Doar sapte zile ne mai despart de prima zi de presa a salonului Auto de la Detroit, gazda premierei mondiale a noilor Mercedes Clasa E Coupe si Cabrio restilizate. Constructorul german nu a mai avut insa rabdare si a dezvaluit in avans primele imagini si informatii oficiale, spre bucuria fanilor sai.
Urmand linia deschisa de fratii cu patru si cinci portiere, noile modele Coupe si Cabrio ale Clasei E vor aborda un look mult mai dinamic, abandonand celebrele faruri duble in favoarea unor blocuri optice unitare, ornate cu LED-uri din belsug. Parasocurile, grilele de admisie si stopurile au fost si ele retusate, totul pentru un aer mai modern, in ton cu stilul inaugurat recent de noile Clasa A si B.
Reinnoirea gamei E nu se rezuma la modificarile de ordin estetic. La fel de importante sunt si noutatile de ordin tehnic, Mercedes oferind o gama puternic revizuita de motorizari BlueDirect Euro 6 cu sistem start&stop standard. La baza gamei va sta un nou turbo cu patru cilindri de 2 litri si 170 CP (E200), iar motorizarea de top va fi un V8 de 408 CP (E500). Clientii vor putea opta si pentru un V6 de 333 CP (E400). Fanii diesel vor avea la dispozitie trei versiuni cu puteri cuprinse intre 170 si 265 CP, toate conforme normelor stricte Euro6. Spre surpriza tuturor, cutia 7G-Tronic va ramane in oferta, o transmisie cu opt trepte nefiind inca introdusa in gama.
Clasa E va primi si o infuzie de sisteme de asistenta si siguranta de ultima generatie. Gadgetul vedeta este noul radar tridimensional. Acesta este montat in parbriz si va fi responsabil pentru prevenirea unui impact frontal iminent. Un alt echipament inclus in echiparea de serie a noilor Clasa E Coupe si Cabrio este sistemul Agility Control care regleaza taria amortizoarelor in timp real, in functie de conditiile de rulare.