Black Magic GTI
#176
Scris 18 februarie 2011 - 12:17
#177
Scris 18 februarie 2011 - 12:18
- Filtrul pasiv este acea cutiuta cu piese care intervine pentru separarea frecventelor pe care le vede fiecare difuzor. De obicei ele sunt gandite pentru 2 sau 3 cai si au parametri fixati la o valoare ce nu poate fi modificata decat prin schimbarea pieselor din filtru. Acest se foloseste atunci cand exista un singur canal de amplificare pentru toate difuzoarele de pe o parte (ex : tweeter stanga + mid-bass stanga). In acest caz, semnalul pleaca pe fir din amplificator si intra in acest filtru iar pe partea cealalta a filtrului ies 2 fire, unul ce merge catre tweeter si altul catre mid-bass (asta e filtrul pe 2 cai). Unele filtre pasive mai avansate au posibilitatea modificarii nivelului (db) pe fiecare difuzor prin legarea firelor pe anumiti pini. Filtrul pasiv nu permite un aliniament temporal precis pentru ca avem o singura setare in HU (head-unit) pentru distanta (sau intarziere in milisecunde in functie de tipul HU). Intrucat in 99% din cazuri tweeeterul, media si mid-bass-ul nu se afla la aceeasi distanta fata de ureche iar noi nu putem selecta decat o singura distanta pentru toate 3, va rezulta un focus destul de vag si alinieri de faze precare.
- Filtrul activ face parte din dotarea HU mai scumpe si elimina necesitatea acelei cutiute (filtru pasiv) dar cere in schimb ca fiecare difuzor sa aiba canalul lui de amplificare. In aceasta situatie este necesar un numar total de canale de amplificare mai mare decat in varianta 1 dar alinierea temporala este mult mai precisa, putandu-se introduce distanta pentru fiecare difuzor in parte. De asemenea, in aceasta configuratie se pot regla independent pe fiecare difuzor punctul de taiere, panta de taiere, factorul Q...parametri care in varianta 1 sunt ficsati de producatorul filtrului pasiv.
PS : La sistemele audio high-end de casa se foloseste aproape exclusiv filtrarea pasiva intrucat se presupune ca ascultatorul este permanent pozitionat la distanta egala fata de cele 2 boxe si de asemenea se poate muta cu scaunul inainte si inapoi pe linia perpendiculara dreptei ce uneste boxele. De asemenea conditia alinierii temporale si a fazelor este indeplinita inca din boxa care are difuzoarele aliniate in acelasi plan si orientate identic (exceptii fac cateva boxe exotice foarte scumpe unde apar calcule suplimentare). In masina, filtrul activ va da intotdeauna rezultate mai bune datorita flexibilitatii reglajelor iar flexibilitatea este necesara pentru ca ascultatorul este intotdeauna mai aproape de una din parti (mai putin in cazul celor care-si permit sa dezvolte un sistem high-end intr-un mclaren mercedes sau ceva similar ... ) iar difuzoarele de pe aceeasi parte sunt orientate si pozitionate complet diferit in masina !
#178
Scris 18 februarie 2011 - 09:15
Ce puii mei, in loc sa stau cu copii stau sa perii posturi.
#179
Scris 14 mai 2011 - 12:14
18.03.2011 >
Weekendul trecut am facut o cantarire pe fiecare roata in parte si am obtinut asa :
Greutate masina fara sofer + 55% benzina :
Stanga fata > 442Kg
Dreapta fata > 515Kg
Stanga spate > 339.5Kg
Dreapta spate > 279Kg
TOTAL > 1575.5Kg
Greutate masina + sofer + 55% benzina :
Stanga fata > 474Kg
Dreapta fata > 530Kg
Stanga spate > 372Kg
Dreapta spate > 288Kg
TOTAL > 1664Kg
Diferenta intre cele 2 masurari = 88.5Kg, adica exact greutatea mea :
Distributia greutatii mele pe cele 4 roti :
Stanga fata > 32Kg
Dreapta fata > 15Kg
Stanga spate > 32.5Kg
Dreapta spate > 9Kg
TOTAL > 88.5Kg
Interesant este faptul ca pe partea stanga, s-a dus mai mult din greutatea mea pe spate decat pe fata ceea ce inseamna fie ca centrul meu de greutate este putin mai in spate decat cel al masinii (implauzibil), fie ca suspensia spate se comprima mai mult sub efectul aceleiasi greutati (plauzibil).
