TEST COMPARATIV: Audi A3 Sportback vs. Mercedes A-Klasse vs. BMW 120d

0
1946
Compacte premium garajul.ro

Clasa compacta este una dintre cele mai disputate, alaturi de clasa mica, pe piata auto din Europa iar in conditiile in care cel mai vandut automobil pe batranul continent este un model de clasa compacta, importanta acestui segment este mai mult decat evidenta. Pe langa modelele de volum, intalnim si in aceasta categorie modele premium, in care producatorii investesc cele mai noi tehnologii si cele mai revolutionare solutii tehnice.

Compacte premium garajul.ro

Ne-am decis sa punem fata in fata cele mai importante compacte premium de pe piata noastra si astfel avem impreuna A-Klasse, Seria 1 si noul A3 Sportback. Fiecare are in spate cate o poveste, A-Klasse fiind complet diferit fata de modelul pe care recent l-a inlocuit; Seria 1 a ajuns la maturitate si se doreste a fi sportiva segmentului compact fiind singurul cu propulsie iar Audi A3 Sportback a fost primul utilizator al noii platforme MQB a grupului Volkswagen.

Totodata am incercat sa intelegem ce motorizare se potriveste cel mai bine unui astfel de automobil, drept pentru care avem in acest comparativ trei motorizari diesel de puteri diferite, o transmisie cu dublu-ambreiaj, si un model in haine sport. A-Klasse ofera doar 109 CP si urmeaza sa vedem daca acestia chiar sunt suficienti pentru o compacta de top, Audi ne aduce pe A3 noul motor diesel de 2 litri si 150 CP ce anunta un consum extrem de redus dar performante dinamice peste medie, iar BMW nu se dezminte si ne ofera nu mai putin de 184 CP din motorul diesel de 2 litri si o cutie manuala, totul intr-un ambalaj exterior unde sport si performanta sunt cuvintele de ordine.

 Design

BMW 120d xDrive - garajul.ro Compacta de la BMW este la a doua generatie si se lauda cu mai mult spatiu in special in spate, cu un design exterior actualizat si un interior in mare parte nou fata de generatia precedenta. In realitate, Seria 1 arata mai bine ca niciodata cu toate ca blocurile optice patrate din spate nu prea se asorteaza cu farurile ultra-moderne. Profilul este aproape neschimbat, nervurile laterale ascutite dau un aer de dinamism iar capota este lunga. La toate acestea adaugam pachetul sport M optional (3.600euro) care aduce spoilere noi, cu design agresiv si o garda la sol mai coborata, totul pentru un show vizual de exceptie mai ales cand masina este in miscare. Falsul difuzor de aer aduce pe bara din spate cam mult negru, dar nu este neaparat un lucru rau. Oglinzile au o forma noua, mult mai practica – vizibilitatea fiind mult imbunatatita, si integraza luminile de semnalizare. Pragurile completeaza linia laterala in acelasi spirit cu nervurile de pe usi si aripi. Culoarea albastru Estoril se potriveste foarte bine cu acest model, fiind una dintre cele mai frumoase nuante de albastru de pe piata.

Audi A3 Sportback 2.0TDI - garajul.ro Audi A3 Sportback este un teuton get-beget care mizeaza totul pe discretie si treaba bine facuta. Alura sa te duce cu gandul mai mult la un break mai scurt, dar el este de fapt un hatchback in 5 usi si stie sa fie extraordinar de discret pastrand totusi o alura eleganta. Designul cuminte este caracterizat de un mix ciudat de rotund si ascutit. Farurile filiforme cu xenon si grupurile optice posterioare in acelasi spirit sunt mult mai agresive decat la modelul precedent chiar daca forma caroseriei este in mare aceeasi. In ciuda suprafetelor vitrate generoase si a formelor clasice, Audi a reusit sa impregneze dinamism noului A3 prin calandrul fata Single-Frame secondat de niste muchii foarte ascutite prezente pe bara fata si spate. Aceasta masina arata bine si la o intalnire de afaceri si in fata unui club in centru. Pachetul sport S-line care nu este prezent pe masina noastra, poate duce totul mai departe oferind un look mai agresiv pentru cei cu pretentii sportive. Jantele prezente pe masina noastra sunt cele standard de la echiparea Ambition, pe 17 inchi si design placut cu 5 spite.

Mercedes A180CDI - garajul.ro A-Klasse este probabil cea mai frumoasa compacta de pe piata si stie foarte bine cum sa atraga privirile tuturor. Toate elementele stilistice sunt atat de bine integrate incat exteriorul te lasa cu gura cascata din orice unghi l-ai privi. Pachetul sport AMG prezent pe masina de test aduce niste jante superbe de 18inchi cu anvelope cu talon mic, bara fata si spate cu design foarte agresiv, masina lasand o impresie de forta si dinamism. Oglinzile integreaza lumini de semnalizare, manerele portierelor sunt foarte placut integrate, iar sigla masiva de pe grila fata te asigura ca ai de a face cu un Merc veritabil. Blocurile optice fata sunt masive si impresionante, dotate bineinteles cu lumini led si xenon, insa lampile spate rapesc putin din accesul la portbagaj. Suprafetele vitrate sunt foarte placut desenate, forma acestora pastrand linia generala de design. Jantele speciale pe 18 inch sunt superbe si impreuna cu culoarea alb cirrus ofera lui A-Klasse o prezenta scenica impresionanta.

[tab:Interior]

BMW 120d - garajul.ro - interiorBMW 120d a mai crescut putin si acest lucru se simte in mod special la locurile din spate, care acum, fata de generatia anterioara, ofera un spatiu decent. In fata situatia nu prea s-a schimbat, spatiul fiind restrans, consola centrala si mai ales tunelul median generos rapind foarte mult din spatiul de miscare al pasagerilor. Plansa de bord are o forma placuta si nu este foarte invaziva, pasagerul din dreapta nefiind stanjenit la genunchi. Pozitia la volan excelenta, eminamente sportiva – foarte joasa, te face sa lasi deoparte usoara senzatie de claustrofobie generata poate si de plafonul imbracat in stofa neagra. Te vei supara din nou pe tunelul median mai ales cand vei observa ca in cotiera abia reusesti sa proptesti un smartphone si o bricheta, dar acel tunel ascunde transmisia spate care face deliciul acestui model. In fata schimbatorului de viteze, fix sub consola centrala, iti vei putea depozita toate obiectele personale, sau doua sticle de apa care oricum incap si in buzunarele usilor. Finisajele interioare sunt solide si bine asamblate chiar daca layoutul pare a fi cam old-style. O sa-ti placa si pozitia pedalierului, gripul excelent al volanului gros (parte din pachetul M) si schimbatorul de viteze. Portbagajul are un volum suficient si un acces bun iar bancheta spate se rabateaza usor. Piesa de rezistenta a interiorului este bineinteles sistemul multimedia iDrive, atat de criticat in 2001 cand a aparut prima oara pe Seria 7, dar care acum se dovedeste a fi unul dintre cele mai intuitive sisteme multimedia de pe piata.

Audi A3 Sportback - garajul.ro - InteriorAudi A3 este perfectionistul din acest test comparativ, fiind campion absolut la spatiu interior. Este acea masina in care te urci si cobori usor indiferent daca esti pasager in spate sau sofer; este acea compacta in care iti incap toate bagajele cand pleci cu sotia si juniorul la munte pentru 5 zile si este o masina pe care o poate conduce usor si bine orice membru al familiei tale. Ca si la exterior, interiorul nu pare sa te surprinda cu nimic la prima vedere: totul este acolo unde te-ai astepta sa fie si este construit cu foarte mult simt de raspundere. Atrag atentia putin doar gurile de aerisire nemaintalnite la alte modele, dar al caror design a fost dictat exclusiv de considerente practice, fiind intradevar foarte usor de directionat fluxul de aer cu ajutorul lor. Te vei obisnui putin mai greu cu sistemul MMI intrucat avem un controller rotativ si nu mai putin de 8 butoane dintre care 4 sunt soft-touch si variaza in functie de meniu. Grafica displayului nu este cea mai grozava, insa este singurul display care se retrage complet in bord la o apasare de buton pentru a nu deranja privirea la drum intins noaptea. Spatiile de depozitare sunt numeroase si mari, spatarul banchetei spate se rabateaza fara efort iar accesul la portbagaj este perfect. Scaunele fata sunt de dimensiuni generoase dar foarte bine configurate, orice sofer, indiferent de gabarit, gasindu-si rapid pozitia perfecta. O singura mentiune ar fi de facut in ceea ce priveste marginea consolei centrale care este din plastic destul de dur si poate jena soferul in zona genunchiului drept – un material moale ar fi rezolvat elegant acest neajuns. Reglajele scaunelor la A3 sunt extrem de ample iar spatiul in toate directiile este de-a dreptul impresionant tinand cont de dimensiunile exterioare. Vei avea o surpriza placuta deindata ce se va lasa seara – iluminarea bordului si a interiorului fiind de mare efect. Combinatia de alb si rosu este foarte placuta, deloc obositoare, iar luminile de curtoazie de la picioare si de pe usi sunt cu intensitate reglabila in functie de preferinte.

