La mai putin de doi ani de la lansarea lui Aventador, care a inregistrat un succes imens pe piata supercar-urilor, Lamborghini arunca in scena versiunea decapotabila, denumita simplu Aventador Roadster.
Doua panouri de carbon cu o greutate mai mica de 12 kg se pliaza in portbagaj permitand rularea sub cerul liber, portierele se deschid pe verticala ca la versiunea Aventador coupe si se poate opta pentru o noua culoare, “Azzuro Thetis\’, si noi jante de 20 si 21 inchi denumite \’Dione”, care reduc masa masinii cu 10kg.
Avem in continuare structura monococa din carbon cu
cadre din aluminiu dezvoltata impreuna cu Boeing pentru Aventador, avem eleron spate reglabil in functie de viteza si componente ale suspensiei din magneziu si aluminiul.
V12-le aspirat de 6,498 cm³ ce se poate vedea prin capota spate dispune de sistem start&stop si se aliniaza noilor tendinte din domeniu dispunand de tehnologia “cylinder on demand”. Prestatiile dinamice raman nealterate, gratie celor 700 de cai putere obtinuti la 8,250 rpm: 0- 100km/h in 3 secunde si viteza maxima de 350km/h. Cutia de viteze in 7 trepte si tractiunea integrala cu cuplaj Haldex de generatia a 4-a exploateaza la maxim potentialul fantastic al motorului totul traducandu-se in performante dinamice de exceptie.
Interiorul beneficiaza si el de un tratament aparte cu noul finisaj bicolor “Sabbia Nefertem” -un mix de bej si negru teribil de frumos, indiferent de gusturi. Evident totul este imbracat in cea mai fina piele, asamblarea fiind de mare precizie, toate detaliile inspirand sportivitate pura.
Consola centrala are multe elemente preluate din banca de organe Audi, cum ar fi displayul cu touchscreen de dimensiuni generoase si comenzile acestuia. Din fericire transferul de tehnologie a fost complet, ergonomia fiind la cel mai inalt nivel.
Istoria producatorului din Sant\’Agata Bolognese este foarte controversata si plina de dificultati, din anul 1963 cand Ferruccio Lamborghini si-a pus in cap sa construiasca masini sport mai bune decat Ferrari lucrurile nu au mers intotdeauna bine, la 11 ani de la succesul Miurei compania intrand in faliment. Dupa 1973 s-au schimbat trei proprietari, raza de soare aparand abia in 1998 cand AUDI AG a achizitionat Lamborghini de la un grup de investitii malaezian. Au urmat investitii serioase in tehnologie si design, luand nastere Murcielago – al carui succes a fost rasunator, modelul readucand numele Lamborghini in vocabularul pasionatilor de masini ultra-sportive. A urmat “baby-lambo” Gallardo in 2003 si succesorul lui Murcielago in 2011 – Aventador.