Cumparare masina din Germania – cum se face?

0
359

M-am hotarat sa schimb masina si, dupa un brainstorming, ajutat un pic si de colegii de forum, am decis sa iau un Audi A6.

Am cautat pe internet, am vorbit cu mai multi prieteni si, in cele din urma, am decis sa urmez sfatul unui prieten sa ma duc la Bremen la un dealer pe care il cunostea asta.

Ca plan de rezerva, totusi, trimit e-mailuri catre mai multi dealeri ale caror oferte mi-au facut cu ochiul, si ii intreb daca ofertele mai sunt valabile, daca mai au si altceva similar si daca accepta sa vanda cu taxare inversa la TVA pe firma romaneasca (pt ca unii nu vor).

Cum eram in vacanta, decid sa plec impreuna cu prietena mea, drept pt care luam bilete la Tarom pana la Frankfurt si dupa aia de la Frankfurt la Bremen mergem cu Lufthansa.

La Bremen, cand ajungem, stam la Ramada (rezervat pe internet) – Oficial 4 stele insa eu i-as fi dat doua si jumatate… cu indulgenta. Ma rog, sun la “dealer” si nu raspunde. Sun la prietenul care mi l-a recomandat si dupa jumatate de ora ma suna un turc din partea dealerului si-mi zice ca ma ia de la hotel a doua zi la 9:00. Dupa o ora primesc un SMS ca vine sa ma ia la 10:00. OK, zic, desi incepusem sa ma enervez un pic. Noroc ca intre timp am primit mai multe raspunsuri pozitive de la diversi dealeri, dintre care, cel mai mult m-a atras cea de la www.niedermayer.de. Imi spuneau ca au doua A6, una de 11.500 km si una de 5.300 km…. numai ca ei erau langa Munchen, undeva.

A doua zi la 10:00, coboram la receptie cu bagaje cu tot si-l sun pe turc. Telefonul inchis… turbez de nervi. Sun iar la prietenul din Romania, ala imi zice sa stau un pic… la 10:30 primesc un SMS de la turc ca ajunge in 10 minute la hotel. Buuuun…. mai astept inca O ORA, dupa care decid sa ma duc la Munchen, la cei a caror oferta mi-a placut cel mai mult. Luam un taxi si plecam la gara. Acolo, in timp ce ne uitam la orarul trenurilor de viteza spre Munchen, suna turcul, indignat, ca a ajuns la hotel si noi nu suntem acolo. I-am zis ca nu mai vreau nimic de la ei si sa ma scuteasca… dar suna prietenul ala al meu si ma roaga sa ma duc sa vad macar ce oferte aveau.

Buuun…. pana la urma accept, vine turcul si ne ia si mergem la “dealer”…undeva intre Bremen si Hanovra. Cand ajungem la asta, nu avea nici o masina acolo… el, de fapt, dadea telefoane la alti dealeri, facea niste combinatii ciudate care oricum mie nu mi-au placut, drept pt care l-am rugat pe turc sa ma duca sa iau trenul spre Munchen.

Turcul s-a dovedit in cele din urma foarte amabil si ne-a dus la Hanovra la gara, fix sa prindem trenul rapid (ICE) spre Munchen.

Din tren am facut rezervare pe internet (laptopul meu, internet de la vodafone) la Munchen, la Hollyday Inn (supraevaluat mult, as zice – nerenovat de 10-15 ani, nu-si merita banii) si l-am sunat pe dealerul de la Niedermayer (de fapt, pe el in cheama Heinz Niedermayer). I-am spus la ce hotel o sa stam si l-am rugat sa trimita el pe cineva sa ne duca la el, contra cost. M-a sunat dupa 30 minute si mi-a spus cine vine sa ne ia, cu ce masina si ne-a dat numarul soferului. In paranteza, trenul rapid a fost super OK (destul de scump – 119 Euro/persoana) insa a meritat toti banii. Comod, rapid intr-adevar (uneori avea o viteza de 220 km/h) iar mancarea de la vagonul restaurant era chiar buna.

A doua zi la 9:00, asa cum stabilisem, soferul era jos si ne-a luat cu un VW Jetta nou. Am mers cam 150 km si am ajuns in satul unde era showroom-ul. Nu ne-a luat nici un ban pt asta. Ce sa zic… m-am urcat in ambele masini si ambele mi-au placut… pana la urma am ales-o pe cea cu 5.300 km (Motor 3.0 TDI, quattro, neagra, piele Valcona Bej, MMI, navigatie inclusiv Romania, Xenon plus, climatronic plus, jante pe 17, telegon bluetooth, etc). Masina a fost masina de showroom si drive test, conform documentelor, si este fabricata in noiembrie 2006.

Mi-a facut factura (37.800 euro) fara TVA (taxarea inversa) pe care i-am platit prin internet banking, din contul firmei mele in contul firmei lui, pe loc. Evident, banii nu ajung pe loc, asa ca mi-a zis ca masina mi-o da a doua zi, cand ajung banii. Oricum, masina trebuia inmatriculata pe numele meu. I-am mai platit 250 Euro (cu factura) si s-au ocupat ei de tot. Inmatriculare pt o luna, asigurare, etc.

Vazand ca trebuie sa asteptam pt a doua zi iar bagajele noastre erau la hotel la Munchen, l-am intrebat de unde putem sa inchiriem o masina sa o folosim pana a doua zi, sa ne ducem la Munchen si sa venim inapoi, etc… a stat un pic si s-a gandit si pana la urma ne-a dat VW Jetta al lui, free of charge.

A doua zi la 11:45 eram inapoi la el, insa aveam o problema: Nu ajunsesera banii. Oricum, el ne-a zis ca se multumescte cu un fax de la banca prin care ii confirma ca a fost facuta plata. Am sunat la banca in Bucuresti si, pana a venit faxul, am mai facut o tura prin imprejurimi (oricum, ei aveau pauza de masa de la 12:00 la 13:00), am mancat ceva… pe la 14:00 ne-am intors, am luat masina si am plecat. Deja ne pusese MMI-ul si toate instrumentele in engleza si i-am dat directia Viena, unde am stat la Hilton (alt hotel ingrozitor de scump si supraevaluat).

De aici… ne-am mai plimbat si prin Viena, am mers la cumparaturi un pic, dupa aia la Budapesta (unde, de data asta, am stat la NH, un hotel f bun), unde iar am stat doua zile.

Masina am inmatriculat-o azi pe firma. Tot ce am mai platit aici a fost 5.700 RON Taxa de prima inmatriculare si 300 RON impozitul pana la sfarsitul anului.

Ca impresie, masina mi se pare f f buna iar primul gand al meu cand am mers cu ea a fost ca Passatul meu de pana acum e “masina de copii”, desi nu e chiar asa. Masina are 232 CP, e automata, evident si imi place foarte mult. Nu am cautat o masina ieftina sau sa fie neaparat intr-un anume fel. Am cumparat ce mi-a placut. Am plecat de la inceput cu ideea ca am un buget maxim pt masina de 40.000 Euro si vreau una model 2007 (fabricata dupa august 2006), motor 3.0 TDI, quattro, cat mai putini km si cat mai multe dotari. Nu am pus in buget si cheltuielile “de vacanta” sau “de cumparaturi”, alea fiind separate.

Socul l-am avut azi in ceea ce priveste consumul mediu IN BUCURESTI, anume 20 litri/100 km. La Passat-ul de 2.0 TDI aveam consumul maxim in Bucuresti de 14 litri/100 km. La drum intins, masina consuma foarte putin peste ce consuma Passatul, aduca merge undeva cu 7-8 litri/100 km, in conditiile in care ajunge de la 0 la 100 in 7 sec iar eu ii dau talpa in acceleratie.

Sper sa fie o masina buna si sa nu am cu ea problemele pe care le-am avut cu Passatul. Dealtfel, in ajegerea mea a cantarit si ce mi-a spus cineva de la PBN, anume ca nici un A6 3.0 TDI nu a venit pe platforma cu defectiuni la motor, cum am venit eu de 2 ori doar anul acesta cu Passatul.