BMW a lansat oficial in Romania noua generatie a binecunoscutului sedan de clasa medie.
Importatorul oficial BMW in Romania, Automobile Bavaria, a prezentat in premiera nationala noul Seria 5 Sedan, modelul situat in zona premium a segmentului E ce are un pret de pornire de 42.661 de euro cu TVA.
De-a lungul celor cinci generatii ale modelului, vanzarile totale ale BMW Seria 5 au ajuns la peste 5,5 milioane de unitati. Acum, noul model se bazeaza pe o arhitectura modulara extrem de sofisticata, ce a fost prezentata in premiera anul trecut, odata cu noua generatie a navei amiral BMW Seria 7.
Noul BMW Seria 5 prezinta un design agreisv dar elegant in acelasi timp, formele noului model de clasa mare diferentiindu-l de seriile realizate sub tutela talentatului dar, in acelasi timp, controversatului Bangle. La aspectul unic contribuie ampatamentul de 2.968 mm (cel mai mare din segment), consolele scurte si profilul ce aminteste de coupe-urile constructorului bavarez.
Habitaclul se incadreaza bineinteles in noua filosofie BMW debordand de eleganta si functionalitate. Materialele sunt mai placute la atingere decat in cazul precedentei generatii, finisajele fiind la acelasi nivel ireprosabil specific constructorului bavarez. Exista totusi unele zone din plastic ce nu se ridica tocmai la nivelul asteptarilor. De cand te urci la volan realizezi ca masina este orientata clar spre sofer, aceasta fiind o caracteristica primordiala a modelelor BMW, fie ca vorbim despre M3 sau chiar despre Seria 7. Scaunele ofera o sustinere laterala fara echivoc, pozitia la volan fiind joasa si confortabila. In spate spatiul oferit este suficient, dar nu impresioneaza in vreun fel.
Noul BMW Seria 5 Sedan dispune, in dotarea standard, de cea mai noua generatie a sistemului de control iDrive. Atat functiile standard, cat si cele optionale ale sistemelor audio, de navigatie si comunicatie sunt gestionate prin intermediul unui controller aflat pe consola centrala si a unui ecran de control integrat armonios in plansa de bord – diagonala displayului poate avea 10.2 toli optional, respectiv 7 toli standard.
Toate motoarele indeplinesc standardele de emisie Euro 5 (gratie tehnologiilor BMW EfficientDynamics), iar noul BMW 530d cu tehnologia optionala BMW BluePerformance respecta deja normele Euro 6. Varful de gama este BMW 550i, propulsat de un model V8 cu BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection (300 kW/407 cp). Apoi urmeaza o premiera mondiala: primul propulsor cu sase cilindri in linie, cu TwinPower Turbo, High Precision Injection si VALVETRONIC (225 kW/306 cp) in echiparea modelului BMW 535i, dar si doua motoare cu sase cilindri dispusi in linie cu High Precision Injection si tehnologie a arderii lente la BMW 528i (190 kW/258 cp) si BMW 523i (150 kW/204 cp).
Cea mai noua generatie a motoarelor diesel cu sase cilindri in linie, cu carter integral din aluminiu si injectie directa common-rail, dezvolta 180 kW/245 cp la BMW 530d si 150 kW/204 cp la BMW 525d. Prin suplimentarea gamei de modele in viitorul apropiat, noul BMW 520d va avea un motor diesel cu patru cilindri imbunatatit, va dezvolta 135 kW/184 cp si va dispune in dotarea standard de functia Auto Start Stop. Astfel consumul mediu declarat va fi de numai 5.0 litri / 100 km, emisiile de CO2 situandu-se la nivelul de 132 g/km.
Transmisia automata cu opt viteze este oferita optional la oricare din variantele de motorizare ale noului BMW Seria 5 si este disponibila standard la BMW 550i. Transmisia Sports Automatic cu padele pentru schimbarea treptelor dispuse in spatele volanului este, de asemenea, pe lista optionalelor.
Tehnologiile BMW EfficientDynamics sunt prezente in dotarea standard in combinatii potrivite pentru fiecare model, nelipsind Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei franelor), indicator al punctului de schimbare a vitezelor, control activ al flapsurilor si operarea inteligenta a unitatilor auxiliare electrice, ce include un compresor decuplabil pentru aerul conditionat. In cele din urma, constructia inteligenta ultra-usoara este asigurata de caracteristici precum usile, capota compartimentului motor, aripile fata si componentele suspensiei realizate din aluminiu.
Combinatia unui ax fata cu dublu brat cu o punte spate Integral-V asigura o dinamica a condusului si un confort de exceptie al calatoriei, arata comunicatul de presa. Un plus de eficienta este oferit de EPS Electric Power Steering (servodirectie asistata electric) ce include Servotronic ca dotare standard, in premiera la BMW Seria 5. Integral Active Steering (Directie Integral Activa) optionala adauga bracarea rotilor spate cu un unghi de virare de pana la 2.5 grade pentru mai multa agilitate si mai mult control.
Toate caracteristicile dinamice si de confort ale automobilului pot fi stabilite si ajustate individual de catre Dynamic Drive Control (Controlul Dinamic al Transmisiei), disponibil in combinatie cu optiunile Sports Automatic, Dynamic Damper Control (Controlul Dinamic al Amortizoarelor) si Integral Active Steering.
Printre dotarile high-tech disponibile pentru noul BMW Seria 5 Sedan se numara Parking Assistant (asistare la parcare), Surround View (vedere panoramica), avertizare de coliziune cu actionare a franelor in combinatie cu Active Cruise Control (tempomat activ) si Stop & Go, dar si noul Speed Limit Device (dispozitiv de limitare a vitezei). Alte caracteristici disponibile sunt Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la parasirea sensului), Speed Limit Info (informatii despre limita de viteza legala pentru tronsonul curent de drum), Head-Up Display, BMW Night Vision cu detectare a persoanelor si camera de supraveghere.
Pentru sporirea agilitatii si a sigurantei, noul BMW Seria 5 Sedan dispune de o structura deosebit de rigida a caroseriei. Utilizarea unui otel ultrarezistent sporeste rigiditatea noului model cu aproximativ 55 de procente fata de generatia anterioara si, in acelasi timp, optimizeaza masa automobilului.
In Romania noul model are un pret de pornire de 42.661 de euro, cu toate taxele incluse, pentru varianta de baza 523i (3.0 litri, 204cp), in timp ce versiunea cea mai performanta costa 71.400 de euro cu TVA (550i, 4.4litri, 407cp). Cel mai ieftin Seria 5 diesel, 523d, pleaca de la 45.375 de euro, iar versiunea mai puternica, 530d, poate fi achizitionata la pretul de 50.099 de euro, ambele preturi incluzand TVA.
Ca si concluzie, noul BMW Seria 5 Sedan este un concurent redutabil pentru Audi A6 si Mercedes E-Klasse, fiind o evolutie naturala a precedentei generatii. Plusul de rafinament si renuntarea la design-ul controversat (care pe mine m-a atras foarte mult) ar putea reprezenta repere importante in lupta apriga ce se da in zona premium a segmentului E. Numai clientii cu dare de mana vor putea determina succesul sau esecul noului BMW Seria 5, dar de un lucru sunt sigur, desi inca nu am condus noul model bavarez, noua generatie detine “Placerea de a conduce” in forma pura, toate premisele sunt acolo.
In final merita mentionata prezenta unui sistem interesant ce inchide automat usile atunci cand acestea raman intredeschise.