Noul Audi A4, primele informatii si imagini oficiale

0

Asadar, in pur stil al marcii din Ingolstadt, avem de-a face cu o evolutie a modelului precedent si nu o revolutie in materie de design. Audi nu a dorit sa isi suprinda sau socheze clientii fideli, care de regula sunt conservatori atunci cind vine vorba de modelele de tip berlina sau break. Noutatile sunt insa foarte numeroase la interior, unde Audi nu a precupetit nici un efort pentru a recistiga coroana clasei medii premium in fata noului Mercedes C-Class si a lui BMW Seria 3 LCI.

A155163_large

In privinta liniei exterioare, un ochi neavizat ar putea crede ca avem de-a face cu o simpla restilizare mai semnificativa. Liniile sunt similare cu exceptia citorva elemente angulare precum ar fi calandrul hexagonal, proiectoarele cu o noua tema de forma literei Z (conturata de farurile cu LED sau Matrix LED) sau partea de jos a spoilerelor si pragurilor.  Partea din spate aduce la design cu Audi A3 Sedan, in special in ceea ce priveste forma stopurilor. Cu toate astea, noul model are in comun doar prezoanele rotilor cu precedenta generatie. Modelul este construit pe o platforma noua botezata MLB Evo folosita de Audi A8 facelift si noul Audi Q7, fara nici o legatura deci cu platforma vechiului model sau cu platforma MQB a lui Volkwagen.

A155140_large

In lungime, noua berlina Audi A4 cistiga 3 centimetri, totalizand o lungime de 4,73 metri. In linie cu imaginea modernista si tehnologizata noul Audi A4 poate beneficia de cockpitul virtual inaugurat de noul Audi TT, de sistemul de afisaj cu proiectare pe parbriz “head up display” si de o serie de sisteme de asistenta in conducere imprumutate de la modelele superioare. Optional, este disponibil si sistemul care permite circulatia in coloana cu pastrarea automata a distantei fata de masina din fata, cu conditia unui minim de presiune pe volan, similar cu ceea ce am vazut pe noul S-Class sau noul BMW X5.

A155169_large

Sub capota noului A4, Audi a acordat o importanta prioritara eficientei motorizarilor, facilitata si de greutatea redusa cu pina la 120 kg fata de modelul anterior. La momentul lansarii, regasim o gama completa cu trei motorizari pe benzina si patru blocuri motor diesel:

1.4 TFSI de 150 CP cu un consum mediu de 4,9 litri/100 km

2.0 TFSI de 190 CP cu un consum mediu de 4,8 litri/100 km (!)

2.0 TFSI de 252 CP cu un consum mediu de 5,7 litri/100 km

2.0 TDI de 150 CP cu un consum mediu de 3,8 litri/100 km

2.0 TDI de 190 CP cu un consum mediu de 4,1 litri/100 km

3.0 TDI V6 de 218 CP cu un consum mediu de 4,2 litri/100 km

3.0 TDI V6 de 272 CP cu un consum mediu de 4,2 litri/100 km.

Motorizarile sunt asociate, in functie de model, cu o cutie manuala cu 6 trepte nou conceputa, o cutie cu dublu ambreiaj S-Tronic cu 7 trepte sau o cutie automata Tiptronic cu 8 trepte (pentru motorizarea 3.0 TDI de 272 CP). Declinarile cu tipuri de motorizare alternative (e-tron, g-tron) precum si declinarile sportive (S4, RS 4) vor fi prezentate ulterior.