Black Magic GTI
#201
Scris 26 noiembrie 2011 - 10:04
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#202
Scris 26 noiembrie 2011 - 10:07
#203
Scris 26 noiembrie 2011 - 10:09
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#204
Scris 27 noiembrie 2011 - 12:05
#205
Scris 27 noiembrie 2011 - 01:43
#206
Scris 27 noiembrie 2011 - 08:44
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#207
Scris 27 noiembrie 2011 - 08:56
#208
Scris 26 decembrie 2011 - 08:41
Greutatea redusa pana acum (teoretic) :
- subwoofer + incinta > 34.5Kg
- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg
- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg
- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg
- Armatura fata > 1.8Kg
- Fuzete S3 > 3Kg
- Sistem franare > 12Kg
- Roti 18'' > 2Kg
- Scaune Recaro > 18Kg
- Sezut bancheta spate > 5Kg
- Amplificatoare Sinfoni > 25Kg
TOTAL pana acum : 154.5Kg
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Aceasta postare a fost editata de Fuscobal: 26 decembrie 2011 - 08:43
#209
Scris 26 decembrie 2011 - 09:52
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#210
Scris 27 decembrie 2011 - 12:53
#211
Scris 27 decembrie 2011 - 01:15
#212
Scris 27 decembrie 2011 - 11:05
#213
Scris 27 decembrie 2011 - 11:08
#214
Scris 27 decembrie 2011 - 12:34
#215
Scris 27 decembrie 2011 - 12:40
#216
Scris 27 decembrie 2011 - 12:40
#217
Scris 27 decembrie 2011 - 12:41
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#218
Scris 27 decembrie 2011 - 08:20
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#219
Scris 27 decembrie 2011 - 09:01
#220
Scris 08 ianuarie 2012 - 11:25
Greutatea redusa pana acum (teoretic) :
- subwoofer + incinta > 34.5Kg
- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg
- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg
- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg
- Armatura fata > 1.8Kg
- Fuzete S3 > 3Kg
- Sistem franare > 12Kg
- Roti 18'' > 2Kg
- Scaune Recaro > 18Kg
- Sezut bancheta spate > 5Kg
- Amplificatoare Sinfoni > 25Kg
- Mosoare centuri spate > 2Kg
TOTAL pana acum : 156.5Kg
Uploaded with ImageShack.us
Si pentru ca azi m-am plictisit pe acasa, am simulat grosolan aportul aerodinamicii pe circuitul de la Hungaroring.
- Greutate masina > m = 1450Kg
- Apasare normala > N = 1520Kg (Masina de serie are aproximativ 0kg pe fata la 160kmh si -20kg pe spate la aceeasi viteza. Am luat in calcul un aport de 20kg pe fata dintr-un air dam/splitter si 70kg spate dintr-un eleron cu lungime 1400mm si latime 225mm la un unghi de atac de 10 grade. Pe spate, din cele 70kg aport, se scad cele 20kg cu minus ale masinii stoc deoarece de fabrica masina are lift la viteze mari). Cele 70Kg date de eleronul in cauza sunt luate de pe siteul Reverie al unor englezi care fac numai eleroane din carbon pentru curse iar asta e un eleron mediu (nu vreau sa pun unul urias pentru a dauna prea mult aspectului masinii si pentru a avea prea multa apasare pe spate si prea putina pe fata). Apasarea normala rezulta din greutatea proprie a masinii + aportul aerodinamic la viteza de calcul de 160kmh, adica 1450+20+50 = 1520kg, dintre care numai 1450kg genereaza inertie si forta centrifuga.
- Lungime totala Hungaroring > 4381m
- Lungime totala viraje Hungaroring > 675m (15 viraje)
- Raza medie viraje R = 55.5m
- Coeficient frecare semislick-asfalt > u = 1.2 (pe asta l-am aproximat din burta, neavand acces la masuratori de laborator exacte. Totusi, si daca valoarea lui ar fi alta, diferenta s-ar pastra pentru ca el apare in ambele formule si se poate deduce)
Echilibrul masinii la limita este dat de Fn = Ff
Fn = u * N (pentru masina stock N1 = m = 1450kg, pentru masina cu aport aerodinamic N2 = 1520kg)
Ff = m * V^2 / R
Astfel, in cele 2 cazuri, viteza de deplasare limita pe un cerc cu raza de 55.5m este :
1) Masina stock > v1 = sqrt(Fn1 * R / m) = 8.161m/s^2
2) masina cu aport aerodinamic > v2 = sqrt(Fn2 * R / m) = 8.356m/s^2
Avand in vedere distanta virajata a circuitului L = 675m, cu cele 2 viteze, aceasta este parcursa in t1 = 82.71s de vehicului stock si t2 = 80.78s de vehiculul cu aport aerodinamic. Rezulta de aici o imbunatatire a timpului pe circuit cu 1.93s ceea ce nu e deloc neglijabil.
