PARIS 2010: Premierele Chevrolet

0
360

Patru premiere mondiale, tehnologia electrica revolutionara si expunerea cu mandrie a participarii cu succes in motorsport, toate vor alcatui savurosul program al marcii Chevrolet la viitorul eveniment Mondial de L\’Automobile din Paris.

La Paris, Chevrolet are de comunicat stiri pentru aproape toate segmentele pietei de profil, organizand premiera mondiala pentru noul Aveo hatchback, Orlando MPV si Captiva SUV si o prima aparitie sub forma de concept a modelului Cruze hatchback cu 5 usi.

Revolutionarul autovehicul electric Volt de la Chevrolet va avea, de asemenea, o prezenta puternica, cu cateva luni inainte de data de lansare pe pietele americane, in timp ce versiuni de serie si de curse ale modelelor Cruze si Corvette vor fi expuse una langa cealalta, pentru a demonstra legatura intrinseca dintre succesul inregistrat la cursele de masini si dezvoltarea modelelor de serie.

„Paris 2010 este un eveniment unic pentru Chevrolet, cu patru premiere mondiale,” a declarat Wayne Brannon, Presedinte si Director General al Chevrolet Europe. „Standul Chevrolet reprezinta o avanpremiera a gamei de modele Chevrolet complet noi pe care clientii le vor vedea in showroom-urile noastre in anul centenarului marcii, 2011.”

Noul Orlando

Orlando reprezinta primul model Chevrolet din segmentul european al MPV-urilor de familie, o adevarata masina de familie care combina caracterul practic al unui autovehicul cu 7 locuri si interiorul flexibil cu remarcabilul design crossover. Orlando aduce o noua combinatie incitanta intre functionalitate si atitudine in segmentul masinilor de familie, adoptand un aspect indraznet, caracteristic Chevrolet, si un acoperis jos cu o silueta inspirata de modelele crossover.

In completarea designului exterior, Orlando are un interior modern, proaspat, cu multe functii inteligente precum dispunerea in stil „amfiteatru” a locurilor de pe al doilea si al treilea rand si mai multe compartimente de depozitare ingenioase. De asemenea, dispune de o suprafata de incarcare generoasa.

Cand modelul Orlando va fi lansat pe piata in Europa, la inceputul anului 2011, clientii vor putea alege intre trei din cele mai recente motoare cu consum eficient de la Chevrolet: un motor pe benzina de 1,8 litri si doua motoare diesel de 2,0 litri cu performante diferite.

Noul Aveo

Noul Aveo cu 5 usi de la Chevrolet va aduce stilul „hot-hatch” in segmentul autovehiculelor de mici dimensiuni, versiunea finala de serie aratand la fel de bine ca masina de prezentare Aveo RS expusa la Saloanele Auto de la Detroit si Geneva in acest an.

Noul Aveo a beneficiat de un program de dezvoltare european extins, care a avut drept rezultat un autovehicul care va satisface gusturile europene in ceea ce priveste designul si dinamismul. La fel ca in cazul modelului Spark, care a fost lansat in prima parte a anului, Chevrolet se asteapta ca noul Aveo sa atraga clienti mai tineri, pastrandu-si in acelasi timp identitatea sa de hatchback practic, spatios, de dimensiuni mici.
Urmand sa fie lansat pe piata in Europa in vara lui 2011, noul Aveo este si mai lung si mai lat decat modelul actual. Are un interior spatios si prezinta, de asemenea, un volum de incarcare care se afla printre cele mai bune din segmentul sau. Totusi, noul interior al modelului Aveo nu s-a concentrat doar pe spatiu; panoul de instrumente inspirat de cel al motocicletelor, iluminarea de fundal de calitatea superioara si designul curbat al panoului de bord ridica autovehiculul la un alt nivel.

Va fi disponibila o gama completa de motoare pe benzina si diesel cu patru cilindri, incorporand VVT (sincronizarea variabila a supapelor), fazarea continuu variabila a celor doua came si tehnologia injectiei common rail. Pentru anumite motoare va fi disponibila optional si prima transmisie Chevrolet cu 6 viteze montata pe un autovehicul de mici dimensiuni.

Noul Captiva

Prezentand un nou design frontal, o gama de imbunatatiri aduse interiorului si motoare si transmisii noi, noul SUV Captiva de la Chevrolet are premiera mondiala la Paris si urmeaza sa fie lansat la nivel european in primavara anului 2011.

Captiva a castigat multi admiratori datorita designului sau exterior inca de la lansarea sa in 2006, iar cu ultimele modificari aduse pentru a reflecta directia distincta in materie de design a marcii Chevrolet, noul Captiva arata si mai atletic si hotarat. Patru noi motoare puternice, combinate fie cu o transmisie manuala, fie cu o noua transmisie automata cu sase viteze dovedesc faptul ca modificarile aduse modelului Captiva nu sunt numai la suprafata si vor ajuta la transmiterea mesajului ca noul Captiva ofera performante SUV contra unui pret rezonabil.

Introducerea noului motor pe benzina V6 cu cilindree de 3,0 litri si putere de 258 cp, cu injectie directa si sincronizare variabila a supapelor va face din noul Captiva unul dintre cele mai puternice modele SUV compacte de pe piata, in timp ce noile unitati diesel cu turbocompresor, cilindree de 2,2 litri si tehnologie common rail vor fi disponibile cu o putere de 163 sau 184 cp. Unitatea pe benzina cu cilindree de 2,4 litri si doi arbori cu came in chiulasa completeaza gama de motorizari, avand o putere de 171 cp.

