Urmind aceeasi cale ca si in cazul noii Serii 4, care grupeaza modelele Coupé si Cabrio corespunzatoare limuzinei Seriei 3, BMW a dat publicitatii primele imagini si fotografii oficiale ale noii Serii 2, adica urmasul fostei Serii 1 Coupé. Vorbim de un automobil unic in segment, configurat sub forma unui coupé cu doua usi, mic si compact, cu patru locuri, tracţiune spate, şi o gamă de motorizări şi un reglaj al şasiului care sunt orientate pe calităţile sportive. Modelul cu două uşi este, în primul rând, un coupé specific mărcii BMW, prin caracteristici precum: o caroserie în trei volume cu un portbagaj bine definit şi o siluetă joasă, o capotă lungă, uşi cu geamuri fără ramă şi o linie a acoperişului, extinsă dinamic, ce se prelungeşte cursiv spre partea spate. Lansarea pe piaţă este prevăzută pentru luna martie 2014, iar gama va include şi o versiune M Performance, BMW M235i Coupé.
Fata de precedenta generatie, BMW Seria 2 Coupé reprezintă o diferenţiere clară comparativ cu modelul compact BMW Seria 1 datorită designului personalizat, care include şi o creştere cu 11 centimetri a lungimii caroseriei. Diferenţierea poate fi recunoscută imediat în designul noului automobil, dar îşi face simţită prezenţa şi la capitolul performanţe. Partea frontală şi cea spate beneficiază de un design distinctiv, cu linii extinse, elegante şi dinamice, care se îmbină armonios cu linia acoperişului ce se pierde cursiv spre spate. Configuraţia cu tracţiune spate este accentuară de lăţimea în dreptul punţii spate, care aduce aminte, pastrind proportiile de BMW 1-Series M-Coupé. Și noua gamă beneficiază de linii de design – Sport Line, Modern Line şi pachet M Sport – care au rolul personalizării modelului. BMW Seria 2 Coupé vine ca o evoluție evidentă față de predecesorul său BMW Seria 1 Coupé, care a fost vândut în peste 150.000 de unităţi la nivel global. Ca și acum 45 de ani, numărul 2 a însemnat o experiență unică a condusului sportiv într-un model compact cu două uşi – totul a început cu lansarea gamei BMW 02 – prin lansarea modelului BMW 1600-2 în 1966 BMW deschizind practic deschis un segment complet nou de automobile. Datorita sistemului de propulsie şi tehnologiei şasiului, coupé-ul cu două uşi a devenit un simbol al manevrabilităţii sportive şi al plăcerii intense a condusului în segmentul compact. Variantele suplimentare de motorizare au amplificat atracţia noii game. De exemplu, BMW 2002 – prezentat în 1968 – a ieşit în prim plan în ceea ce priveşte popularitatea şi succes în transformarea “Plăcerii de a conduce” dintr-un slogan într-o experienţă pentru noi grupuri-ţintă. Cea mai spectaculoasă variantă a fost BMW 2002 turbo (125 kW/170 CP) – primul model al unui constructor european ce a beneficiat de serviciile unui turbocompresor.
Comparativ cu predecesorul său BMW Seria 1 Coupé, gama Coupé a înregistrat o creştere semnificativă a dimensiunilor: lungimea s-a extins cu 7.2 centimetri (4.43 m), lăţimea cu 3.2 centimetri (1.77 m), ampatamentul cu 3 cm (2.69 m), ecartamentul faţă cu 4.1 cm (1.52 m), ecartamentul spate cu 4.3 cm (1.55 m). Toate aceste modificări se resimt şi la nivelul spaţiului interior, care a înregistrat şi el o creştere evidentă: un plus de 19 milimetri la spaţiu pentru cap (locurile din faţă), respectiv de 21 mm pentru picioare (locurile din spate). În plus portbagajul are o creştere a volumului cu 20 de litri, la un total de 390 l. Spătarul scaunelor din spate poate fi divizat în două elemente sau, opţional, în raport 40:20:40. În plus, optimizarea detaliilor aerodinamice a dus la obţinerea unui coeficient Cd de 0,29 (BMW 220i Coupé), mai mic şi faţă de modelul anterior, şi faţă de noua generaţie BMW Seria 1.
Echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, motoarele pe benzină şi cele diesel furnizează valori de top atât în privința calităţilor sportive, cât şi a eficienţei. BMW 220i Coupé este primul model compact BMW care este propulsat de versiunea de 135 kW/184 CP a motorului pe benzină, cu patru cilindri, de 2,0 litri. Cele trei versiuni de motorizare diesel (propulsoare cu patru cilindri) dezvoltă puteri de 105 kW/143 CP la BMW 218d Coupé, 135 kW/184 CP la BMW 220d Coupé, respectiv 160 kW/218 CP la BMW 225d Coupé. Dacă toate acestea nu sunt suficiente, clienţii pot comanda – încă de la lansare – vârful de gamă BMW M235i: cel mai puternic model BMW M Performance cu motorizare pe benzină care dispune de un propulsor de 3,0 litri (240 kW/326 CP), cu şase cilindri dispuşi în linie şi tehnologie M Performance TwinPower, dar şi de şasiu optimizat M şi caroserie optimizată aerodinamic. Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie accelerează BMW M235i Coupé de la 0 la 100 km/h în 5,0 secunde si beneficiază de cea mai nouă dezvoltare a tehnologiei M Performance TwinPower Turbo şi de modificările specifice la sistemul de răcire, gestiunea puterii şi reglajul acusticii. Un turbocompresor twin-scroll, injecţia directă High Precision, sincronizare variabilă a supapelor VALVETRONIC şi control variabil al axului cu came Double-Vanos sunt combinate pentru a asigura furnizare instantanee a puterii şi caracteristicile independente de turaţie specifice mărcii – fără a mai menţiona eficienţa remarcabila pentru această clasă de putere. BMW M235i Coupé este echipat standard cu transmisie manuală cu şase trepte care, la noul model BMW M Performance, dispune de lubrifiere cu carter uscat şi de facilitatea unor rapoarte scurte pentru schimbări sportive ale vitezelor. În consecinţă, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 5,0 secunde. Opţional, BMW M235i Coupé poate fi comandat şi cu o transmisie automată sport cu opt trepte, completată de Launch Control. Când este activat Launch Control, sprintul 0-100 km/h este realizat în 4,8 secunde.
Conform ciclului de testare EU, BMW M235i Coupé înregistrează un consum mediu de combustibil de 8,1 l/100 km şi emisii CO2 de 189 g/km. Dacă modelul este echipat cu transmisia automată sport cu opt trepte, datele sunt şi mai bune: consum de 7,6 l/100 km şi emisii de 176 g/km. În dotarea standard de la BMW M235i Coupé, jantele M de 18 ţoli, din aliaj uşor, sunt echipate cu anvelope mixte, dimensiune 225/40 R18 pentru roţile faţă şi 245/35 R18 în spate. Special dezvoltate, pneurile cu aderenţă ridicată garantează transfer optim al forţelor de acceleraţie şi frânare spre suprafaţa şoselei. Clienţii pot opta şi pentru jantele BMW M Performance de 19 ţoli, din aliaj uşor forjat, disponibile în gama de accesorii BMW originale.
O altă componentă cu efect asupra suspensiei, disponibilă exclusiv pentru BMW M235i Coupé încă de la lansarea modelului, este diferenţialul BMW M Performance cu patinare limitată, care are rolul de a îmbunătăţi potenţialul dinamic. Sistemul cu diferenţial mecanic pentru puntea spate optimizează tracţiunea în situaţiile corespunzătoare de condus dinamic. Când sistemul DSC de stabilitate este dezactivat, diferenţialul cu patinare limitată, asigură repartizarea transmisiei între roţile punţii spate pentru efectul optim de maximizare a tracţiunii. Reacţionând la cuplul diferit între roţile propulsoare, acesta reduce patinarea roţii cu aderenţă mai mică prin canalizarea surplusului de tracţiune spre cealaltă roată prin efectul de blocare. Această distribuţie controlată a transmisiei optimizează tracţiunea şi permite un comportament mai dinamic în situaţiile limită. Puterea motorului este transformată cât mai eficient în propulsie pentru a oferi o acceleraţie mai dinamic la ieşirea din viraje.
In privinta designului, BMW M235i dispune de benzi pe pragurile uşilor, cu inserţii de aluminiu pe care este înscris “M235i”, şi un design interior “adaptat” special. Acesta include scaune sport pentru conducător şi pasagerul din faţă, volan M îmbrăcat în piele cu butoane multifuncţionale, tapiţerie BMW Individual a acoperişului în nuanţă Anthracite, decoraţiuni interioare Aluminium Hexagon cu benzi de accent în nuanţă Estoril Blue mat sau negru lucios, tapiţerie cu piele pentru levierul schimbătorului de viteze / levierul de selecţie şi manşonul levierului de la frâna de mână, sprijin de picior M pentru conducător, un panou de instrumente special, cu cadrane roşii şi numere pentru vitezometru şi turometru, precum şi utilizare variabilă a culorilor pentru iluminarea interiorului şi detalii albastre pentru cheia automobilului.
Ca si in cazul recentelor modele BMW precum Seria 4 si noul X5, numeroasele tehnologii BMW EfficientDynamics care includ Air Curtains şi funcţie Auto Start-Stop, disponibilă atât pentru transmisia manuală, cât şi pentru cea automată. Modul ECO PRO, care poate fi activat prin intermediul comutatorului Driving Experience Control (disponibil standard) include funcţia “coasting” (mers liber, cu decuplarea automată a motorului de la transmisie la ridicarea accelerației) în combinaţie cu transmisia automată.