Consideratii de calcul :
1) Lungimea si raza medie a virajelor a fost luata dintr-o baza de date dar pentru un calcul foarte realist este necesar calculul individual pe fiecare viraj in parte ( un soi de medie ponderata). Eu am presupus ca masina se invarte intr-un cerc cu raza de 55.5m pe o distanta de 675m. In mod realist, ar trebui sa cunoastem raza si lungimea arcului de cerc aferente fiecaruia din cele 15 viraje
2) Datele referitoare la aerodinamica masinii stock sunt de asemenea luate de pe internet si pot fi mai mult sau mai putin exacte
3) Nu s-a luat in calcul garda la sol a masinii mele care este cu aprox. 30mm mai mica decat la o masina stock. In practica acest lucru se traduce printr-un aprot aerodinamic pozitiv si mai mare intrucat prin scaderea garzii la sol, viteza aerului care trece pe deasupra masinii ramane constanta in schimb cea a aerului de sub masina creste destul de mult, scazand presiunea si rezultand o crestere a suctiunii masinii catre sol (suctiunea este tot una cu downforce-ul). Nu am acces la astfel de date foarte complexe si nici tunel de vant pentru teste.
4) Nu s-a luat in calcul ruliul masinii in viraj si odata cu el inclinarea sasiului/elementelor aerodinamice, transferul de mase si evident incarcarea inegala a gumelor de pe exteriorul virajului fata de cele de pe interior. Probabil ca un calcul manual cu toate aceste date ar fi imposibil, numai o modelare CAD ar putea face fata atator parametri
5) Nu s-a luat in calcul efectul vitezei mai mari de iesire din viraj asupra liniilor drepte. Deoarece se iese mai tare din viraj, viteza in capul liniei drepte va fi si ea mai mare si se va reduce ceva timp si aici (poate chiar inca 1sec !)
Urmeaza in ordinea asta :
- Aripi Kerscher mai late cu 25-30mm > estimez o mica scadere in greutate, fiind din plastic ABS fata de cele OEM din tabla
- Baterie Odyssey ER40 deep-cycle > - 15Kg
- Capota carbon Osir > - 7Kg
- Air-dam VwRacing pentru downforce fata > +2Kg (in realitate nu stiu cat este diferenta de greutate intre cel stock de sub bara fata si cel pe care-l pun)
- Eleron carbon pentru downforce spate > +3Kg (nici aici nu stiu cat va avea eleronul + picioarele de prindere)
- Posibil inca o pereche de laterale Recaro (sau ceva custom made) care sa inlocuiasca sinele mobile doar pe perioada track day-urilor > - 12-14Kg
#221
Scris 02 februarie 2012 - 12:02
- subwoofer + incinta > 34.5Kg
- roata rezerva + trusa scule > 17.5Kg
- placa MDF peste amplificatoare > 8.2Kg
- Scaune spate (spatarul) > 27.5Kg
- Armatura fata > 1.8Kg
- Fuzete S3 > 3Kg
- Sistem franare > 12Kg
- Roti 18'' > 2Kg
- Scaune Recaro > 18Kg
- Sezut bancheta spate > 5Kg
- Amplificatoare Sinfoni > 25Kg
- Mosoare centuri spate > 2Kg
- Baterie Odyssey ER40 > 15Kg
TOTAL pana acum : 171.5Kg
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
#222
Scris 08 februarie 2012 - 02:55
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
#223
Scris 14 februarie 2012 - 10:54
http://www.youtube.c...h?v=ktWEtYw2jZ8
http://www.youtube.c...h?v=cSPVoT-LPek
#224
Scris 14 februarie 2012 - 11:51
Ai si vreo versiune de film cu sunetul original? Mi-ar fi placut sa aud motorul. Sau probabil ca din cauza vantului nu s-a auzit.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#225
Scris 15 februarie 2012 - 01:07
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi