Sportivul coupe de clasa compacta al producatorului bavarez, BMW Seria 2 Coupe, beneficiaza de un nou motor diesel cu patru cilindri din noul portofoliu de propulsoare BMW Group, permitandu-i versiunii BMW 220d Coupe sa obtina o dinamica imbunatatita (de la 0 la 100 km/h in 7 secunde) si o eficienta fara egal (emisii CO2 de 99 g/km).
Propulsorul diesel de 2,0 litri face parte din noua familie de motoare a BMW Group inaugurata de modelul BMW X3 facelift. Acesta dispune de ultima versiune a tehnologiei BMW TwinPower Turbo, atinge o putere maximă de 140 kW/190 CP, în timp ce furnizează un cuplu maxim de 400 Nm. La BMW 220d Coupé, motorul este combinat cu o noua evolutie a cutiilor de viteze. În consecinţă, cu transmisia standard – manuală cu şase trepte -, BMW 220d Coupe obţine un consum mediu mixt de 4,4-4,1 l/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 115-107 g/km. În combinaţie cu transmisia Steptronic cu opt trepte, nivelurile corespunzătoare sunt de 4,1-3,8 l/100km, respectiv de 107-99 g/km (date în ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunea anvelopelor). Toate acestea echivalează cu o reducere a consumului de combustibil de până la 0,4 l/100 km şi a emisiilor CO2 cu până la 12 g/km.
Aceste valori ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2 imbunatatite sunt combinate cu o dinamica imbunatatita, in spiritul principiilor BMW EfficientDynamics. Comparativ cu motorul anterior, propulsorul care echipează BMW 220d Coupé înregistrează o creştere a puterii cu 5 kW şi un cuplu maxim mai mare cu 20 Nm, si asta in conditiile in care masa noului motor a scăzut cu aproximativ două kilograme. Evoluţii au fost consemnate şi în ceea ce priveşte confortul acustic şi comportamentul de pornire al funcţiei Auto Start Stop.
Cele mai semnificative calităţi ale noului motor diesel cu patru cilindri sunt carterul din aluminiu, arbori de echilibrare integrati, termodinamică îmbunătăţită, pompă de ulei cu program de control şi un turbocompresor cu eficienţă optimizată, cu geometrie variabilă a admisiei. Optimizată şi ea, injecţia directă common-rail dispune de injectoare supapă solenoid care garantează o furnizare foarte precisă a combustibilului la o presiune maximă de injecţie de 2.000 bar.
Noua generaţie a motorului cu patru cilindri de la BMW 220d Coupé coincide cu introducerea unei noi transmisii manuale cu şase trepte şi a unei evolutii a transmisiei opţionale – Steptronic cu opt trepte -, ambele fiind aliniate la caracteristicile de performanţă ale propulsorului. Noua transmisie manuală a modelului BMW 220d Coupé optimizeaza caracteristicile de acceleraţie ale automobilului, precum şi confortul schimbării vitezelor. În timpul procesului de schimbare a treptelor, cu ajutorul unui senzor al selectorului de viteze, turaţia motorului şi arborele de intrare în transmisie sunt sincronizate pentru a asigura o cuplare lină a ambreiajului. Cea mai nouă versiune a transmisiei Steptronic cu opt trepte oferă o eficienţă internă mult îmbunătăţită, un control mai bun al transmisiei şi un nou amortizor de vibraţii. Acestea duc nu doar la un confort îmbunătăţit atât acustic, cât şi al călătoriei, ci şi la un nivel mai bun al dinamicii şi eficienţei schimbărilor.
În combinaţie cu ambele variante de transmisie, creşterile înregistrate de puterea oferită şi cuplul dezvoltat de noul motor au un efect pozitiv asupra performanţelor şi acceleraţiei modelului BMW 220d Coupé. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h a fost îmbunătăţită cu 0,1 secunde – la 7,1 secunde (transmisie manuală cu şase trepte), respectiv la 7,0 secunde (transmisia Steptronic cu opt trepte).