Câteva caracteristici tradiţionale BMW precum tracţiunea spate, motorul dispus longitudinal, distribuţia perfect echilibrată a maselor între punți şi tehnologia sofisticată a şasiului asigură agilitatea BMW inconfundabilă şi a confortului remarcabil. Acestea se datorează şi suspensiei, cu dublu braţ transversal pentru puntea faţă şi cinci braţe pentru cea spate. Echiparea standard include direcţie asistată electric şi frâne performante, în timp ce lista de opţiuni oferă direcţie sport variabilă, sistem de frânare M Sport şi suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic. Ţinuta de drum este garantată şi de sistemul DSC de control al stabilităţii, care în echiparea standard include DTC şi funcţie de blocare electronică a diferenţialului spate. Încă de la lansare, BMW M235i Coupé va putea fi echipat cu diferenţialul mecanic cu patinare limitată, disponibil în gama de accesorii BMW originale.
Interiorul dispune de cockpit orientat spre conducător – o caracteristică BMW -, aerul condiţional dispune de control automat în echiparea standard. Nu trebuie omis nici sistemul de operare iDrive, care, în combinaţie cu sistemul radio sau de navigaţie BMW Professional, include Control Display în design BMW flatscreen exclusiv. Lista de opţionale include sistemul de navigaţie Professional cu Touch Controller, o mare varietate de compartimente de stocare, zone depozitare şi suporturi pentru pahare.
Pe lista de opţionale figurează şi o selecţia de sisteme de asistare a conducătorului şi servicii de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive, fără echivalent în segmentul compact. Printre aceste sisteme şi servicii se numără High Beam Assistant (asistare a fazei lungi) cu efect antiorbire, faruri adaptive, Parking Assistant (sistem parcare automată), cameră pentru mers înapoi, Speed Limit Info (informţaii privind limia de viteză) cu afişare No Passing Info (informaţii privind interdicţia de depăşire), sistemul tempomat cu funcţie de frânare, integrare vastă a smartphone-urilor şi a playerelor muzicale, funcţionalitate extinsă oferită de aplicaţii pentru servicii bazate pe internet precum Webradio, Deezer, Aupeo!, Facebook sau Twitter.
Variante de model:
BMW M235i Coupé: motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo (turbocompresoare twin-scroll, injecţie directă High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 2.979 cmc, putere: 240 kW/326 CP între 5.800 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.300 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 5,0 secunde (transmisie automată: 4,8 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil: 8,1 l/100 km (7,6 l/100 km), emisii CO2: 189 g/km (176 g/km), standard de emisii: EU6.
BMW 220i Coupé: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare twin-scroll, injecţie directă High Precision, gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.997 cmc, putere: 135 kW/184 CP între 5.000 şi 6.250 rpm, cuplu maxim: 270 Nm între 1.250 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 7,0 secunde (transmisie automată: 7,0 secunde), viteză maximă: 235 km/h (230 km/h). Consum mediu de combustibil*: 6,1-6,3 l/100 km (5,7-6,0 l/100 km), emisii CO2*: 142-148 g/km (134-139 g/km), standard de emisii: EU6.
BMW 225d Coupé: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare, supraalimentare în mai multe etape, injecţie directă common-rail cu piezoinjectoare, presiune maximă de injecţie: 2.000 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 160 kW/218 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 450 Nm între 1.500 şi 2.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 6,3 secunde (transmisie automată), viteză maximă: 242 km/h. Consum mediu de combustibil*: 4,7 l/100 km, emisii CO2*: 124 g/km, standard de emisii: EU6 (date provizorii).
BMW 220d Coupé: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail cu injectoare cu supape solenoid, presiune maximă a injecţiei: 1.800 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 135 kW/184 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 380 Nm între 1.750 şi 2.750 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 7,2 secunde (transmisie automată: 7,1 secunde), viteză maximă: 230 km/h (230 km/h). Consum mediu de combustibil*: 4,5-4,8 l/100 km (4,2-4,4 l/100 km), emisii CO2*: 119-125 g/km (111-117 g/km), standard de emisii: EU6.
BMW 218d Coupé: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail cu injectoare cu supape solenoid, presiune maximă a injecţiei: 1,600 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 105 kW/143 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 320 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 8,9 secunde (transmisie automată: 8,6 secunde), viteză maximă: 213 km/h (213 km/h). Consum mediu de combustibil*: 4,3-4,5 l/100 km (4,2-4,4 l/100 km), emisii CO2*: 114-119 g/km (111-117 g/km), standard de emisii: EU6.
* Informaţiile pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese. BMW 225d Coupé şi BMW 218d Coupé: toate datele privind performanţele, consumul de combustibil şi emisiile sunt provizorii.