Volkswagen a prezentat ieri primele informații și imagini cu noua generație B8 a celebrului său model Volkswagen Passat.
Cu 1,1 milioane de exemplare vândute in 2013, Volkswagen Passat este modelul cu cel mai mare volum de vănzari la nivel mondial, având o istorie de 41 de ani. Drept urmare, lansarea unei noi generații este de o importanța deosebita pentru Grupul VAG. Noul Volkswagen Passat este un model complet nou, bazat pe platforma MQB, spre deosebire de precedenta generație B7, care folosea foarte multe componente ale versiunii anterioare, B6. Utilizarea platformei modulare MQB care folosește oţel de înaltă rezistenţă şi aluminiu, permite noului Volkswagen Passat să fie mai uşor cu până la 85 de kilograme comparativ cu vechiul model. Astfel. cea mai uşoară versiune a berlinei cântăreşte doar 1312 kilograme.
In acest sens, Prof. Dr. Martin Winterkorn, Președinte al Consiliului Director al Volkwagen a declarat, cu ocazia evenimentului de lansare organizat la Centrul de Design Volkswagen din Potsdam: “Acest nou Passat intră într-o nouă eră: când vine vorba de design si proporții, de motorizări si de sisteme de propulsie, de sisteme de informare și multimedia sau de asistența sau când e vorba de chestiuni de siguranța, conveniența sau plăcere a conducerii. Noul Passat are răspunsurile potrivite pentru toate tendintele auto ale vremii sale. Pentru mine, acest Passat reprezintă o clasă premium fară costurile aferente zonei premium. Această poziționare se potrivește cu titlul de cel mai de succes autovehicul de business din Europa, aliniându-se cu o economie de combustibil imbunătățită cu 20 la sută, pâna la 85 de kg reducere de greutate și o gamă largă de motoare eficiente pe benzina și diesel – fiind disponibil și un hibrid de tip plug-in\’\’.
Ca și în cazul generațiilor precedente, noul Volkswagen Passat este din nou oferit in versiuni salon si break și aduce o multitudine de inovații. Datorită metodelor de design de avantgardă, proporțiile noului model sunt semnificativ mai dinamice (incluzând o caroserie mai joasă, un ampatament mai lung si roti mai mari). In același timp, tehnologii de ultimă oră si-au facut apariția, incluzând sisteme precum Active Info Display (un tablou de bord complet digital, disponibil opțional, acelaşi ecran TFT introdus în premieră pe colegul de grup Audi TT), sistemul Head-up Display extensibil, Rear Seat Entertainment cuprinzând o colecție de aplicații pentru tablete, Front Assist plus City Emergency Braking with Pedestrian Monitoring precum si alte trei premiere mondiale în clasa sa: Emergency Assist (vehiculul frânează în caz de urgență), Trailer Assist (manevrare asistată in cazul tractării unei remorci) si Traffic Jam Assist.
În ceea ce priveste dimensiunile, noul Volkswagen Passat B8 este mai scurt cu 2 mm, însă beneficiază de un ampatament mai mare cu 79 de mm, atingănd valoarea de 2791 de mm, pentru beneficiul spatiului la picioare în spate. Lungimea totală ajunge să măsoare 4767 mm, iar lăţimea 1832 mm. Noua generaţie are o gardă la sol coborâtă cu 6 mm, pentru o ținută de drum mai sportivă.
Şasiul a fost regândit complet şi beneficiază acum de o suspensie mai uşoară cu 9 kilograme , care include sistem MacPhearson pe faţă şi multi-link pe spate.
ÎN privința design-ului exterior, germanii au reușit sa ofere o linie care combină conservatorismul specific modelelor mărcii cu o doză de trăsături agresive și sportive. Grila este dominată de barele longitudinale cromate, care se continuă şi la nivelul farurilor într-o semnătură stilistică noua. Bosajele roților sunt mai largi, capota a primit nervuri noi, iar blocurile optice faţă şi spate au fost echipate cu lumini LED (standard in spate si opțional pentru faruri).
Interiorul beneficiază și el de numeroase îmbunatatiri. Design-ul este mai epurat, calitatea materialelor este mai bună iar ampatamentul mai generos a generat un spaţiu mult mai mare la nivelul picioarelor şi al umerilor pasagerilor spate. Capacitatea portbagajului a crescut cu 21 de litri în cazul variantei sedan şi cu 47 de litri în cazul break-ului – noul Volkswagen Passat având acum o capacitate de 586 de litri, iar Passat Variant 650 de litri. Rabatarea banchetelor va creşte capacitatea de încărcare la 1780 de litri. În cazul versiunii break, doar Mercedes-Benz E-Klass T-Modell oferă o capacitate de încarcare mai mare.
Noul Volkswagen Passat va fi disponibil cu 10 motorizări cu injecție directa turbo, pe benzină sau diesel, dupa cum urmează:
Tipul motorizării | Motorizare | Putere totală |
Benzină | 1.4 TSI | 125 CP |
150 CP | ||
1.8 TSI | 180 CP | |
2.0 TSI | 220 CP | |
280 CP | ||
Diesel | 1.6 TDI | 120 CP |
2.0 TDI | 150 CP | |
190 CP | ||
240 CP | ||
Hibrid alimentat la priză (plug-in) | 1.4 TSI + electric | 211 CP |
Toate motoarele indeplinesc standardele Euro 6 si beneficiază de reduceri ale consumurilor și ale emisiilor de CO2 de pina la 20 la suta. Toate versiunile sunt echipate cu un sistem start-stop și cu un mod de funcționare cu frâna regenerativă. Pentru prima dată in istoria modelului, Volkswagen Passat va fi oferit și cu o versiune de tip hibrid \’\’plug-in“\’ care combină un motor pe benzină 1.4 TSI de 115 kW (156 CP) și un motor electric de 80 kW (109 CP) în combinație cu o baterie reîncărcabilă extern. Având o putere combinata de 155 kW (211 CP) va fi cel mai puternic model plug-in hibrid al lui Volkswagen și un vehicul autentic \’\’zero emisii\’\’ având o autonomie in mod complet electric de 50 km.
Noul Volkswagen Passat va fi disponibil spre comercializare pe piaţa din Germania începând cu data de 10 iulie, iar preţurile pe această piață încep de la 25.875 de euro pentru sedan şi de la 25.950 de euro pentru break. În România, noul Volkswagen Passat va fi disponibil incepând cu luna decembrie a acestui an.