Primele imagini oficiale cu noua generatie Range Rover

0
1655
 
Saptamina aceasta, la scurt timp dupa aparitia pe internet a primelor fotografii neoficiale cu noua generatie a modelului Range Rover, producatorul britanic de autovehicule de teren a prezentat oficial primele imagini si detalii despre modelul sau far. 
 
Este vorba de a patra generatie a acestui model legendar,  de-a lungul unei istorii de peste 40 de ani. Initial conceputa ca o versiune ceva mai rafinata a robustului Land Rover, un vehicul conceput pentru fermieri dupa cel de-al doilea razboi mondial, Range Rover a devenit incetul-cu-incetul tot mai luxos incepind cu perioada anilor \’80 pentru a ajunge la actualul sau statut legendar, fiind unul din cele mai usor de reconoscut vehicule din lume.
 
 
Noua generatie Range Rover isi pastreaza eleganta si sobrietatea distinsa oferind o linie generala a caroseriei oarecum similara cu cea a predecesorului sau. Continuitatea este evidenta mai ales in ceea ce priveste linia partii laterale. Partea din fata si cea din spate sunt insa mult schimbate, integrindu-se in noile tendinte si detalii de design ale gamei actuale de vehicule Land Rover/Range Rover. Farurile si stopurile prezinta niste prelungiri rotunjite spre linita laterala, care amintesc de mezinul familiei, Range Rover Evoque, si care accentueaza linia usor mai rotunjita, mai putin angulara. Linia inalta a geamurilor ramine insa intacta, ca un element specific de design care dateaza inca de la modelul anilor \’70.  Solutia de deschidere a portbagajului in doua parti este si ea mentinuta. Design-ul jantelor de aliaj aduce si el aminte de Range Rover Evoque. Interiorul este, asa cum ne-am obisnuit la Range Rover, foarte luxos, si este si el, la rindul sau, influentat de linia de design adoptata de Evoque.
 
Noutatea absoluta o reprezinta insa caroseria monococa din aluminiu, care permite noului Range Rover sa fie cu pina la 420 kg mai usor decit generatia precedenta! Aceasta cura de slabire radicala va avea efecte foarte favorabile atit asupra reducerii consumului de carburant cit si asupra dinamicii tinutei de drum pe sosea.
 
Trenul de rulare va pastra suspensia pneumatică responsabila de confortul specific modelului far al gamei Ranger Rover. Tractiunea integrala va fi gestionata de o generatie evoluata a sistemului Terrain Response, Range Rover promitind acelasi nivel ridicat al capacitatilor de a evolua in teren accidentat.
 
Nu există încă informatii detaliate în ceea ce privește dimensiunile exterioare ale noului Range Rover, dar constructorul spune că spațiul pentru pasagerii din spate a fost mărit cu 12 centimetri ceea ce ne duce cu gindul la un ampatament mărit.
 
Pentru piața europeană, clienții vor putea alege dintre trei motorizări, una pe benzină și două diesel. Benzina este propulsorul V8 supercharged, în timp ce clientii care prefera diesel-ul vor putea alege între 3.0 TDV6 sau un 4.4 TDV8. Toate motoarele sunt asociate cu o cutie de viteze automată ZF cu opt trepte, comandata prin intermediul faimosului selector rotativ preluat de la Jaguar.

Noua generatie Range Rover va fi prezentata oficial la Salonul Auto de la Paris din septembrie, iar primele livrări pe piața europeană se vor face la inceputul anului 2013.