BMW Vision ConnectedDrive

0
863

BMW aduce la Geneva un concept futurist cu caroserie roadster, ce prefigureaza un nou limbaj de design pentru constructorul bavarez, dar si un nou sistem de informare a soferului. Acesta din urma va fi implementat in versiunile de serie ale Vision EfficientDynamics si MegaCity EV, a carora lansare oficiala va avea loc in 2013.

Roadster-ul cu doua locuri prezinta un nou design al blocurilor optice frontale, o grila a radiatorului ce aduce aminte de rechini si forme fluide “taiate” de suprafete angulare pentru un aspect dinamic si original.

Se pare ca farurile rotunde si stopurile in forma de L sunt elemente ce se vor regasim intr-o anumita forma pe toate viitoarele modele BMW, conform viziunii Designer-ului Sef Adrian von Hooydonk.

O sursa din interiorul companiei bavareze a declarat pentru publicatia britanica Autocar: “Anumite trasaturi ale conceptului au fost alese pentru ca reflecta design-ul noilor modele ce se afla deja in procesul de dezvoltare. Si nu va trebui sa asteptati mult pana cand acestea vor deveni realitate”.

BMW a utilizat acelasi concept al suprafetelor “stratificate”, intalnit la prototipul Vision EfficientDynamics, pentru a intrerupe suprafetele mari si a oferi componentelor stilistice mai multe intrebuintari.

Ideea portierelor culisante a fost preluata de la celebrul model Z1, ce a fost produs in serie limitata intre 1989 si 1991. Astfel acestea se retrag in interiorul caroseriei pentru a permite accesul soferului si pasagerului.

Dar BMW Vision ConnectedDrive nu impresioneaza doar prin design-ul nonconformist, ci si prin tehnologiile cu care a fost inzestrat. Constructorul bavarez lucreaza la o noua modalitate de informare a soferului, iar roadster-ul din imagini este poate cea mai interesanta platforma de prezentare a acestora. BMW dezvolta aceste sisteme deoarece in viitor soferul va fi bombardat cu foarte multe informatii si este nevoie de o noua modalitate de transmitere a acestora.

Noul Heads Up Display are menirea de a inlocui clasicul instrumentar de bord si prezinta informatiile de baza, cum ar fi viteza si indicatiile sistemului de navigatie, in trei dimensiuni. Astfel informatiile pot fi afisate pe mai multe straturi, soferul putand pastra in planul apropiat doar informatiile necesare in acel moment, celelalte fiind afisate in fundal. Prin acest sistem BMW considera ca ii poate oferi soferului mai multe informatii, fara a necesita un display suplimentar.

Mai multe detalii precum si imagini vor fi disponibile odata cu deschiderea Salonului Auto de la Geneva.