Alege masina dupa ce-ti trebuie, nu dupa brand si vorbe!

0
315

Cand am luat golful, nu-mi placea masina. am vrut o masina cu oarece 4×4, dar mica. dupa un studiu de piata de luni bune, am ramas la 4motion TDI (fara sa am nici o afinitate fata de marca asta). apoi am spus sa iau ceva cu garda la sol mai mare, asa ca am optat pt pachetul de drumuri grele, nu mai doream ca orice bordura sa fie o piatra de hotar (mai tarziu s-a dovedit a nu fi de ajuns). masina are si lipsuri, dar si plusuri. plusurile lucreaza undeva pe sub mine si nu le simti.

Lipsurile s-au dovedit a fi consumul de ulei (asta pt ca merg tare cu masina, altfel nu consuma) si niste scartaieli pe la interior. in rest am bagat masina prin toti coclaurii. acum pot spune ca masina imi place si ca nu m-as gandi de 2 ori daca sa mai iau sau nu una, daca as fi nevoit sa fac asta (explic la 2 de ce as prefera de fapt un forester diesel, daca si-ar pastra avantajele).

Singura alternativa la momentul respectiv ar fi fost poate audi, dar diferenta de pret nu era justificata.

Imi trebuia o masina si mai inalta, ceva mai puternica decat golful, pt ca am tendinta de a merge peste tot. am pus in balanta touareg in principal cu forester, iar in secundar audi allroad (Q7 mi se pare o aberatie, de fapt nu sunt eu in publicul tinta), outlander si chiar de la jeep. touareg a cazut prin pret, motor, dimensiuni, ce era similar cu forester XT era mult prea scump si nu la fel de manevrabila. allroad 3.0 TDI, care practic ar fi masina perfecta, avea pretul de ~70k euro (adica cu 40 peste forester, e drept marca de lux intr-o echipare buna, dar si cheala tot e cu vreo 15k mai mult).

Outlander turbo nu am gasit atunci, si oricum nu mi-a placut masina decat la interior, care e mult peste forester (forester e o masina facuta foarte ieftin si cu mult accent pe utilitate, pt a avea pretul asta). la jeep, CRD-ul de pe GRAND CHEROKEE, e chiar reusit. cine vrea un 4×4 mare, pe asta il recomand, in fata multimilor de Q7. m-am uitat si la tribeca, dar pret/performanta slab.

Cand am mai vazut ca noul C 220CDI costa 54k euro (masina care mi-ar fi placut mie in general, fara sa tin cont de criteriile enumerate), forester a fost clar castigator. am tras un calcul cat consuma maxim (am pus eu un 24), am bagat cati km fac pe an (cam 10k cu fiecare) si cata benzina as baga cu 40k de euro, daca as merge la maxim cu masina. puteti afla si singuri rezultatul. nu mi-a placut cum arata. nu m-a interesat interiorul, si sincer recunosc ca-mi plac masinile cu un interior mai inchegat, dar daca ma urca la volan si nu simt nimic, nu ma mai incanta asa de mult.

Cum e un forester XT? cand te uici in ea, volanul momo ar trebui sa spuna cunoscatorilor tot. atmosfera la bord e aparte, zgomotul produs de motor a demential. e o bestie. plecarile de pe loc sunt de o violenta rar intalnita, se pomenesc forte G acolo, nu le veti intalni decat la masini supersport. potentialul masinii daca ar fi sa mai investesc in ea, e imens, i se poate dubla puterea (devine o masina de sfert de mila in 10 secunde, fara NOS).

Nu e masina perfecta desigur. la viteze mari nu mai trage asa de tare, insa tot simti cum se duce, te zgantaie in scaune cand schimbi la 190 (mare pacat nu ca are 6 trepte, mai ales pt consum). in primele 3 trepte nu am gasit masina cu puteri similare cu care sa discut (inclusiv diesel cu tot cuplul lor imens, nu mai pun ca eu am rezistenta la inaintare foarte mare), mai tarziu pierde din forta.

Viteza maxima reala bate undeva spre 230 de km. masina consuma mult in ture, dar e extrem de spectaculoasa. poate multe, nu pot eu sa scot tot din ea, insa am vazut ce poate, incredibil pt o masina cu asa garda la sol. pe teren accidentat (totusi nu carpat trophy, unii fac confuzie intre o masina off-road reala si cum e folosit termenul off-road acum), am dus-o stock pe unul dintre cele mai grele trasee din tara (oricum extrem de spectaculos si am avut si parte de o vreme de cosmar) si m-a lasat masca.

Garda la sol, unghiurile de atac si tractiunea simetrica fac din ea o masina de exceptie la un pret foarte bun. cel mai mare neajuns e autonomia scazuta, daca te joci cu ea, ai cam 250 de km autonomie, daca mergi normal (pana in 140 si fara sa o urci in ture), ai vreo 600 (desigur la golf as avea dublu). forester asta si-a castigat renumele de masina care nu te lasa in drum si a inceput sa fie cautata si la noi, deja au aparut destul de multe pe strada si cred ca varianta diesel, daca mentine plusurile si pretul competitiv, va fi foarte cautata.

Ideal ar fi un diesel de 180 de cai si cuplu de 400nm. nu trebuie nimic mai mult, e suficient. suta va batea undeva la 7.5s, 200 la ora, consum probabil ~10.

Cam asa am ales eu masinile, fara sa fiu fan al unei marci anume si fara sa-mi placa si fara prejudecati.

Text: Cata69, garajist veteran.