BMW a prezentat astazi noul Seria 3, ce poarta numele de cod F30. Noul model de clasa medie va fi disponibil initial doar sub forma de sedan, dar mai apoi for veni si variantele Touring (F31), Coupe (F32) si Convertible (F33). Interesant este faptul ca BMW va lansa si o versiune Gran Turismo (F34) si posibil un coupe cu patru usi (F35).
Adrian van Hooydonk, noul sef de design al casei bavareze, a ales sa rafineze aspectul modelului actual creat de controversatul Chris Bangle, apeland la proportii mai apetisante si detalii mai agresive, rezultatul avand mari sanse sa devina unul dintre cele mai atragatoare sedanuri BMW create vreodata.
Paleta de motorizari cuprinde doar patru motorizari momentan, doua pe benzina si doua diesel. Cele pe benzina sunt 328i (2.0 L4 biturbo de 245 CP), ce sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 5.9 secunde si 335i (3.0 L6 biturbo de 306 CP), ce poate atinge 100 km/h cu start de pe loc in doar 5.5 secunde. Amatorii de propulsoare diesel pot opta fie pentru 320d (2.0 L4 de 184 CP) ce realizeaza sprintul 0-100 km/h in 7.5 secunde si 320d EfficientDynamics (2.0 L4 de 163 CP), care ajunge la 100 km/h in 8 secunde si in acelasi timp are un consum mediu declarat de numai 4.1 litri/100 km.
Constructorul bavarez va diversifica oferta in luna martie a anului viitor cu 316d, 318d si 320i. Ulterior va fi lansat pe piata si ActiveHybrid 3, versiunea hibrida a celei de-a sasea generatii a modelului de clasa medie bavarez.
Clientii pot opta pentru trei versiuni de echipare distincte: Sport Line, Luxury Line si Modern Line, fiecare adresata unui anumit segment al clientelei constructorului bavarez. Totodata BMW ofera si traditionalul pachet M, ce ofera printre altele spoilere si praguri agresive si un volan cu design unic.
In ceea ce priveste sistemele prezente pe noul Seria 3, trebuie sa mentionam Drive Performance Control. Acesta ofera 4 setari (Confort, Sport, Sport+ si Eco Pro) si modifica raspunsul pedalei de acceleratie, nivelul de servoasistare a directiei si taria suspensiilor in functie de modul selectat. Trebuie adus in discutie si head-up display-ul color ce poate oferi inclusiv informatii de la sistemul GPS.
BMW pune accentul pe ecologie, fiecare Seria 3 venind standard cu sistem start-stop si cu o masa totala cu pana la 50 kg mai mica decat cea a generatiei precedente. Acestea in conditiile unei cresteri in lungime de 93 mm si a unui portbagaj cu 20 litri mai mare, ce a ajuns acum la 480 de litri. Totodata coeficientul de aerodinamicitate este de doar 0.26.
Distributia maselor este de 50:50 fata-spate, ceea ce pune premisele unei tinute de drum excelente, precum ne-a obisnuit Seria 3 de-a lungul timpului. Cele mai mici jante au dimensiunea de 17 toli, cu exceptia celor montate pe 320d EfficientDynamics ce masoara 16 toli.
Seria 3 este un model foarte important pentru BMW, fiind cel mai bine vandut automobil al marcii. BMW Seria 3 a fost comercializat in 399.000 exemplare in 2010, ceea ce reprezinta 32,6% din totalul celor 1,224 milioane de automobile BMW livrate in intreaga lume.
Prima generatie Seria 3 a fost lansata in 1975, iar pana in prezent BMW a comercializat aproape 13 milioane de automobile sub aceasta denumire. A doua generatie Seria 3 si-a facut debutul in 1982, a treia in 1990, a patra in 1998, iar in 2005 a venit randul celei de-a cincea generatii.