Mercedes A180CDI - garajul.ro - interiorA-Klasse face revolutie si la interior printr-un design exceptional si materiale de top. Displayul central nu cred ca s-ar fi suparat nimeni daca era ingropat elegant in consola precum la CLS, butonul ce comuta in modul de functionare Sport ar fi putut fi mai bine deliminat, nu amestecat cu butoanele de la incalzirea scaunelor iar iluminarea consolei centrale ar fi trebuit sa fie permanenta – insa criticile noastre se opresc aici. Schimbatorul situat in spatele volanului, pe coloana de directie, dupa reteta americana, este extrem de comod si usor de actionat. Gurile de aerisire inafara de faptul ca arata foarte bine sunt si foarte practice iar interfata sistemului multimedia este aproape la fel de intuitiva precum iDrive de la BMW. Scaunele sport sunt problematice pentru cei corpolenti, insa ofera o sustinere excelenta si sunt foarte bine construite, reglajele fiind suficiente. Finisajele sunt de top, imbinarile perfecte, aluminiul natur fiind adesea prezent, pielea de cea mai buna calitate cu cusaturi rosii facand parte din pachetul Exclusive. Pozitia la volan este suficient de joasa si comoda asigurand un bun acces la pedale si volan. Accesul se realizeaza usor mai ales in fata, iar spatiul interior se dovedeste generos neexistand constrangeri nici la nivelul capului si nici al umerilor. Eliberat de prezenta schimbatorului de viteze, tunelul median dintre scaunele fata ofera multe spatii practice de depozitare, inclusiv o cotiera generoasa si reglabila. Deasemenea accesul la comenzile climatizarii este mult mai facil decat de obicei, spatiul din fata consolei fiind foarte degajat.

Dinamica

BMW 120D garajul.roBMW, in spiritul traditiei marcii, de motorist de exceptie, aduce si pe Seria 1 celebrul lor motor de 2 litri diesel ce ofera nu mai putin de 184CP, devenind astfel cel mai puternic model din comparativul nostru. Totul la pachet cu transmisia integrala xDrive de ultima generatie (ce presupune un cost suplimentar de 2.046 euro cu TVA). Transmisia este manuala cu 6 trepte iar ambreiajul tare impreuna cu timoneria precisa transforma mica compacta intr-o adevarata bomba pe roti. Distractia este la cote maxime, indiferent daca esti in Comfort sau Sport, iar modul Sport+ dezactiveaza controlul tractiuni si amorteste destul de mult sistemul ESP permitand prestatii dinamice rar intalnite in clasa compacta, mai ales pe un model diesel. Sistemul xDrive ofera un plus de siguranta dar nu stirbeste cu absolut nimic placerea de a conduce acest BMW veritabil. Provocat in viraje spatele va iesi in exterior, cuplarea instantanee a puntii fata redresand masina in interval de microsecunde, totul fiind sub controlul sistemelor electronice si nefiind nevoie de corectii din volan. Repartizarea ideala a maselor duce la un comportament foarte vioi pe drumurile virajate, puterea si cuplul mare asigurandu-ti o distractie pe cinste. Tot ce trebuie sa faci e sa accelerezi, sa te bucuri de cele 6 trepte bine etajate si sa arunci masina pe viraje cu incredere. Putin cam deranjante vibratiile motorul transmise in interior, in pedalier si schimbatorul de viteze. Stabilitatea masinii pe traiectorie este excelenta insa confortul este usor afectat. O surpriza placuta o reprezinta si capacitatea lui 120d de a rula cuminte chiar si prin traficul urban aglomerat, in conditii bune de confort si cu un consum extrem de redus. Suspensia sport ce asigura o stabilitate exemplara pe serpentine se dovedeste mai mult decat acceptabila pe drumuri denivelate, zgomotele la interior fiind extrem de reduse si fermitatea amortizoarelor nefiind deranjanta.

AUDI A3 SPORTBACK 2.0TDI garajul.roAudi A3 ne-am convins deja ca este un model care nu vrea sa epateze cu nimic, insa dupa primele ore petrecute cu el in trafic iti dai seama ca este atat de bine facut si se muleaza atat de bine oricarei situatii incat parca nu-ti mai doresti nimic altceva. Totul incepe cu noul motor de 2 litri diesel ce furnizeaza 150CP si 320 Nm si, in cazul exemplarului nostru, este cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte. Vei fi pus usor in dificultate la inceput pana cand vei intelege regimele optime de functionare, dar incet incet vei percepe versatilitatea acestei motorizari. Noul propulsor a fost gandit pentru a oferi maximum posibil de economie de carburant la turatii scazute si maximum de performanta in sarcina la peste 2500rpm. Este unul dintre putinele modele cu transmisie manuala cu care te poti strecura rapid prin traficul urban la turatii de 1200-1800 rpm fara a forta absolut deloc ansamblul motor-transmisie. Ambreiajul este fin si usor de actionat ca la orice Audi si este foarte bine armonizat cu cele 6 trepte de viteza. Versatilitatea acestei motorizari incepi sa o intelegi in momentul in care vrei ceva mai mult in trafic si apesi cu incredere acceleratia. Atunci A3 Sportback va tasni cu putere si pe masura ce acul turometrului se va indrepta spre 3500rpm vei descoperi latura sportiva autentica, pana atunci partial disimulata de eficienta la turatii joase. Motorul trage excelent la orice nivel de turatie, in regimurile joase fiind echilibrat si economic, in regimurile medii si inalte fiind viguros, liniar si pare mult mai puternic decat cei 150 CP inscrisi in fisa tehnica. Acest model, echipat cu pachetele suplimentare S-Line poate deveni extrem de sportiv, tinuta de drum fiind extrem de sigura si echilibrata chiar si cu suspensiile standard pe care noi le-am testat. Fermitatea amortizoarelor asigura un comportament exemplar iar confortul nu este deloc afectat.

MERCEDES A180CD garajul.roA-Klasse inseamna mult mai mult decat un design fabulos si o finisare de exceptie. Tehnologia inglobata la bordul acestui model s-a tradus printr-un comportament rutier riguros care dezvaluie potentialul acestei masini daca este aleasa o motorizare superioara. Cei 109 CP livrati de motorul de 1,8 litri sunt suficienti doar daca lasi acasa pretentiile sportive. Te vei putea strecura prin trafic lejer, vei putea efectua depasiri din scurt fara emotii inutile doar daca fortezi destul de mult motorul la turatii ridicate, insa nu vei obtine cea mai rapida calatorie. Farmecul acestei masini consta in faptul ca toate aceste neajunsuri datorate de puterea mica sunt excelent mascate cu ajutorul cutiei de viteze cu dublu-ambreiaj care schimba treptele repede si tureaza motorul destul de mult pentru a stoarce din el si ultima picatura de forta. Din pacate este prezent un usor lag la retrogradare si uneori si la trecerea in treptele superioare daca apesi pedala de acceleratie puternic. Suspensia sport prezenta pe masina de test impreuna cu jantele generoase de 18 inchi tine masina foarte bine pe traiectorie si ofera o fermitate deosebita, totul cu un sacrificiu in ceea ce priveste confortul la trecerea peste denivelari. Se poate insa opta pentru suspensia confort care nu altereaza prea mult prestatiile dinamice insa combinata cu jante mai mici asigura un confort suveran. Demarajele in cazul acestei motorizari sunt decente, si cam atat, 109 cai putere sunt totusi cam putini pentru a ridica pretentii sportive, insa functionarea excelenta si liniaritatea il fac totusi un agregat placut atat in oras cat si la drum intins, masina neparand sub-motorizata.

