BMW X3 facelift, primele informatii si fotografii oficiale

0

BMW pare hotarit sa continue cu avanlansa de noutati, si nu trece saptamina fara a avea noi informatii si fotografii oficiale despre un nou model – astfel, la 4 zile dupa prezentarea lui BMW Seria 4 Gran Coupe, BMW prezinta primele detalii si imagini cu BMW X3 facelift.

Sa incepem cu putina istorie recenta. Prima generatie a lui BMW X3, lansata in 2003, a inaugurat practic segmentul de modele SUV de clasa medie premium, desi in limbajul producatorului bavarez acest tip de modele au fost botezate Sports Activity Vehicle (SAV) pentru a marca accentul pus pe dinamism si un stil de viata activ (activity versus utility). BMW X3 a fost de la inceput, inca de acum 10 ani, un concentrat de dinamica si sportivitate, ambianta premium si agilitate, combinata cu consumuri si emisii poluante reduse, cumulind vinzari de peste un milion de exemplare, si asta in ciuda unor critici aduse primei generatii in privinta rigiditatii suspensiei, a design-ului angular sau a calitatii aparente la interior mai orientate spre soliditate si mai putin spre aspectul premium al altor modele din gama. A doua generatie a lui BMW X3, lansata in 2010 (si testata de Garajul.ro), a raspuns tuturor acestor critici, venind cu un design mult mai placut si consensual, un interior la nivelul intregii game BMW, un spatiu interior foarte generos si motoare foarte dinamice si economice, pozitionindu-se de la inceput in topul vinzarilor de SUV-uri medii premium, segment in continua dezvoltare si crestere. Mici regrete au fost legate de absenta unor echipamente optionale high-tech disponibile pe alte modele ale gamei BMW si caracterul usor zgomotor al motoarelor diesel cu patru cilindri.

BMW X3 facelift (in limbajul BMW, LCI – Life Cycle Improvement) vine sa rafineze oferta initiala a celei de-a doua generatii BMW X3, abordind un design nou in special la nivelul partii fata, aliniat cu infatisarea noului BMW X5, un interior cu calitate aparenta imbunatatita, noi echipamente high tech disponibile optional precum Active Cruise Control si, in premiera mondiala, noile motoare diesel cu 4 cilindri ale BMW, avind putere si cuplu mai mari si consumuri mai reduse, parte din noua generatie de motoare modulare in 3, 4 si 6 cilindri. Din punct de verdere al eficientei, valorile de consum si emisii (consum combinat de carburant intre 4.7 si 8.3l/100 km; emisii de CO2 combinate intre: 124 si 293  g/km) il plaseaza ca leader indiscutabil al segmentului sau de piata.

P90142828-highRes

La exterior, noul BMW X3 marcheaza o prezenta mai puternica, cu farurile angel eyes modificate (farurile full-LED fiind disponibile optional), o grila dubla fata mai lata si mai proeminenta, spoilere fata si spate noi (cu o noua pozitie a proiectoarelor de ceata in spoilerul fata), si oglinzi exterioare cu semnalizatoare integrate, evidentiand astfel mai pregnant specificitatile signaturii de design a modelelor BMW X.

La interior, un nivel mai ridicat de calitate perceputa si de exclusivitate sunt prezente, in urma sugestiilor venite din partea clientilor. Remarcam in acest sens noile insertii de crom, o consola centrala a bordului redesenata cu sistemul optional de control al climatizarii cu aspect high gloss black-panel si suporturi de pahare noi combinate cu un capac culisant pentru consola centrala Facelift-ul aduce si noi culori exterioare, noi design-uri pentru tapiteria scaunelor si trim-urile interioare si noi modele de jante de aliaj, permitind o personalizare mai accentuata. Remarcam noua linie de design si echipare xLine, care permite clientilor sa puna un accent mai mare pe caracterul dinamic si robust al lui BMW X3. Acest pachet se remarca la exterior prin inserturi metalice in spoilere, grila dubla fata cu bare si margine cromata si scuturi simulate pentru bara fata si spate. De asemenea, pachetul xLine le permite clientilor sa aleaga variante suplimentare de tapiterie din stofa si piele, trim-uri speciala ei doua modele de jante exclusive pe 18 si 19 inci. De asemenea, este disponibil in continuare pachetul de echipare M Sport pentru clientii care doresc o infatisare si mai sportiva a SAV-ului lor. Ca si la cele mai recente modele prezentate de BMW, este disponibil sistemul Smart Opener, care permite deschiderea si inchiderea portbagajului prin miscarea piciorului in dreptul unui senzor de sub bara spate, util in cazul in care aveti miinile incarcate cu bagaje. In combinatie cu pachetul optional storage package care permite fragmentarea si structurarea spatiului din portbagaj, acest sistem contribuie la cresterea functionalitatii utile a noului BMW X3. Pachetul de depozitare include fundul portbagajului reversibil, o cutie pliabila, elemente de partitionare si o gama de diverse plase de fixare a bagajelor care permit transportul cu usurinta si in siguranta a tuturor bagajelor, in vreme ce bancheta rabatabila 40:20:40 permite o maxima flexibilitate.

