A fost prezentata oficial saptamana trecuta a sasea generatie Mercedes S-Klasse, o adevarata vitrina tehnologica pentru industria auto mondiala si din nou lider absolut al segmentului de lux.
Fiecare generatie S-Klasse a facut furori la lansare si intotdeauna a adus o serie importanta de noutati tehnologice, limuzina din Stuttgart fiind lider al segmentului de lux si intr-o continua lupta cu Seria 7 de la BMW si Audi A8. Noua generatie vine sa umple si un gol lasat in gama de catre Maybach care a iesit din productie dupa o cariera modesta si o imagine de \’S-Klasse mai scump\’ de care nu a reusit sa scape. Alura de limuzina impozanta a fost pastrata, S-Klasse parand mai masiv ca niciodata, insa formele exterioare au fost atent studiate obtinandu-se un excelent coeficient aerodinamic de 0.26. Partea frontala este dominata de grila centrala masiva, capota lunga pe care troneaza steaua in trei colturi si grupurile optice complet noi cu tehnologie LED de ultima generatie. Linia laterala este familiara, iar partea din spate prezinta grupuri optice noi si un spoiler mult mai agresiv decat pana acum.
Noul S-Klasse va fi oferit in versiune scurta ce masoara 5116 mm si versiunea cu ampatament marit ce la o lungime de 5246 mm ofera un ampatament de 3165 mm (cu 13cm mai lung decat la varianta normala) totul traducandu-se printrun spatiu interior generos pentru pasagerii din spate. Motorizarile nu au fost inca anuntate in detaliu, insa pentru inceput vor fi oferite o motorizare pe benzina si doua diesel, pentru ambele categorii fiind disponibile solutii hibride. Cel mai puternic S-Klasse va fi S500 cu un motor V8 pe benzina si nu mai putin de 455 CP ce va asigura un sprint 0-100km/h in doar 4.8 secunde.
Lunga serie de inovatii tehnice sunt in mare parte versiuni imbunatatite ale sistemelor prezente pe generatia anterioara, practic eficienta acestora fiind mult crescuta gratie unor solutii tehnice noi precum camera video 3D montată in apropierea oglinzii retrovizoare centrale si care scaneaza drumul pe o distanta de 50 metri, informatiile obtinute de aceasta fiind disponibile pentru majoritatea sistemelor de asistenta. Printre inovatii putem enumera MAGIC BODY CONTROL, optional pentru motoarele cu 8 cilindri, sistem care cu ajutorul camerei 3D anticipeaza denivelarile de pe traseu si seteaza optim suspensia, centuri de siguranta gonflabile care in cazul unui impact sever isi tripleaza volumul si functioneaza precum un airbag pentru a evita ranirea in zona toracica, in premiera mondiala exista airbag-ul pentru sezut, DISTRONIC PLUS inglobeaza acum Steering Assist si Stop&Go Pilot si este practic cel mai avansat sistem de pilot automat prezent pe piata, masina putand pastra distanta fata de autovehiculul din fata prin accelerare si virare automata, fara interventia soferului. Mai avem si doua ecrane TFT cu diagonala de 30.7 cm, unul pozitionat in spatele volanului in locul ceasurilor de bord clasice si unul deasupra consolei centrale. Deasemenea S-Klasse este singura masina care nu are niciun bec, producatorul folosiind 500 de leduri din care 300 doar pentru iluminatul interior si 200 pentru cel exterior. Pe langa inovatiile ce tin de siguranta activa si pasiva, noul S-Klasse aduce si o serie de sisteme noi de confort precum scaunele ventilate si cu masaj, sistemul de climatizare nou cu odorizant integrat.
Asteptam cu interes lansarea modelului pe piata romaneasca, cand vom reveni cu mai multe detalii.