Distributia maselor masinii cu sofer :
Stanga - Dreapta :
Stanga = 846Kg > 50.84%
Dreapta = 818Kg > 49.16%
Fata - Spate :
Fata = 1004 > 60.34%
Spate = 660Kg > 39.66%
Diagonale :
Diagonala Fata Stanga - Spate Dreapta = 762Kg > 45.79%
Diagonala Fata Dreapta - Spate Stanga = 902Kg > 54.21%
Daca distributia maselor stanga-dreapta si fata-spate sunt decente, se poate vedea ca pe diagonale este o diferenta foarte mare. Din presupunerile mele, Fata dreapta este mai grea din cauza subwooferului iar spate-stanga este mai greu datorita faptului ca masina este inclinata spre stanga (trebuie reglata inaltimea). De asemenea, greutatile migreaza mult mai usor de pe o roata pe alta atunci cand barele antiruliu sunt foarte rigide !
Pozitia centrului de greutate in plan orizontal :
Uploaded with ImageShack.us
Pozitia centrului de greutate in plan vertical :
Se calculeaza corect cantarind mai intai masina in plan orizontal, dupa care se ridica spatele masinii cu minim 30cm si se cantareste din nou doar fata. Atunci cand se ridica spatele, este necesara blocarea completa a suspensiei pentru a nu influenta rezultatele (asta e mai greu). Pozitia centrului de greutate in plan vertical nu este necesara decat in ideea comparatiei cu centrul de rotatie al masinii. Centrul de rotatie al masinii se obtine astfel. Se traseaza o dreapta in prelungirea bratelor inferioare si o dreapta perpendiculara pe amortizor plecand din partea de sus a acestuia (la flansa). De la intersectia celor 2 drepte se traseaza o alta dreapta catre centrul cauciucului de pe partea respectiva in punctul in care acesta sta pe asfalt. Intersectia acestei drepte cu axul vertical de simetrie al masinii este centrul de rotatie. Din pacate, la GTI, acesta este foarte aproape de asfalt datorita unghiului mare dintre amortizor si bratul inferior iar acest lucru face ca masina sa aiba ruliu destul de mare. La masinile de curse se urmareste ca centrul de rotatie sa fie cat mai apropiat de centrul de greutate. Cu cat cele 2 sunt mai apropiate, masina se va inclina mai putin atat pe laterale cat si fata-spate sub efectul franarii-accelerarii !
Uploaded with ImageShack.us
01.04.2011 >
- Instalat BSH PCV revamp care inlocuieste valva PCV a masinii
- Instalat fulie Fluidampr care are rolul de a echilibra mai bine volantele usurate, absoarbe vibratiile vibrochenului la ture inalte si micsoreaza viteza de scadere a turatiilor pe deceleratie inertiala. Fulia Fluidampr are 2738g in timp ce cea OEM doar 1639g
- Furtun metalic de ambreiaj ce inlocuieste pe cel din cauciuc sensibil la dilatatii sub presiune (mai ales la placi de presiune aftermarket cu dintii foarte tari) ceea ce ar trebui sa se traduca schimbari de viteza mai usoare.
- Inlocuit tampon de motor cu altul nou tot OEM (din poze se poate vedea ca cel nou arata complet diferit deci s-a facut update la aceasta piesa din 2006 cand am luat eu masina si pana in prezent). Tamponul nou pare a fi mult mai robust !
- Inlocuit curea accesorii intrucat era aproape distrusa (pe asta am observat-o intamplator cand am inlocuit fulia)
- Inlocuit flanse amortizoare fata
- Dat ambele sway-bars pe tare in vederea urmatorului track-day
- Diluat antigel + aditiv racire mai buna Motul Mocool
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
07.05.2011 >
Ieri am reusit sa instalez definitiv armatura de A3 (am definitivat prinderile tragger-ului de armatura), fuzetele de S3 si bucsele metalice Tyrolsport dintre etrier si portetrier.
