GENEVA 2011: Premierele Kia

0
750

Kia sarbatoreste un an important din istorie prezentand trei modele in premiera la cel de-al 81-lea Salon International Auto de la Geneva. Noul Kia Rio isi face astazi debutul mondial, iar micul Picanto este prezentat pentru prima data in afara Coreii. Noul Kia Optima Hybrid este pentru prima data in fata publicului european.

“Prezenta puternica a companiei Kia la Geneva va fi reprezentata de trei premiere care vor sublinia revolutia in design a brandului nostru, calitatea proiectarii si tehnologiile hibrid avansate”, a declarat Hyoung-Keun Lee, Vicepresedinte al Kia Motors Corporation.  “Atat in Europa, cat si in restul lumii, piata masinilor mici si a celor compacte au un procentaj important din vanzarile globale, astfel ca introducerea noului Picanto si a noului Rio este foarte importanta pentru Kia in acest an, de care sunt sigur ca va fi o borna importanta pentru istoria brandului nostru”.

“In timpul acestei situatii economice incerte la nivel mondial, produsele Kia si-au pastrat atractivitatea pentru consumatori. Anul trecut am livrat peste 2 milioane de vehicule clientilor, o crestere de 27% fata de 2009.

“In acest an, sunt sigur ca popularitatea modelelor lansate recent – Venga, Sorento, Sportage, Optima si Cadenza – va fi amplificata si prin sosirea noului Picanto si a noului Rio in showroomurile Kia”, a concluzionat domnul Lee.

Noul Kia Rio – stralucire de design in segmentul B

Cea de-a patra generatie de Kia Rio este o revolutie, nu doar o evolutie fata de modelul anterior. Transmite o personalitate aparte si puternica, aducand acest ultim model in acord perfect cu gama complet redesenata a produselor Kia. Noul Rio combina finetea europeana cu condimentele coreene pentru a crea un limbaj al formei care comunica stralucire latina si va atrage clienti din toata lumea.

Mai lung, mai lat si mai putin inalt, noul Rio este desemnat sa isi redefineasca pozitia ca una dintre cele mai competitive masini dintr-unul dintre cele mai competitive segmente – B. Noul Rio va avea costuri de exploatare reduse si emisii record de CO2 – cifrele tinta pentru gama de versiuni incepand la doar 85 g/km.

Noul Rio va fi oferit in trei versiuni de caroserie – sedan in 4 usi, hatchback in 5 si 3 usi (incepand cu 2012) – in functie de pietele pe care va fi comercializat. Modelul in 5 usi (prezentat la Geneva) are lungimea de 4045 mm, sedanul de 4365 mm iar toate versiunile vor avea un ampatament de 2570 mm (mai mare cu 70 mm fata de modelul anterior) – imbunatatind semnificativ atat spatiul pentru pasageri, cat si capacitatea portbagajului.

Kia Rio va oferi o gama de 6 motorizari economice, cu emisii scazute de CO2. Puterile variaza intre 70 CP (pentru motorul 1.1 litri diesel din Europa) si 140 CP  (1.6-litri GDI benzina pentru America de Nord).

In completarea exteriorului remarcabil, designul interiorului noului Rio a fost de asemenea transformat pentru a imprima acestei masini un aer premium. Clientii pot alege dintr-o gama de interioare in 2 tonuri si numeroase pachete de facilitati pentru a-si crea propriul spatiu in care sa se simta bine.

Mica masina care a crescut – noul Kia Picanto

Noul Kia Picanto este acum o mica masina care a crescut. A fost redesenat si reproiectat cu indrazneala pentru a inspira un aer de soliditate si maturitate. Mai lung decat modelul anterior, si cu un ampatament marit, noul Picanto va fi ofertat pentru prima data in doua versiuni de caroserie, in 5 si 3 usi, si vrea sa devina unul dintre cele mai competitive vehicule din segmentul A.

Lungimea de 3.6 metri il transforma pe noul Picanto din “dragalas” si “amical” in matur si atragator, desenat pentru a intoarce capetele, datorita exteriorului aratos, proportiilor sexy si limbajului dinamic al designului. In noua sa forma, Picanto exprima incredere si caracter, trasaturi rare in acest segment.

Interiorul noului Picanto va oferi cumparatorilor numeroase facilitati caracteristice segmentelor superioare, de “masina mare”, multe dintre ele fiind introduse in premiera in acest segment. Calitatea materialelor folosite si gama de optiuni existente introduc un nivel de individualizare “premium” in aceasta clasa. Interiorul poate fi chic, sportiv sau premium, in functie de preferintele clientilor.

Fiecare Picanto va fi propulsat de un motor foarte eficient din familia de motoare “Kappa” de la Kia. La nivel global, vor fi oferite 4 versiuni de motoare, cu puteri intre 69 si 87 CP. Cifrele emisiilor de CO2 coboara la 90 g/km, iar consumul de combustibil la 4.1 litri/100 km.

Premiera europeana pentru Kia Optima Hybrid sedan

Consecutiv premierei mondiale din USA, Kia expune la Geneva noul sedan Optima Hybrid sedan, care se va afla pentru prima data in fata publicului european, model desemnat sa exprime preocuparea constructorului coreean pentru protectia mediului. Ducand Kia mai departe in era ‘EcoDynamics’, vehiculul de 4.85 metri prezinta tehnologii noi, care vor aparea pe viitoarele produse marca Kia.

Programat sa fie produs in serie in prima jumatate a lui 2011, Optima Hybrid introduce un grup motopropulsor inovativ (motor electric si motor pe benzina) care va genera 209 CP si un cuplu maxim de 265 Nm. Kia Optima va avea urmatoarele performante: acceleratie 0-100 km/h in 9.2 secunde, viteza maxima de 195 km/h si un consum redus cu 40.7% comparat cu un motor obisnuit de 2.4 litri.

Ingeniosul “sistem hibrid paralel” de la Kia prezinta un ambreiaj special intre motorul pe benzina de 2.4 litri si un mic motor electric de 30kW, permitand decuplarea motorului pe benzina de trenul de rulare, astfel incat masina poate rula cu zero emisii, in mod complet electric de la pornirea de pe loc, pana la o viteza de 100 km/h. In timpul sofatului operarea sistemului hibrid este automata.

Kia’s Optima Hybrid foloseste un sistem de baterii lithium polymer dezvoltat impreuna cu LG Chem.  Fiabilitatea bateriilor este foarte inalta, astfel incat acestea nu vor necesita inlocuire pe perioada de viata a vehiculului – adica cel putin 10 anu si 150.000 de mile (app. 240.000 km).