Noul BMW Seria 4 Cabriolet

0

BMW a dat publicitatii primele imagini si informatii cu a doua versiune a noii game Seria 4, si anume noul BMW Seria 4 Cabriolet.  Comparativ cu predecesorul sau, BMW Seria 3 Cabriolet cu nume de cod E93, noul BMW Seria 4 Cabriolet a crescut în lăţime, ecartament şi ampatament. Proporţiile echilibrate şi liniile cursive provin din consolele scurte (faţă şi spate), capota lungă şi habitaclul dispus spre spate

Ca si fratele sau Seria 4 Coupé, BMW Seria 4 Cabriolet degaja o forta dinamica exprimată și de elemente noi precum aşa-numitele Air Breathers, poziţionate în spatele pasajelor roţilor faţă. Împreună cu Air Curtains, aceste elemente reduc turbulenţele şi rezistenţa aerodinamică asupra roţilor faţă. Liniile orizontale şi pasajele musculoase ale roţilor se îmbină pentru a accentua ecartamentul lat şi pun accentul pe puntea spate ca punte motoare a noului model. Designul foarte plat al zonei portbagajului subliniază echilibrul armonios al siluetei generale a automobilului.

Seria_4_Cabriolet_big_3000x2250 (3) - Copy

Noul BMW Seria 4 Cabriolet pastreaza solutia cu hard top retractabil din trei elemente, care se distinge prin izolarea fonică avansată, cu plafon cu funcție de absorbire a zgomotului, asigurind liniştea şi confortul pasagerilor în orice condiţii meteo – chiar şi iarna. Interiorul acoperişului este complet tapiţat şi dispune de lumini de interior care contribuie la ambianţa specifica pentru un coupé sport premium. Limbajul de design al noului BMW Seria 4 Cabriolet este reflectat în silueta inconfundabilă şi elegantă, cu proporţii echilibrate când acoperişul este coborât, şi în aspectul subţire al liniei plafonului, fără montant central, când hard topul este închis. La o prima impresie, fata de BMW Seria 3 Cabriolet, profilul hardtop-ului este mai putin dinamic fiind configurat mai mult in favoarea spatiului interior la cap pentru pasagerii din spate.

Când acoperişul este coborât şi stocat în portbagaj, funcţia standard de asistare a încărcării/descărcării pivotează vertical acoperişul rabatat în portbagaj, ceea ce oferă un spaţiu generos de stocare şi acces uşor. Astfel, chiar şi obiectele sau bagajele mari şi voluminoase pot fi depozitate convenabil când pavilionul este strâns. Scaunele joase şi sportive asigură mai mult spaţiu la nivelul capului, precum şi spaţiu suplimentar pentru picioare în spate în comparaţie cu modelul anterior.

Seria_4_Cabriolet_big_3000x2250 (13) - Copy

Interiorul BMW Seria 4 Cabriolet pastreaza liniile si finisarile cunoscute de la Seria 4 Seria 4 Coupé, dar cu unele tuse specifice. Uşile sunt concepute astfel încât toate liniile converg spre spate, iar combinaţia a două culori în zona ușilor și a plafonului creează aspectul elegant al punţii unui iaht. Designul scaunelor este nou şi include centuri de siguranţă integrate. În echiparea standard, scaunele sunt reglabile electric. La cerere, scaunele standard şi scaunele sport opţionale cu tetiere încorporate pot fi echipate cu sistem de încălzire a gâtului pentru conducător şi pasagerul din faţă, o opţiune disponibilă în premieră pentru BMW, introdusa pentru prima data de modelele Mercedes. Când acoperişul este coborât, reglajul temperaturii este controlat automat în funcţie de temperatura exterioară şi de viteza automobilului. Pe lângă modelul standard sunt disponibile trei linii speciale de echipare, Sport Line, Modern Line şi Luxury Line, şi un pachet M Sport.

Inginerii BMW au urmarit să îmbunătăţească aspectele esenţiale precum precizia şi agilitatea direcţiei pentru ca noul BMW Seria 4 Cabriolet sa impresioneze şi prin performanţele şi manevrabilitatea deosebite, fiind un un automobil sport veritabil. Aspectul sportiv al cabrioletului este evident în ampatamentul mai lung, ecartamentul mai lat şi suspensia standard mai joasă în comparaţie cu modelul anterior. Alături de mulţi alţi factori, centrul de greutate foarte jos contribuie şi el la performanţele şi manevrabilitatea remarcabile ale noului BMW Seria 4 Cabriolet.

La lansare, BMW Seria 4 Cabriolet poate fi comandat cu unul dintre cele două motoare pe benzină, unul cu şase cilindri dispuşi în linie de 306 CP (BMW 435i Cabriolet) şi unul cu patru cilindri si 245 CP (BMW 428i Cabriolet), dar şi un propulsor diesel cu patru cilindri si 184 CP (BMW 420d Cabriolet). Aceste motoare dispun de cea mai nouă tehnologie BMW TwinPower Turbo. Datorită propulsoarelor de ultimă oră, BMW Seria 4 Cabriolet se poate mândri cu o acceleraţie şi o elasticitate remarcabile, dar şi cu o reducere inteligentă a consumului și emisiilor în conformitate cu normele EU6. Standard, puterea motoarelor este transferată către puntea spate prin intermediul transmisiei manuale cu şase trepte. De asemenea, BMW oferă, pentru toate variantele de motorizare, şi o cutie de viteze automată Sport cu opt rapoarte, care permite conducătorului să schimbe vitezele manual prin intermediul clapetelor de pe volan. Ambele versiuni de transmisie sunt echipate standard cu funcţia Auto Start Stop, ca parte a pachetului de tehnologii BMW EfficientDynamics, alaturi de Brake Energy Regeneration (generarea energiei la frânare), indicarea momentului optim de schimbare a treptelor de viteză, operarea inteligentă a componentelor auxiliare şi Proactive Driving Assistant (asistarea proactivă a condusului) si modul de functionare ECO PRO, care poate duce la o reducere a consumului de până la 20%. Pe linga aceste elemente specifice BMW EfficientDynamics, consumul optimizat al motoarelor pe benzină şi diesel, conceptul construcţiei ultrauşoare şi aerodinamica îmbunătăţită – evidenţiată de Air Curtains şi Air Breathers – contribuie şi ele la maximizarea eficienţei. În combinaţie cu transmisia automată, noul cabriolet – asemenea BMW Seria 4 Coupé – dispune, în premieră, şi de modul “coasting” (mers liber, cu decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea accelerației).

Printre cele mai importante sisteme de infotainment, siguranță și confort din gama BMW ConnectedDrive se numără noua generaţie a sistemului de navigaţie Professional, BMW Head-Up Display integral color, Driving Assistant Plus (avertizează conducătorul de posibila coliziune cu un pieton), sistemul inteligent LED High Beam Assistant (asistare a fazei lungi), Active Protection cu Attentiveness Assistant şi cea mai nouă dezvoltare a tempomatului activ cu funcţie Stop & Go.