Sumar :
Greutate :
- armatura GTI > 7.1Kg
- armatura S3 > 5.3Kg
- rulment > 3.226-3.240Kg (GTI si S3 sunt aproximativ la fel)
- fuzeta otel GTI > 4.413Kg
- fuzeta aluminiu S3 > 2.928Kg
Diferenta de greutate fuzete : aprox 1.5Kg pe roata
Diferenta de greutate armatura : aprox 1.8Kg
Pozitia rotii :
N-am facut masuratori exacte dar ar fi cam asa :
Cu 235/35/19 pe jante 8.5J BBS RS-GT :
- brate OEM + fuzete OEM > roata este perfect aliniata cu aripa
- brate TT + fuzete OEM > roata iese in afara cam 7mm
- brate TT + fuzete S3 > roata iese in afara cam 10mm (este de vazut daca freaca in aripa in aceasta situatie)
Feelingul la drum :
Directia este putin mai usoara si responsiva dar ce m-a uimit a fost ca s-a imbunatatit comfortul ?!?! (desi amortizarea este la fel de rapida, socurile nu se mai resimt asa puternic)
Instalare :
Dupa cum se vede in poze, bratele de TT nu mai pot fi instalate desupra pivotului ca la TT deoarece ating in fuzeta. Este necesara montarea lor sub pivot, exact ca la GTI stock!
Instalare armatura :
Din pacate acea diferenta de 10Kg mentionata pe un forum din UK a fost nerealista, in realitate fiind vorba de doar 1.8Kg. Daca tot m-am apucat de treaba am zis s-o duc la bun sfarsit dar n-as recomanda altcuiva sa se apuce de asa ceva intrucat a fost nevoie de fabricarea tuturor prinderilor dintre armatura si tragger, cele vechi nemaifiind bune. De asemenea, nu se mai poate folosi carligul de remorcare in caz de nevoie (este nevoie de legarea masinii de brate pe sub masina)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Greutatea redusa pana acum :
- subwoofer + incinta > 34.5Kg
- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg
- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg
- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg
- Armatura fata > 1.8Kg
- Fuzete S3 > 3Kg
TOTAL pana acum : 92.5Kg
Urmeaza :
- Baterie > 15Kg
- Recaro Poleposition > 28Kg (scaunele OEm au 26Kg cu piele, incalzire si suport lombar)
- Frane > 18Kg
- Roti > 12Kg
TOTAL : 73Kg
Aceasta postare a fost editata de Fuscobal: 14 mai 2011 - 12:05
#180
Scris 14 mai 2011 - 01:57
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#181
Scris 14 mai 2011 - 07:58
#182
Scris 14 mai 2011 - 08:26
#183
Scris 17 mai 2011 - 07:58
#184
Scris 17 mai 2011 - 08:11
#185
Scris 17 mai 2011 - 08:17
#186
Scris 17 mai 2011 - 08:45
#187
Scris 04 septembrie 2011 - 01:44
Conform planificarii, am instalat un nou sistem de franare, mult mai performant si mai usor decat cel de R32 (care de altfel m-a servit exemplar pana acum). Noul sistem de franare se cheama Ap Racing Pro 5000+ si a fost achizitionat de la colegul forumist Stefan (Teff) acum aproape 2 luni de zile. Distractia a inceput atunci cand, incercand sa-l montez pe masina am realizat ca portetrierii nu pot fi folositi pe masina mea datorita fuzetei de S3 din aluminiu care avea cele 2 picioruse de prindere mult mai groase decat fuzeta OEM de GTI din otel. Intrucat nu am vrut sa renunt la fuzeta de S3 (greutate redusa fata de cea de GTI si comfort sporit), am decis sa-mi proiectez singur un portetrier dupa care sa gasesc un CNC pentru a-l executa. Am luat noile cote care difereau in 2 locuri :
1) Portetrierul nou trebuia prelungit cu 16mm pentru a compensa grosimea mai mare a picioruselor fuzetei de S3
2) Portetrierul nou trebuia slefuit in partea de jos intrucat lovea in bratelede TT atunci cand roata era bracata (aici am pilit manual portetrierul Ap Racing pentru a ajunge la cotele necesare evitarii contactului cu bratele)
