In contextul unei piete auto din ce in ce mai dificile, Renault pare neobosit in incercarea de a veni cu ceva nou, de a descoperi spatii neexplorate in domeniul auto dar in acelasi timp tinand cont the integrarea tot mai complexa in viata noastra a tot ceea ce inseamna un automobil. Tributar noului slogan “Changeons de vie, changeons l\’automobile“, producatorul a initiat o campanie menita sa trezeasca interesul in jurul unui nou jucator in segmentul C, un crossover pe care l-a numit Kadjar.
Numele este unic, venit insa intr-o perioada in care deja abunda numele exotice pentru SUV-uri. Asta nu stirbeste cu nimic originalitatea lui Kadjar, care, conform producatorului are radacini in doua particule foarte scurte insa expresive: “kad”, amintind de “quad” cu intentia de evidentia un autovehicul pe patru roti care merge oriunde si “jar”, din frantuzoaicele “agile” and “jaillir” reprezentand agilitate si dinamism. Chiar si initiala “K” evoca putere si robustete, plasand Kadjar in mod natural in familia de crossovere Renault alaturi de Koleos si Captur.
Pe parcursul a cateva zile Renault a dezvaluit ambitiile marcii pentru noul crossover exprimate intr-o serie de clipuri originale si pline de adrenalina. Intensa activitatea in zona “social media” pregateste aparitia modelului la salonul de la Geneva de la inceputul lunii Martie.
Cu un design exterior dinamic si fluid Kadjar este un crossover situat in zona de intersectie a caracteristicilor din categoriile SUV, berlina compacta si monovolum. Partea frontala genereaza o puternica impresie de robustete, cu faruri expresive si linii cromate fluide ce contribuie la senzatia de forta pastrand in acelasi timp o distinctie degajata. Robustetea continua si in liniile laterale, accentuata de usoara evazare o aripilor iar spatele desavarseste impresiile datorita barei de protectie integrata in caroserie. Insa nu uitam ca toate aceste elemente se incadreaza in dimensiuni destul de compacte, cu doar 1.60m inaltime si 4.45 m lungime. Latimea de 1.84m insa promite suficient spatiu interior.
Si pe parte tehnica noul crossover promite un numar mare de optiuni, cu tractiune 4×4 sau 4×2, cu moduri adaptate unor situatii dificile si completate de sistemul Extended Grip ce sporeste aderenta in acele momente. Garda la sol de 190 mm impreuna cu unghiuri de atac si fuga bune promit o manevrabilitate adecvata pe toate tipurile de teren.
Renault promite un interior de calitate si dotari cu echipamente de ultima generatie dintre care amintim bineinteles sistemul R-link 2, precum si alte sisteme performante de asistenta la condus.
Motorizarile se vor incadra in trendul binecunoscut de eficienta sporita in conditiile unor consumuri si emisii de dioxid de carbon reduse, Renault avand intentia declarata de a deveni un etalon in segment. Beneficiind de un management comun in alianta Renaul-Nissan, rezultatele se vad si la nivel ingineresc unde platforma comuna reprezinta o evolutie si un avantaj in acelasi timp. Renault Kadjar este construit pe platforma CMF C/D a Aliantei Renault-Nissan, ce reprezinta rezultatul a patru ani de dezvoltare comuna. Implicarea Renault se evidentiaza in domeniul proiectarii si fabricatiei suspensiilor spate, precum si a transmisiei. Testata deja în cazul a 3 modele ale Renault si Nissan, platforma CMF C/D demonstreaza expertiza aliantei pe segmentul vehiculelor crossover.
Asteptam asadar cu mult interes debutul comercializarii modelului in Europa in vara lui 2015.