P90142819-highRes

In privinta motorizarilor, noul BMW X3 este disponibil de la lansare cu o gama de patru motorizari diesel si 3 motorizari pe benzina, cu puteri de la 150 CP pina la 313 CP, toate echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo si indeplinind standardele de poluare Euro 6. BMW X3 facelift marcheaza premiera mondiala a noilor motoare diesel de 2 litri cu 4 cilindri ale grupului BMW, parte din noua familie de motoare modulare pe benzina si diesel cu 3, 4 si 6 cilindri si din care am avut ocazia sa testam deja motorul N20 2.0 turbo pe benzina. Motorul cu 4 cilindri diesel este disponibil intr-o varianta de virf care dezvolta 190 CP (disponibila pentru modelul BMW X3 xDrive20d), precum si intr-o varianta medie de putere, dezvoltind 150 CP (disponibila pentru modelul cu propulsie BMW X3 sDrive18d).

Modelul BMW X3 xDrive20d ofera astfel performante extraordinare pentru cilindreea sa combinate cu niveluri de consum foarte reduse (consum urban/extra-urban/mixt:  5.4–5.8/4.8–5.1/5.0–5.4 l/100 km), prin folosirea unei injectii directe common rail cu injectoare cu valve solenoide si o presiune a injectiei crescuta la 2.000 bari. Puterea creste astfel fata de fostul model de la 184 CP la 190 CP iar cuplul maxim creste de la 380 Nm la 400 Nm, ceea ce duce la scaderea duratei pentru acceleratia de la 0 la 100 km/h cu 0.4 secunde, de la 8.5 secunde la 8.1 secunde. Consumul in versiunea echipata cu cutia automata Steptronic cu 8 trepte scade cu 7.1 la suta, iar emisiile de CO2 sunt de doar 138-141 g/km. In conditiile echiparii cu cauciucuri cu rezistenta scazuta la rulare de generatia a 4-a si jante de aliaj Streamline de 17 inci, emisiile de CO2 scad cu inca 7 g/km, ceea ce inseamna un consum mediu de 5 litri/100 km si emisii de 131 g/km.

Noul model BMW X3 sDrive18d cu propulsie, cutie de viteze manuala cu 6 trepte si anvelope cu rezistenta scazuta la rulare reuseste o performanta si mai buna din punct de vedere al consumului, inregistrind cel mai scazut nivel al consumului mediu si al emisiilor de CO2 din segmentul SUV-urilor medii: 4.3 litri/100 km si 124 g/km).

De asemenea, leaderi in segmentele lor de putere sunt si BMW X3 xDrive 28i de 245 CP (consum mediu urban/extraurban/mixt: 9.1–9.3/6.2–6.3/7.3–7.4 l/100 km; emisii CO2 combinate: 169–172 g/km) si BMW X3 xDrive35i  de 306 CP (consum mediu urban/extraurban/mixt: 10.7/6.9/8.3 l/100 km; emisii de CO2 combinate de 193 g/km). Aceste performante sunt obtinute datorita combinarii tehnologiilor de injectie directa de mare precizie (High Precision Direct Injection), controlul variabil al camelor Double-Vanos si sistemului de sincronizare complet variabil al supapelor Valvetronic, prezente pe toate motorizarile pe benzina, care permit obtinerea unui nivel de putere si performante foarte mare combinat cu un inalt rafinament in functionare si o eficienta deosebita din punct de vedere al consumului. Spre exemplu, chiar si modelul BMW X3 sDrive20i de 184 CP (consum mediu urban/extra-urban/combinat: 8.4-9/5.7-6.1/6.7-7.1 l/100 km; emisii CO2 combinate 156-166 g/km) echipat cu cutia de viteze automata cu 8 trepte accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8.2 secunde. In premiera, clientii care opteaza pentru BMW X3 facelift echipat cu motorul 20i de 184 CP pot sa opteze intre sistemul de transmisie integrala xDrive (consum mediu urban/extraurban/mixt: 9.4–9.9/6.3–6.6/7.4–7.9 l/100 km; emisii de CO2 combined: 173–183 g/km) si propulsia clasica sDrive. 