A urmat schitarea noului portetrier in Autocad si trimiterea fisierului in Anglia la un renumit specialist in sisteme de franare pentru executie (Dave Brown). Portetrierii au fost executati si trimisi dar in ziua montajului am constatat 2 erori de executie :
1) Pasul filetului celor 2 gauri M12 trebuia sa fie de 1.75 si baietii il facusera de 1.5 > Am decis sa incerc fabricarea unor noi suruburi cu pas de 1.5 pentru a evita trimiterea portetrierilor inapoi in UK pentru a fi refacuti
2) Portetrierul din schita mea avea o frezare care facea loc urechilor placutei de frana iar aceasta frezare nu fusese executata de englezi care probabil au considerat-o inutila
PS : Mentionez ca atelierul care executa piesele pentru Dave lucreaza piese si pentru Red Bull Racing F1 deci profesionalismul lor ar trebui sa fie de cel mai inalt nivel
Dupa indelungi cautari (nu se gasesc suruburi M12 cu pas de 1.5 si cap imbus) am reusit sa gasesc niste suruburi cu cap imbus identic celor de la AP Racing, de duritate putin mai slaba dar destul de rezistente totusi si cu tija mai groasa in diametru. Le-am taiat la lungimea necesara si le-am filetat la pasul necesar. Etapa 2 a fost gasirea unui strung pentru realizarea acelei frezari necesare urechilor placutei de frana. Intrucat portetrierul a suferit un tratament chimic de anodizare pentru protectie impotriva coroziunii, partea frezata de mine ramanea expusa, motiv pentru care am cautat o vopsea rezistenta chimic cu care sa protejez cat de cat zona respectiva. Am gasit un spray cu vopsea rezistenta la 650 grade si timp de uscare de doar 30min cu care am facut treaba (sper eu sa si reziste in timp). De-abia in acest moment am reusit sa montez noul sistem de franare (noroc cu Teff care a umblat cu mine toata ziua prin Bucuresti, altfel n-as fi reusit sa rezolv totul intr-o singura zi, masina mea fiind cocotata pe rampa)
1) Sistemul de franare in starea initiala (poze facute atunci cand i-au sosit lui Teff)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
2) Pilirea manuala + masurarea noilor cote corespunzatoare fuzetei de S3
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
3) Proiectarea noilor portetrieri
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
4) Portetrierul nou vs cel vechi
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
5) Frezarea + vopsirea portetrierului nou
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
6) Montaj pe masina, comparatie etrier R32 vs Ap Racing, Etrierul Ap + noile jante Team Dynamics Pro Race 1.2 ...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Greutate sistem franare R32 345x30mm > 40Kg
Greutate sistem franare Ap Racing 362x32mm > 28Kg
Greutatea redusa pana acum (teoretic) :
- subwoofer + incinta > 34.5Kg
- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg
- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg
- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg
- Armatura fata > 1.8Kg
- Fuzete S3 > 3Kg
- Sistem franare > 12Kg
TOTAL pana acum : 104.5Kg
Jantele TD 8x18'' au 9.2Kg/buc dar datorita folosirii uni semislick 235/40/18 vor cantari cam cat rotile pe 17 deci nu voi castiga mai nimic la greutate aici !
Urmeaza Semislick-urile 235/40/18 (probabil Toyo R888 intrucat Kumho nu face decat 225 si 245) iar mai apoi Scaunele Recaro, bateria si ceva posibile modificari la partea de amplificare din portbagaj
#188
Scris 04 septembrie 2011 - 08:43
- Armatura fata > 1.8Kg
#189
Scris 04 septembrie 2011 - 09:16
Frumos .....