A3 vs B180 vs 120d - garajul.ro

Buget

BMW 120D garajul.ro interiorLa BMW 120d xDrive – asa cum ne-au obisnuit deja constructorii de top, optionalele vor creste serios pretul final al masinii, de exemplu pentru conexiunea bluethoot si USB urmand sa platesti 365 euro iar pentru iDrive nu mai putin de 2500 euro. Scumpul pachet sport M (3647 euro) iti aduce la interior volan sport imbracat in piele fina si moale, schimbator imbracat in piele si excelentele scaune sport ce ofera o sustinere aproape ideala si reglaje perfecte. Modelul testat avea si lumini de curtoazie exterioare in manerele portierelor, lumini ambientale la interior, vopsea metalizata, pachetul Advantage Plus de 3.100 euro ce include farurile cu xenon, senzorii de parcare si aerul conditionat automat. Nota de plata se ridica la 45.000 euro TVA inclus. Nu este deloc o masina ieftina, pretul de lista fara dotari plecand de la 32.922 euro. Consumul acestui bolid rebel a fost o surpriza placuta pentru  toata redactia, bavarezul multumindu-se intr-un Bucuresti foarte aglomerat cu 8-9 litri/100 km, iar la drum intins, in conditiile unui stil de condus sportiv consumul inregistrat a fost de 6-7litri/100km

Dotari recomandate pentru 120d: Pachetul Advantage Plus, Conectivitate Bluetooth/USB, scaune fata incalzite, sistem de difuzoare HIFI si pachetul M Sport pentru cei cu pretentii sportive.

AUDI A3 SPORTBACK garajul.ro interior noapteaAudi A3 Sportback, in comparatie cu celelalte doua modele pare un chilipir, insa nu este chiar asa. Pretul este la nivel ridicat daca generam o configuratie similara cu cei doi concurenti. Modelul testat este in versiune medie Ambition destul de accesorizat: Audi Sound Sistem cu 10 difuzoare, Cruise Control,  Faruri Xenon cu lumini LED, instalatie de climatizare automata pe 2 zone, ornamente interioare aluminiu \’mistral\’, pachetul Connectivity ce include Bluetooth si USB, Parking control (senzori fata-spate cu afisare displayul MMI), scaune fata incalzite si volan multifunctional imbracat in piele. Adaugand si vopseaua metalizata Maro Beluga la 768,80 euro, ajungem la un total de 37.805 euro TVA inclus. Pachetele S-line pentru interior si exterior  plus o suspensie sport cu jante mai mari ar mai adauga la nota de plata nu mai mult de 3.500-4.000 euro,  ceea ce face ca A3 sa fie foarte competitiv si din punct de vedere financiar. In ceea ce priveste consumul, A3 este campion absolut putand rula legal extraurban cu un consum de 4.5 litri/100km iar in traficul bucurestean la orele de varf valoarea de consum variaza intre 6-7.5 litri/100km.

Dotari recomandate pentru Audi A3: Audi Sound System 10 difuzoare, Climatizare automata, Faruri Xenon Plus, pachet \’Connectivity\’.

A180CDI garajul.ro interiorMercedes A180CDI 7G-DCT nu este un campion la raportul pret/performante dar in schimbul celor 28.135 euro cu TVA platiti pentru versiunea de pornire vei primi o masina cu adevarat frumoasa.  Pentru ca vorbim de un model premium, lista dotarilor optionale este lunga si poate creste considerabil  pretul final. Masina noastra era dotara cu faruri Bi-Xenon, trapa panoramica, geamuri cu tenta inchisa termoizolante, navigatie Becker, asistent activ la parcare, pachet AMG Sport si pachet AMG Exclusive. Din pacate modelul testat nu avea sistemul de climatizare Thermotronic pe care il consideram obligatoriu. Pachetul Sport aduce superbele jante AMG pe 18inch, suspensia sport si pachetul pentru dinamica la rulare si volanul sport AMG imbracat in piele. Pachetul Exclusive vine cu scaune fata incalzite cu suport lombar ajustabil, superba tapiterie din piele neagra cu cusaturi rosii si cu o serie de mici detalii interioare de mare efect precum sigla Mercedes de pe praguri iluminata. Nota de plata finala ajunge la 38.074 euro cu TVA inclus. Deloc putin pentru o compacta cu un motor de 109 CP, dar  nu sunt chiar atat de multi bani tinand cont ca vei primi o masina performanta, frumoasa si foarte bine construita.

Dotari recomandate pentru A180CDI: trapa panoramica, pachet AMG Sport, Thermotronic

Verdict

4.5 stars out of 5Audi A3 Sportback tinde spre perfectiune, punctand foarte bine la toate capitolele si este castigatorul acestui comparativ. Are un design placut, curat, ce la nevoie poate deveni foarte agresiv prin adaugarea pachetelor sport, este cea mai putin opulenta dintre cele trei modele si este oferita cu un motor foarte versatil. A3 se conduce usor si relaxat dar la nevoie este suficient sa apesi puternic pedala de acceleratie si cei 150 CP ai motorului TDI de 2 litri asigura prestatii dinamice foarte bune. Masina poate demara puternic, in forta si are niste reprize foarte rapide chiar daca in interior predomina o liniste suprema. A3 este campion absolut la consum, inregistrand valori foarte scazute in orice regim de exploatare. Deasemenea are si cel mai mic pret din cele trei masini testate. Daca optezi pentru ceva pachete optionale pretul final al lui A3 Sportback va creste cu blandete, optionalele fiind destul de accesibile. Trenul de rulare este setat foarte bine, asigurand o tinuta de drum fara de cusur si un confort binevenit.

      PLUS - garajul.ro tinuta de drum, spatiul si finisaje in interior, motor excelent   MINUS garajul.ro  design prea cuminte, vizibilitate spate

 

four-stars_0

Daca esti in cautarea unui model performant si vrei sa ai pe fata un ranjet tamp dupa fiecare viraj, iti recomand cu caldura BMW 120d cu xDrive. Iti va asigura doza necesara de divertisment si poate fi folosit fara probleme ca day-by-day car. Vorbim despre un pachet sport M si de o tractiunea integrala xDrive. Este aproape un varf de gama, excelent motorizat si accesorizat. Spatiul este relativ restrans, dar pozitia la volan este excelenta; aspectul exterior este actual si inspira sportivitate. Comportamentul rutier este exemplar, tinuta de drum fiind probabil cea mai buna din segment, ansamblul motor-cutie este extrem de reusit masina fiind foarte distractiva si puternica. Interiorul este corect finisat, materialele sunt bune iar designul cuminte. Daca spatiul restrans nu te deranjeaza sigur te vei simti minunat la volanul acestui hothatch pentru ca stie sa fie al dracului de distractiv indiferent de conditiile de trafic. Te vei distra teribil chiar si la o depasire din scurt in mijlocul orasului, insa doza maxima de fun o vei primi la drum intins,, de preferinta pe serpentine, unde poti exploata la maxim si beneficiile tractiunii integrale xDrive. La fiecare demaraj vei fi infipt in scaun si iti vei dori sa strivesti la infinit pedala de acceleratie.

      PLUS - garajul.roperformante, tren de rulare, tractiune xDrive  MINUS garajul.ro  spatiu interior, pret optionale, zgomot motor la  relanti

four-stars_0Pentru cine iubeste luxul, eleganta si tanjeste si dupa un strop de opulenta, Mercedes A-Klasse este cea mai buna alegere. Frumos, rafinat, elegant, chic si extrem de eficient, A-Klasse va intoarce capete pe strada multi ani de acum incolo. Este o masina care iti face dimineata frumoasa si la drum intins nu-ti vine sa te mai dai jos. Cu o motorizare superioara vei obtine si performante excelente. Este campion la frumusete, atat designul exterior cat si cel interior fiind fascinant. Calitatea materialelor folosite este de top iar fiecare imbinare, element de design si fiecare detaliu inspira eleganta. A-Klasse ofera o prezenta scenica nemaintalnita in clasa compacta, masina este uluitor de frumoasa din orice unghi. Pachetele sport ii vin extrem de bine dar se poate opta si pentru versiuni orientate spre confort. Interiorul este spatios oferiind nici mai mult nici mai putin decat trebuie iar ergonomia este buna. Tinuta de drum este sigura,   setata mai mult pe eficienta si iti permite explorarea limitelor superioare de aderenta fara emotii artificiale. Motorizarea diesel de 109 CP este economica si placuta in utilizare dar nu ofera performantele pe care ti le doresti de la un asemenea model. Cu siguranta un 220CDI ar fi putut da peste cap acest verdict….

      PLUS - garajul.rodesign, calitatea fabricatiei, sasiul sportiv   MINUS garajul.ro  rigiditate suspensie sport, pret, usor lag al cutiei automate

compacte premium - cover final - garajul.ro

Opinie Stefan Frangulea – director editorial:

“Clasa compacta premium este mai competitiva ca niciodata. Pentru o piata in dezvoltare ca Romania, preturi in zona a 30.000 EUR pentru o masina compacta pot parea mari si pot fi greu de digerat, dar calitatile acestor masini merita pretul respectiv. A doua generatie a Seriei 1 a atins un nivel de maturitate comparabil cu cel al restului gamei BMW, tradus prin mai multa polivalenta si versatilitate, putind fi acum o masina cu care sa traiesti zi-de-zi, si avind ca bonus comportamentul sportiv care in cazul modelului testat de noi era si mai mult evidentiat de performantele motorului si de stabilitatea oferita de xDrive. Mercedes A-Class reprezinta o schimbare radicala de concept fata de monovolumul cu podea sandwich al generatiei anterioare, fiind probabil cel mai frumos model in cadrul clasei compacte si avand o tinuta de drum destul de sportiva, desi suspensia sport combinate cu jantele mari pe 18 inci sunt un set-up mult prea rigid. In final, Audi A3 a fost pentru mine surpriza testului, pentru ca ofera un nivel de polivalenta, versatilitate, spatiu util generos si usurinta in utilizare incredibil, putand fi insa si condusa sportiv daca se doreste. Cutia manuala este una din cele mai bune din cite am testat in ultima vreme, sasiul si motorul 2.0 TDI ofera o dinamica foarte buna iar masina se simte agila si lejera, fiind foarte usor de condus si de reprezentantele sexului frumos – pun pariu ca acest aspect a fost luat in calcul de Audi in dezvoltarea modelului. In final, Audi cistiga meritat, si imi stirneste curiozitatea de a vedea cum este setata platforma MQB in cazul noilor VW Golf si Seat Leon.”

[tab:Date tehnice]

 

AUDI A3 Sportback

BMW 120d xDrive

MERCEDES A180CDI

Motorizare

2.0 TDI

2.0d

180CDI

Cilindree (cc)

1968

1995

1796

Numar cilindri

4

4

4

Putere maxima (CP DIN) tr/mn

150 / 3.500

184 / 4.000

109 / 3.200-4.600

Cuplu maxim (Nm) tr/mn

320

380

260

Carburant

motorina

motorina

motorina

Norma de poluare

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Cutie de Viteze / trepte

Manuala / 6

Manuala / 6

Dublu-ambreiaj/7

Rezervor (l)

50

52

50

Portbagaj (l) min.

380

360

341

Viteza maxima (km/h)

216

225

190

0 – 100 km/h (sec)

8.7

7.2

10.6

Consum Urban Garajul.ro

7 l / 100km

8 l / 100km

7 l / 100km

Consum Extraurban Garajul.ro

5.5 l / 100km

6.5 l / 100 km

6.0 l / 100km

Consum Mixt Garajul.ro

6.5 l / 100km

7 l / 100km

7 l / 100km

Emisii CO2 (g/km)

108

123

109

Masa proprie (kg)

1310

1425

1475

Lungime x Latime x Inaltime (cm)

431x179x143

432x177x142

429x178x143

[tab:Galerie]