DRIVE TEST: Audi A1 – Prim contact

0

Audi a lansat oficial in Romania mezinul gamei sale, hatchback-ul de clasa mica A1. Evenimentul a avut loc in incinta noului showroom Audi din Bucuresti, participantii avand ocazia de a testa noul model pe un traseu amenajat de catre organizatori.

STIL SI RAFINAMENT

Prima impresie pe care o creeaza Audi A1 este aceea de sportivitate, elementele de design specifice constructorului din Ingolstadt, printre care se numara grila radiatorului si luminile de zi cu tehnologie LED, conferindu-i mezinului un aer premium. Daca design-ul posteriorului poate fi catalogat drept “discutabil”, partea frontala este extrem de reusita, nervurile capotei amplificand senzatia de dinamism.

Odata ajuns in habitaclu te intampina aceeasi atmosfera luxoasa si sobra regasita in toate modelele constructorului din Ingolstadt. Habitaclul este specialitatea Audi de multa vreme, iar A1 nu face exceptie. Ergonomia comenzilor a fost atent studiata, latimea redusa a masinii determinand amplasarea controller-ului centralei MMI pe plansa de bord si nu pe consola centrala.

Forma volanului si pielea ce il imbraca sunt deja elemente ce definesc orice model Audi, A1 oferind aceleasi senzatii precum modelele de top. Pozitia la volan este demna de un model sportiv, scaunele profilate contribuind printr-un suport lateral foarte bun. Spatiul pentru ocupantii locurilor din fata este suficient, dar pe bancheta din spate persoanele peste 1.80 metri inaltime se vor resimti dupa calatorii mai lungi. Tot la capitolul neajunsuri mentionam plasticele ieftine regasite pe fetele usilor si in zona inferioara a consolei centrale, ce sunt in discordanta cu restul materialelor utilizate.

DINAMICA SI PERFORMANTE

Din ce am putut remarca in scurta noastra interactiune cu cel mai mic model Audi, suspensiile sport, cuprinse in pachetul S-line, ofera o tinuta de drum exemplara cu un ruliu foarte mic. La limita A1 are un comportament subvirator, dar acesta poate fi corectat usor prin ridicarea partiala a piciorului de pe pedala de acceleratie. In cazul suspensiilor standard ruliul este semnificativ mai mare, stabilitatea la limita avand de suferit.

Propulsorul 1.4 TFSI de 122 CP si 200 Nm se potriveste perfect caracterului masinii, oferind performante mai mult decat satisfacatoare chiar si in zona de jos a turometrului. Recomandam optarea pentru transmisia S-Tronic (DSG) cu dublu ambreiaj si sapte trepte, in conditiile unei exploatari preponderent urbane, performantele acesteia fiind recunoscute international. Totusi pentru cei care doresc o experienta pura a condusului nimic nu se compara cu transmisia manuala in sase rapoarte.

Unitatea 1.6 TDI ofera performante satisfacatoare, dezvoltand o putere maxima de 105 CP si un cuplu motor maxim de 250 Nm. Personal consider ca un propulsor diesel este in contradictie cu filosofia lui A1, dar multi clienti vor fi tentati de consumul mediu declarat de numai 3.9 litri la fiecare 100 km.


Trebuie mentionat faptul ca toate cele trei propulsoare disponibile sub capota lui A1 dispun de supraalimentare si injectie directa. Nu am avut ocazia de a testa propulsorul 1.2 TFSI, dar putem spune ca ambele versiuni testate sunt foarte rafinate, in ton cu caracterul premium Audi. Unitatea 1.4 TFSI este aproape imperceptibila la ralanti si ofera un sunet plin si baritonal atunci cand este solicitata. Propulsorul diesel 1.6 TDI nu atinge acelasi nivel de rafinament, dar vibratiile sunt aproape insesizabile iar sunetul deloc deranjant.

CONCLUZIE

Audi A1 are un pret de pornire de 17.193 de euro cu TVA, varianta de top costand 23.080 euro cu TVA, astfel ca nu este deloc ieftin. Dar nivelul ridicat al preturilor este justificat prin atentia pentru detalii si feeling-ul pe care il ofera micul model premium.

Asadar, dupa un prim contact, putem spune ca A1 imbina toate calitatile Audi intr-o masina de oras sportiva si stilata, ridicandu-se la inaltimea sloganului “The next big Audi”.

Va invit sa va exprimati parerea si sa discutati despre A1 pe forum!