Ex-FN2 owner
#190
Scris 14 septembrie 2011 - 08:29
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
#191
Scris 14 septembrie 2011 - 10:54
#192
Scris 14 septembrie 2011 - 11:21
#193
Scris 14 septembrie 2011 - 11:25
#194
Scris 14 septembrie 2011 - 11:37
arata ca noi scaunele, chiar nu inteleg de ce sa mai cheltui pe alta tapiterie....
#195
Scris 15 septembrie 2011 - 06:42
#196
Scris 15 septembrie 2011 - 06:43
foarte frumoase scaunele,felicitari pentru tot ce ai facut pana acum .
#197
Scris 20 noiembrie 2011 - 10:39
Reluand calculul greutatii am avea cam asa :
Greutatea redusa pana acum (teoretic) :
- subwoofer + incinta > 34.5Kg
- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg
- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg
- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg
- Armatura fata > 1.8Kg
- Fuzete S3 > 3Kg
- Sistem franare > 12Kg
- Roti 18'' > 2Kg
- Scaune Recaro > 18Kg
- Sezut bancheta spate > 5Kg
TOTAL pana acum : 129.5Kg
Am decis sa fac o modificare si la partea de amplificare a sistemului audio, motiv pentru care am renuntat la cele 3 Audison VRX + placile din MDF (40Kg) si am comandat 4 amplificatoare Sinfoni ce cantaresc 11.2Kg la un loc si vor incape in locul rotii de rezerva deci nu va mai fi nevoie decat de un schelet din aluminiu foarte usor. Cu totul sper sa nu sara de 15Kg ceea ce ar insemna o reducere de 25Kg !
PS : Datorita latimii foarte mari a anvelopelor Toyo nu am nici o sansa sa scap fara aripi latite pe fata asa ca la iarna in afara de baterie am de luat si aripi !
#198
Scris 20 noiembrie 2011 - 12:17
ne place place place
#199
Scris 26 noiembrie 2011 - 09:41
Am instalat in sfarsit si scaunele dupa ceva peripetii. Acum vreo luna au sosit sinele Recaro pentru reglaj fata-spate si cand sa le montez mi-am dat seama ca nu picau la gauri sub nici o forma cu lateralele care venisera pe scaune. Dupa ceva cautari pe google am constatat ca lateralele erau Sparco si nu recaro asa ca nici nu aveau cum sa mearga. Am comandat alte laterale (Recaro de data asta) si totul a fost ok. Scaunul se instaleaza destul de usor dar instructiunile sunt la pamant. Concluzii :
1) Scaunele cu tot cu sine cantaresc intre 16 si 17Kg, mult mai mult decat ma asteptam si asta din cauza sinelor din otel care au 6-7Kg. Daca alegeam sa le montez fixe ar fi fost numai cele 10Kg ale scaunului + lateralele !
2) Recaro a dat-o in bara destul de rau atunci cand si-a masurat cotele masinii si a proiectat lateralele + sinele intrucat distanta intre suruburile de pe stanga si cele de pe dreapta ale masinii este cu 10mm mai mare decat cea dintre gaurile de pe lateralele Recaro, motiv pentru care lateralele stau foarte tensionate iar sinele se misca foarte greu fata-spate. Am facut repede pe strung niste saibe adaptoare mai groase decat cele cu care au venit lateralele (pozele 2 si 3) si acum scaunul se misca ceva mai usor dar tot nu cum ar trebui. Pe viitor o sa fac niste saibe si mai groase dar va trebui sa caut si alte suruburi mai lungi ca n-o sa mai ajunga filetul.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Greutatea redusa pana acum (teoretic) :
- subwoofer + incinta > 34.5Kg
- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg
- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg
- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg
- Armatura fata > 1.8Kg
- Fuzete S3 > 3Kg
- Sistem franare > 12Kg
- Roti 18'' > 2Kg
- Scaune Recaro > 18Kg
- Sezut bancheta spate > 5Kg
TOTAL pana acum : 129.5Kg
Amplficatoarele Audison VRX au fost date jos impreuna cu cele 2 placi MDF si cantaresc 40Kg. Noile amplificatoare sunt pe drum si cu tot cu scheletul de sustinere ar trebui sa cantareasca 13-15Kg !
#200
Scris 26 noiembrie 2011 - 09:52
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi