol EDGE BMW M4 DTM încă de la start şi s-a retras din cursă cu 10 tururi înainte de sosire. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) şi Joey Hand (SUA, Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM) au încheiat pe locurile al 13-lea, respectiv al 15-lea.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport):A fost o cursă deosebit de disputată, pe un circuit special, în care Marco Wittmann a avut încă o dată o evoluţie absolut remarcabilă. El a dominat cursa de la start şi s-a ferit de orice fel de probleme. Anul acesta, Marco este incredibil de consistent şi este o adevărată bucurie să-l priveşti de la standul de comandă. A doua victorie a sa în doar trei curse disputate în 2014 şi postura de lider al clasamentului piloţilor – ei bine, această serie poate continua cât mai mult. În spatele său a fost o dispută atractivă de la start la final, în special bătălia pentru locul al treilea, datorită diferitelor strategii privind alegerea pneurilor. În cele din urmă, alegerea făcută de Bruno Spengler, care a reuşit câteva manevre spectaculoase de depăşire, şi de Maxime Martin a dat rezultate. Din păcate, nu acelaşi lucru se poate spune despre António Félix da Costa şi Timo Glock. În ciuda acestor situaţii, ambii debutanţi merită felicitări pentru primele puncte în DTM. Patru maşini în Top 10 a însemnat marcarea unor puncte importante în clasamentul constructorilor. A fost un week-end deosebit şi ne-am simţit ca acasă în Ungaria.”

Clasamente după etapa 3/10.

Clasamentul piloţilor.

1. Marco Wittmann 25p; 2. Mike Rockenfeller 31p; 3. Edoardo Mortara 27p; 4. Miguel Molina 26p; 5. Adrien Tambay 26p; 6. Christian Vietoris 25p; 7. Bruno Spengler 23p; 8. Mattias Ekström 20p; 9. Augusto Farfus 14p; 10. Paul di Resta 12p; 11. Timo Glock 10p; 12. Maxime Martin 8p; 13. Martin Tomczyk 8p; 14. Timo Scheider 8p; 15. Jamie Green 6p; 16. António Félix da Costa 4p; 17. Gary Paffett 4p; 18. Joey Hand 1p.

Clasamentul echipelor.

1. BMW Team RMG 58p; 2. Audi Sport Team Abt 53p; 3. Audi Sport Team Abt Sportsline 46p; 4. Audi Sport Team Phoenix 39p; 5. Original-Teile Mercedes AMG 37p; 6. BMW Team Schnitzer 31p; 7. BMW Team RBM 15p; 8. BMW Team MTEK 14p; 9. Audi Sport Team Rosberg 6p; 10. EURONICS / FREE MAN\’S WORLD Mercedes AMG 4p.

Clasamentul constructorilor.

1. Audi 144p; 2. BMW 118p; Mercedes-Benz 41p.

Calendar 2014:

4 mai – Hockenheim (Germania); 18 mai – Oschersleben (Germania); 1 iunie – Budapesta (Ungaria); 29 iunie – Norisring (Germania); 13 iulie – Moscova (Rusia); 3 august – Spielberg (Austria); 17 august – Nürburgring (Germania); 14 septembrie – Lausitzring (Germania); 28 septembrie – Guangzhou (China); 19 octombrie – Hockenheim (Germania).