Premiera auto in Franta: Un prototip PSA parcurge traseul Paris-Bordeaux, adica 580 km, pe modul autonom

0

La inceputul lunii octombrie, 2015 unul dintre cele patru prototipuri de vehicule autonome ale PSA Peugeot Citroën a parcurs cei 580 km ai traseului Paris – Bordeaux pe autostrada, pentru a lua parte la Congresul Mondial: Intelligent Transport Systems (ITS) care a avut loc la Bordeaux intervalul 5-9 octombrie. Este vorba de un vehicul special adaptat pornind de la un model Citroën C4 Picasso.

peugeot-citroen-autonomous-car-8

Cei 580 de km au fost parcursi integral pe modul autonom fara interventia conducătorului auto. Autovehiculul şi-a reglat singur viteza şi a efectuat manevrele de depasire a celorlalte vehicule, conform limitelor legale dar si în functie de traseu.

Grupul PSA Peugeot Citroën este primul constructor care a obtinut, în iulie 2015, autorizatiile necesare pentru a rula cele patru prototipuri autonome pe autostradă  precum şi pentru alte aproximativ 15 astfel de prototipuri, începând din 2016.

PSA Peugeot Citroën dezvoltă o serie de solutii şi tehnologii pentru a construi o masina a viitorului inteligenta, capabila sa sporeasca confortul la bord dar şi să satisfaca asteptările clientilor în materie de mobilitate. Modul de rulare autonom face posibila reducerea numărului de accidente cauzate de eroarea umana reducând nivelul de oboseala al conducatorului auto pe traseele monotone. Proiectele deja începute se vor concretiza rapid prin introducerea progresivă a functiilor de rulare autonomă la modelele de serie.

peugeot-citroen-autonomous-car-5

Cu prilejul acestei premiere, în Franţa, Carlos Tavares, Preşedinte al Consiliului Director PSA Peugeot Citroën declară: «Traseul parcurs de prototipul nostru face dovada faptului că autovehiculele autonome nu mai sunt de domeniul science-fiction. Această realitate ne ajută să pasim într-o nouă eră, în ceea ce priveşte mobilitatea, cu adevărat incitantă».

PSA Peugeot Citroën a prezintat în cadrul celei de-a 22-a ediţii a Congresului Mondial ITS, prototipul de vehicul autonom precum şi sistemele de comunicare «Car to Car» sau «Car to infrastructure». Aceste sisteme oferă o nouă sursa de informatie si folosesc informatiile furnizate de către celelalte vehicule sau din trafic, pentru a cunoaste mai bine mediul din jurul autovehiculului. Obiectivul este acela de a îmbunatati siguranta participantilor la trafic reducând, astfel, numărul de accidente şi anticipând situaţiile critice.