Dinamismul modelului Captiva a fost, de asemenea, imbunatatit, prin modificari aduse sasiului, pentru a imbunatati controlul caroseriei si caracteristicile de rulare si manevrabilitate. Controlul electronic al stabilitatii (ESC), sistemul de control al tractiunii (TCS) si sistemul de asistare la franare (BAS) sunt dotari standard, Captiva oferind astfel un nivel inalt de siguranta.

In acelasi timp, interiorul noului Captiva prezinta o gama de dotari noi, incluzand tapiterii textile noi si ornamente interioare care ii confera un aspect de lux. Inginerii au imbunatatit, de asemenea, acustica interioara pentru a reduce zgomotele provocate de vant si cele din timpul rularii, permitand ocupantilor sa se bucure la maximum de noul sistem audio.

Concept Cruze hatchback

Se asteapta ca nivelul de atractivitate la scara mondiala al modelului Chevrolet Cruze sa creasca si mai mult atunci cand versiunea hatchback cu 5 usi se va alatura celei sedan in anul urmator. La Paris va fi dezvaluita o versiune de prezentare a noului hatchback.

Intrucat Chevrolet intentioneaza sa ofere un bun raport calitate/pret pe toate pietele principale, versiunea hatchback cu 5 usi va profita de succesul mondial in materie de vanzari al variantei sedan, deja disponibile in 70 de tari si care a depasit recent Aveo drept autoturismul cu cele mai mari vanzari la nivel international al marcii.

Cu atragatoarea si impetuoasa linie coupe a acoperisului si consola scurta in fata si in spate, noul Cruze hatchback are aceeasi postura dinamica precum versiunea sedan si va fi recunoscut instantaneu. Acesta de asemenea utilizeaza noul sistem de sasiu integral (BFI), care este completat de o adaptare finala la componentele sasiului. Capacitatea de incarcare a modelului hatchback este de aproape 400 de litri, acesta fiind dotat cu scaune rabatabile fractionat 60/40 in spate.

Noul Chevrolet Cruze hatchback cu 5 usi va fi lansat pe piata in Europa la jumatatea anului 2011, preturile si detaliile suplimentare urmand sa fie facute publice in apropierea datei de lansare.

Chevrolet Volt

Primul prototip al autovehiculului electric Chevrolet Volt a putut fi vazut la Salonul Auto de la Detroit cu doar trei ani in urma, Paris 2010 marcand ajunul lansarii modelului in SUA, unde Volt va fi comercializat pe piete selectate in doar cateva saptamani. In onoarea aniversarii Centenarului Chevrolet de anul viitor, productia pentru Europa a modelului Volt urmeaza sa inceapa in 2011, primele unitati fiind disponibile in Europa inainte de trecerea in 2012.

Chevrolet Volt este un autovehicul electric cu autonomie extinsa, fiind diferit de un hibrid prin faptul ca rotile acestuia sunt in permanenta actionate electric. Volt utilizeaza energia electrica drept sursa primara si benzina ca sursa secundara, de rezerva, pentru a genera energie electrica. Autovehiculele hibrid au nevoie de ambele surse de energie – motor si baterie – pentru a oferi performante auto complete. De obicei, la un hibrid, motorul cu combustie este mai mare decat cealalta sursa de propulsie si genereaza majoritatea puterii necesare in timpul manevrelor de amploare.

Volt se deosebeste de alte sisteme de propulsie electrice sau hibride. Acesta se deplaseaza pe distante de pana la 60 de kilometri cu energie electrica, depozitata intr-o baterie litiu-ion de 16 kWh. Dupa descarcarea bateriei, un generator montat la bord produce energie electrica pentru a alimenta unitatea de propulsie electrica, sustinand in acelasi timp incarcarea bateriei, extinzand astfel autonomia modelului Volt la peste 500 de kilometri.

Pentru a incarca bateria, modelul Volt poate fi conectat la orice priza de uz casnic de 230 V, aceasta incarcandu-se complet in trei ore.

„Contorul de eficienta” aflat pe panoul de instrumente ofera soferului informatii in timp real despre eficienta la rulare, in timp ce butonul cu simbolul frunzei verzi asigura accesul la utilizarea energiei de catre autovehicul, nivelul de incarcare si informatii despre energia consumata. Soferul va putea sa seteze programul de incarcare de la bord sau de la distanta, in functie de perioada din zi sau costuri.
Practic, modelul Volt este un hatchback conventional cu cinci usi si tractiune pe puntea fata, care ofera spatiu generos pentru patru pasageri si un portbagaj cu capacitate de 300 de litri. Cu un cuplu de 370 Nm, Volt poate atinge 100 km/h intr-un interval impresionant de noua secunde si are o viteza maxima de 161 km/h. Comparativ cu sistemele de propulsie conventionale, cuplul instantaneu al modelului Volt confera senzatia unui motor V6 puternic.

Tehnologie impartasita: de la masina de curse la model de serie

Desi inginerul inventiv din Louis Chevrolet ar fi mandru sa marcheze cei 100 de ani ai companiei pe care a infiintat-o in noiembrie 1911 prin lansarea productiei autovehiculului electric Volt, campionul de curse din el ar fi cu siguranta la fel de mandru de mostenirea de performante pe care compania le-a atins de-a lungul anilor si de modul in care aceasta experienta este valorificata in procesul de dezvoltare a modelelor de serie.
Doua dintre cele mai recente exemplificari ale acestui principiu vor fi expuse la Salonul Auto de la Paris sub forma modelului Corvette ZR1, alaturi de verisorul sau, masina de curse C6.R, care a concurat in cursa de 24 de ore de la Le Mans si in Seriile Americane Le Mans si Cruze sedan, care concureaza in prezent cu succes in cadrul Campionatului Mondial de Turisme, unde conduce inaintea ultimelor doua runde.