Modelele de virf al gamei diesel sunt cunoscute, dar si ele beneficiaza de reducerea consumului de carburant, prin imbunatatirile aduse motoarelor diesel cu 6 cilindri in linie. BMW X3 xDrive30d (consum mediu urban/extraurban/mixt: 6.5-6.6/5.6-5.7/5.9-6.1 l/100 km; emisii CO2 combinate 156–159 g/km) dezvolta 258 CP si genereaza un cuplu maxim de 560 Nm. Cel mai puternic model diesel, BMW X3 xDrive35d (consum mediu urban/extraurban/mixt: 6.7/5.5/6.0 l/100 km; emisii CO2 combinate: 157 g/km) ofera 313 CP si 630 Nm cuplu, fiind mai economic ca versiunea anterioara si avind emisii de  CO2 reduse.

P90142824-highRes

Aceste rezultate sunt obtinute si multumita pachetului de tehnologii BMW EfficientDynamics cuprinzand functia Auto Start Stop, functia de coasting pentru versunile cu cutie automata (care decupleaza transmisia si motorul la viteze intre 50 si 160 km/h atunci cind soferul ridica piciorul de pe accelerator) , indicatorul de schimbare optima a treptei (pentru cutia manuala), modul ECO PRO, sistemul de regenerare a energiei la frinare (Brake Energy Regeneration) si functionarea numai la nevoie a unitatilor consumatoare auxiliare. In plus, cauciucurile cu rezistenta scazuta la rulare de generatia a 4-a contribuie si ele la excelenta protectie a mediului obtinuta de BMW X3 facelift reducind emisiile de CO2 cu 7 g/km (in versiunea cu jante de aliaj Streamline de 17 inci). Aceste anvelope pot fi comandate in combinatie cu jantele de aliaj Streamline pe 17 inci pentru modelele sDrive18d, xDrive20d, sDrive20i si xDrive20i .

In privinta echiparii standard si optionale, BMW imbogateste oferta pentru BMW X3 facelift. Toate modelele BMW vor fi acum disponibile standard cu sistemul radio BMW Professional cu Central Information Display si iDrive Controller. BMW ConnectedDrive beneficiaza de iDrive Controller cu touchpad integrat (pentru a introduce textul folosind miscarea degetelor), asistent de parcare, sistem Head-up Display full-color, sistem anti-orbire High Beam Assistant, sistem de asistenta Driving Assistant Plus incluzind Lane Departure Warning, sistem Active Cruise Control (tempomat inteligent) cu functie Stop & Go si protectie preventiva a pietonilor. De asemenea, va fi disponibil in cadrul BMW ConnectedDrive sistemul Real Time Traffic Information (RTTI), servicii de concierge precum si functia de apel de urgenta Intelligent Emergency Call. O gama intreaga de aplicatii faciliteaza accesul la Facebook si Twitter, radioul online AUPEO! si platformele de muzica precum Napster si Deezer. Optional va fi disponibil si un sistem audio Hi-Fi Sound System Professional furnizat de Harman Kardon.

Modelul echipat cu motorul 18d este disponibil numai in versiunea cu propulsie sDrive, iar modelul 20i este disponibil optional fie cu propulsie sDrive fie in versiune cu tractiune integrala xDrive. Toate celelalte modele vin cu tractiunea integrala xDrive standard. In modelele echipate cu xDrive, un nou display special xDrive cu afisaj tridimensional afiseaza status-ul masinii informandu-l pe conducatorul auto despre inclinarea masinii (ruliu si tangaj). Pe vehiculele echipate cu sistemul de navigatie, un compas este afisat in cluster-ul de instrumente. Depinzind de motorul ales, BMW X3 facelift poate fi comandat cu cutie de viteze manuala cu 6 trepte sau cu excelenta cutie de viteze automata Steptronic cu 8 trepte, care permite de asemenea si schimbarea vitezelor de la padelele optionale de la volan. Este disponibila optional si o versiune sport a cutiei de viteze automate cu 8 trepte, care include standard padelele de schimbare a vitezelor la volan.