Cea de-a patra generatie a modelului de clasa mica Nissan Micra a fost lansata astazi in Romania. Pretul de pornire este de 7.800 euro cu TVA si 3 prime de casare, in versiunea de baza modelul fiind dotat cu aer conditionat, ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD, Bluetooth, computer de bord.
Noul Micra este un model complet nou, conceput pe noua platformă V a mărcii Nissan, cu obiectivul atingerii unor noi standarde in materie de eficienta si performanta. Masa redusa a platformei V se oglindeste si in reducerea riguroasa a masei la alte componente: rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai usor decat cel al vechiului Micra; sistemul de esapament nu mai are amortizor central de zgomot, reducand masa cu 3,2 kg iar sistemul de suspensii frontale este mai usor cu 9 kg. De asemenea, scaunele sunt mai usoare, panoul de bord foloseste mai putine componente si motorul este mai mic. Plafonul este mai usor cu 2kg iar, in ansamblu, noul Nissan Micra este mai usor cu 35 kg decat predecesorul sau, masa incepand de la 915 kg. Raza de bracaj este de 4,65 metri.
La debut, noul Nissan Micra va fi disponibil cu o singura motorizare. Propulsorul aspirat de 1,2 litri dezvolta 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la 4.000 rpm. Consumul este de 5 litri/100 km in regim combinat si emisiile sunt de 115g/km. Transmisia standard se realizeaza printr-o cutie de viteze manuala, cu cinci trepte. La versiunea cu transmisie automata CVT, emisiile sunt de 125g/km iar consumul combinat de 5,4 litri/100km.
Motorul in trei cilindri are mai putine parti motoare iar astfel se reduce frecarea interna si se imbunatateste eficienta termica. Printre tehnicile de reducere a frecarii se numara pistoanele cu alezaj circular, adoptarea invelisului din carbon diamant (DLC) lipsit de hidrogen pentru segmentele de piston si o pompa de ulei cu volum variabil. Toate aceste elemente contribuie la reducerea frecarii cu pana la 30% in comparatie cu motoarele conventionale in patru cilindri, avand niveluri de performanta similare. Motorul in trei cilindri are mai putine parti motoare iar astfel se reduce frecarea interna si se imbunatateste eficienta termica. Printre tehnicile de reducere a frecarii se numara pistoanele cu alezaj circular, adoptarea invelisului din carbon diamant (DLC) lipsit de hidrogen pentru segmentele de piston si o pompa de ulei cu volum variabil. Toate aceste elemente contribuie la reducerea frecarii cu pana la 30% in comparatie cu motoarele conventionale in patru cilindri, avand niveluri de performanta similare. Vibratiile la gol au fost eliminate prin instalarea unei contragreutati de compensare pe arborele cotit, care genereaza o miscare ovala anuland vibratiile cauzate de cursa pistonului. Rezultatul este un nivel de silentiozitate similar cu cel al unui motor in patru cilindri.
Noul Nissan Micra este disponibil in trei variante de echipare: Visia, Acenta si Tekna. Cutia de viteze manuala este disponibila pentru toate cele trei variante de echipare, in timp ce transmisia automata CVT este disponibila in combinatie cu varianta Acenta. Versiunea Tekna dispune in dotarea standard de programul de masurare a spatiului de parcare Park Assist si de sistemul Nissan Connect, un pachet complet integrat de divertisment si informatii, care incorporeaza navigarea prin satelit, ecran touchscreen color de 5 inci, Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, intrari Aux-in si USB, plus sistem audio cu sase difuzoare. Tekna dispune si de sistem de navigatie ce poate fi actualizat cu usurinta cu ajutorul unui card SD ce acopera Europa de vest, Europa de est si Rusia.
Desi in ofertă mai există două niveluri de echipare şi o transmisie automată tip CVT, Nissan a anuntat doar pretul versiunii de baza, Acenta. Aceasta porneşte de la 7.800 de euro cu TVA inclus şi trei prime de casare. Deocamdata, nu a fost comunicat nici un termen pentru lansarea versiunii DIG-S, propulsata de o versiune turbo a aceluiasi motor de 1.2 litri, ce dezvolta 98cp.