Conform publicatiei Automotive News, SAAB ar putea deveni parte a grupului chinez Zhejiang Geely Holding din ultimul trimestru al acestui an.
Dupa tentativa esuata de intrare in insolventa pentru a se pune la adapost de creditori, actualul proprietar al companiei suedeze, Spyker, se vede pus in fata unui iminent si deloc grandios final al marcii SAAB. Totusi, chinezii de la Geely ar putea fi interesati sa isi mai adauge in portofoliu inca o marca europeana, la pret de chilipir. Intelegerea cu Geely va asigura un viitor marcii scandinave, printr-o infuzie masiva de capital. Dupa tranzactie Spyker nu va mai detine actiuni la SAAB, dar va continua sa colaboreze in cadrul unor proiecte. Deocamdata nicio declaratie oficiala nu a fost data publicitatii, de niciuna dintre cele doua companii.
Anul trecut Geely a cumparat celalalt constructor suedez, Volvo, de la grupul Ford, dupa un lung si anevoios sir de negocieri. Grabiti sa vanda tot ce au avut in portofoliu, americanii riscau sa dea pe mana chinezilor numeroase secrete industriale, modelele Volvo impartind platforme comune si tehnologiile utilizate de automobilele Ford si vice versa. Tocmai de aceea vanzarea a fost tratata cu maxima seriozitate de oficialii companiei americane, negocierile fiind lungi si anevoioase. Potentialele probleme de violare a proprietatii intelectuale si patetentelor Ford au fost pricipalul obstacol in calea unei vanzari rapide.
Pentru Geely Automotive, divizia auto a grupului chinez, achizitia a insemnat accesul la tehnologii avansate si o cale de intrare pe pietele europene, un atu important pentru un constructor chinez. Pretul de achizitie estimat de 1.8 miliarde de dolari, a reprezentat mai putin de o treime din suma platita de Ford pentru Volvo in 1999 (6 miliarde de dolari).