PREMIERA: BMW Seria 4 Gran Coupe

0

BMW continua avalansa de prezentari de noi modele, motorizari si variante de caroserie si publica in premiera, in anticiparea prezentarii oficiale din cadrul Salonului de la Geneva 2014, primele imagini si informatii oficiale cu BMW Seria 4 Gran Coupé, al doilea model de tip coupé cu 4 usi din gama sa, dupa mai marele BMW Seria 6 Gran Coupé. Este vorba de a sasea versiune de caroserie declinata pe baza modelulului sau de clasa medie (cod F36), dupa Seria 3 berlina (F30), Seria 3 touring (F31), Seria 3 Gran Turismo (GT – F34), Seria 4 Coupé cu 2 usi (F32) si Seria 4 Cabriolet (F35).

Seria_4_Gran_Turismo_medium_1600x1067 (9)

Acest nou model coupé cu 4 usi, care este de fapt un sedan mai sportiv si dinamica in infatisare creata pe baza versiunii coupé cu doua usi a unui sedan mai clasic, reprezinta ultima etapa a efortului depus de producatorul din Munchen de a crea cit mai multe modele de nisa pe baza aceleiasi platforme pentru a ocupa piata premium cu costuri limitate. BMW vorbeste de primul coupé cu patru uşi din segmentul premium al clasei medii desi sincer din punct de vedere al conceptului, Audi A5 Sportback poate fi considerat ca un concurent direct (de altfel singurul) al acestui BMW Seria 4 Gran Coupé.

Principalul atu al noului BMW Seria 4 Gran Coupe este reprezentat de proporţiile sale atletice: noul model este mai lung, mai lat şi mai dinamic decât orice altă serie anterioară din clasa medie. In plus, silueta alungita si dinamica a unui coupé cu două uşi este imbinata cu funcţionalitatea oferită de cele patru uşi si de portbagajul cu hayon, care este in standard prevazut cu actionare electrică, in vreme ce bancheta este rabatabilă complet 20/40/20. Opțional se oferă funcția Smart Opener, de deschidere automată a hayonului, prin miscarea al piciorului în dreptul unui senzor ascuns sub bara din spate. Forma locurilor de pe bancheta spate aminteşte de aspectul a două scaune individuale, dar “suprafaţa consolei” dintre acestea – tapiţată şi ea – poate fi folosită pentru un al treilea pasager pentru o configuraţie de 4+1 locuri. Responsabilul design interior pentru noul BMW Seria 4 Gran Coupé, Tim Shih, este de parere ca “Interiorul acestui coupé cu patru uşi reuneşte caracterul aparent contradictoriu al unui coupé cu două uşi dinamic cu eleganţa şi utilitatea unui BMW Sedan sau a unui BMW Gran Turismo”. Inclinam sa ii dam dreptate, noul model reusind cu mult succes sa asigure un compromis perfect intre linia dinamica, elongata si sportiva a Seriei 4 Coupé, prestanta statutara a Seriei 3 berlina si caracterul practic al Seriei 3 Touring si Gran Turismo. Ramine de vazut insa cit de mare va fi suplimentul de pret cerut de bavarezi pentru acest concentrat de calitati.  

BMW Seria 4 Gran Coupé are dimensiuni apropiate de Coupé-ul cu două uşi: lungime de 4.638 mm, lăţimea de 1.825 mm şi ampatamentul de 2.810 mm sunt identice, dar modelul Gran Coupé este mai înalt cu 12 milimetri si mai lung cu 112 mm, curgând cursiv cursiv spre aripile spate şi hayon, spre beneficiul spatiului pentru pasagerii din spate si capacitatii portbagajului. Volumul portbagajului este de 480 de litri, fiind mai mare cu 35 de litri decât cel al versiunii cu două uşi, iar in cazul rabatarii banchetei spate, acesta poate ajunge pina la 1.300 litri.

În faţă, BMW Seria 4 Gran Coupé este identic cu BMW Seria 4 Coupé cu 2 usi, preluand particularităţile de design specifice cum ar fi grila centrala fiind mai lata, mai joasa si mai inclinata decit in cazul Seriei 3, precum elemente specifice EfficientDynamics precum aşa-numitele Air Breathers, poziţionate în spatele pasajelor roţilor faţă si Air Curtains, pozitionate in lateralul spoilerului fata, menite sa reduca turbulenţele şi rezistenţa aerodinamică asupra roţilor faţă. Consolele scurte tipice BMW, capota lungă a compartimentului motor şi habitaclul dispus mult în spate definesc designul BMW Seria 4 Gran Coupé şi proporţiile sportive deosebite. Usile sunt prevazute cu geamuri fara rama, pentru a sublinia inca o data spiritul sportiv si elegant al unui Coupé. Stopurile sunt poziţionate pe marginea exterioară pentru a accentua ecartamentul lat şi pasajele puternic conturate ale roţilor. Când este privit din spate, acoperişul BMW Seria 4 Gran Coupé pare mai lat decât cel al versiunii cu două uşi pentru o imagine mai sportivă. Ca si la celelalte modele ale Seriei 3 si Seriei 4, pe linga varianta standard a modelului, sunt oferite cele trei linii opţionale de deisgn (Modern, Luxury şi Sport) precum şi pachetul M Sport care permit o personalizare remarcabilă a automobilului, ca sa nu mai vorbim de posibilitatile practic nelimitate oferite de BMW Individual.

La momentul lansarii, Noul BMW Seria 4 Gran Coupé va fi disponibil cu trei motoare pe benzină, cu patru şi şase cilindri, şi două motoare diesel cu patru cilindri, cunoscute de la celelalte modele ale Seriei 3 si Seriei 4.

In privinta motorizarilor pe benzina, sunt oferite BMW 428i Gran Coupé (consum urban/extraurban/mixt: 8,9/5,3/6,6 l/100 km; emisii CO2: 154 g/km) şi BMW 420i Gran Coupé (consum urban/extraurban/mixt: 8,7/5,1/6,4 l/100 km; emisii CO2: 149 g/km), care sunt echipate cu motoare cu patru cilindri, care furnizează 180 kW/245 CP, respectiv 135 kW/184 CP. Vârful de gamă este reprezentat de motorul pe benzină – 3,0 litri, şase cilindri -, care echipează modelul BMW 435i Gran Coupé şi care dezvoltă 225 kW/306 CP (consum de combustibil urban/extraurban/mixt: 11,4/6,2/8,1 l/100 km; emisii CO2: 189 g/km).

Cele două motoare diesel cu patru cilindri disponibile pentru BMW Seria 4 Gran Coupé sunt cunoscute pentru cuplul motor şi eficienţa remarcabilă. BMW 420d Gran Coupé (consum urban/extraurban/mixt: 5,8/4,1/4,7 l/100 km; emisii CO2: 124 g/km) oferă 135 kW/184 CP cu un consum mediu mixt, în funcţie de tipul de anvelope, de numai 4,7-4,9 l/100 km (4,6-4.7 l/100 km cu transmisie automată sport) şi sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 7,7 secunde (7,5 secunde cu transmisie automată sport). Motorul de la BMW 418d Gran Coupé (consum urban/extraurban/mixt: 5,4/4,0/4,5 l/100 km; emisii CO2: 119 g/km) are o putere de 105 kW/143 CP şi un consum de 4,5-4.7 l/100 km, aceasta reprezentand modelul entry level.

Toate motoarele îndeplinesc standardele EU6 în privinţa emisiilor, ceea ce elimină costurile pentru timbrul de mediu la înmatriculare, beneficiind de tehnologia BMW TwinPower Turbo. La lansarea modelului, BMW 428i Gran Coupé şi 420d Gran Coupé pot fi comandate opţional cu sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive. (428i xDrive: consum urban/extraurban/mixt: 9,0/5,5/6,8 l/100 km; emisii CO2: 159 g/km; 420d xDrive: consum urban/extraurban/mixt: 6,1/4,2/4,9 l/100 km; emisii CO2: 129 g/km) Varianta standard a noului BMW Seria 4 Gran Coupé este echipată cu transmisie manuală cu şase trepte, dar toate motoarele pot fi combinate cu una din transmisiile opţionale, Steptronic cu opt trepte sau Steptronic sport cu opt viteze, care dispun şi de schimbare manuală a rapoartelor prin clapetele de pe volan. Eficienta si valorile de consum redus sunt asigurate prin pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics, incluzind modul ECO PRO, Brake Energy Regeneration (generarea energiei la frânare), funcţia Auto Start-Stop, indicatorul punctului optim de schimbare a vitezelor şi gestionarea inteligentă a componentelor auxiliare electrice, precum si funcţia “coasting” a transmisiei automate cu opt rapoarte (la ridicarea piciorului de pe acceleraţie, la viteze între 50km/h şi 160 km/h, cutia automată trece în modul neutru). Întreaga gamă de opţiuni BMW ConnectedDrive poate fi comandată pentru BMW Seria 4 Gran Coupé.

 Seria_4_Gran_Turismo_medium_1600x1200 (18)

Noul model va fi prezentat în premieră la Salonul Auto de la Geneva şi urmează să debuteze pe pieţele din întreaga lume, inclusiv România, din vara acestui an. In Romania, modelul va disponibil pentru comenzi incepind cu luna iunie.