Rezultate record de vanzari pentru Grupul BMW in 2012

0
372

Grupul BMW a anuntat rezultatele pentru anul trecut, si inca o data putem vorbi despre rezultate record de vanzari pentru Grupul BMW in 2012, cu un numar total de 1.845.186 unităţi livrate, o crestere de 10,6 % fata de cele 1.668.982 unităţi livrate în 2011. 

Marca BMW a depasit pentru prima dată bariera a 1,5 milioane unităţi livrate în urma unei creşteri de 11,6% (mai exact 1.540.085 în 2012 vs. 1.380.384 în 2011). Acest rezultat îi permite mărcii bavareze să îşi consolideze prima poziţie în segmentul premium. În anul lansării noii generatii F30, noul BMW Seria 3 Sedan a ocupat deja locul întâi în segmentul limuzinelor de clasă medie (294.039 în 2012 vs. 240.278 în 2011), în timp ce, per ansamblu, cuprinzind si livrarile precedentei generatii si ale tuturor modelelor de caroserie, BMW Seria 3 rămâne cel mai de succes model al mărcii cu un total de 406.752 automobile (2011: 384.464).

Pe linga rezultatele Seriei 3, in mod traditional cel mai vindut model al bavarezilor, performanţele BMW au fost susţinute si de succesele de succesul noilor modele bine primite de piata. Astfel, BMW Seria 1 a înregistrat un plus de 28,6% la 226.829 automobile (2011: 176.481), BMW X1 de 16,9% la 147.775 automobile (2011: 126.429), în timp ce BMW Seria 6, beneficiind de lansarea versiunilor Coupe şi Gran Coupe, dar şi de disponibilitatea versiunilor cu tracţiune integrală pentru prima oară în istorie, a înregistrat o creştere de 146,8% la 23.193 automobile (2011: 9.369).

Marca MINI a depăşit si ea o bariera importanta, aceea de 300.000 de unităţi, înregistrând 301.526 livrări în 2012 (+5.8%; 2011: 285.060). Un factor important de succes a fost MINI Countryman care speculat interesul crescut al pietei pentru modelele de tip SUV si a înregistrat o creştere de 14,8% la 102.250 automobile (2011: 89.036). Lansarea versiunii MINI Paceman în primăvara acestui an va impulsiona suplimentar performanţa mărcii britanice.

În privinta vinzarilor din România, în contextul unei scăderi pronunţate a pieţei auto în general, mărcile BMW Group au realizat al treilea an consecutiv de creştere. BMW îşi menţine pozitia de leader al pieţei local de automobile premium cu un total de 2161 livrări (+6,56% fata de 2011 cind s-au inregistrat 2028). BMW X5 rămâne şi în acest an cel mai de succes model al mărcii cu un total de 387 unităţi, într-o uşoară scădere (-10,83%, 2011:434). Se observă însă o expansiune susţinută a mărcii pe tot mai multe segmente, cu o creştere puternică în segmentul limuzinelor superioare unde BMW Seria 5 ocupă prima poziţie în piaţă cu 339 unităţi (+18,95%, 2011: 285). Chiar dacă aproape 2 din 3 unităţi livrate a fost un model din gama X (1359 unităţi BMW X1, X3, X5 şi X6 au ajuns în acest an la clienţi, 62,88% din totalul livrărilor), marca şi-a extins prezenţa şi către segmentul break-urilor premium cu BMW Seria 3 Toruing şi BMW Seria 5 Touring. În total 59 de astfel de modele au ajuns la clienţi în 2012, faţă de numai 8 anul precedent.

Sub aspectul culorilor, cele mai multe optiuni sunt pentru negru, alb şi gri. Finanţarea devine o componenta tot mai importantă in alegerea unui autovehicul, inclusiv din clasa premium. În intervalul 2009 – 2012, dacă marca a înregistrat o creştere de aproximativ 90%, numărul de automobile BMW cumpărate prin leasing a crescut cu 250%. În 2012, trei din patru clienţi achiziţionau un automobil în leasing, faţă de unul din doi în 2009. Extinderea continuă a pachetului de produse BMW Financial Services a jucat un rol deosebit de important în acest sens.

În acest moment clientul BMW Financial Services poate opta pentru costuri reduse de finanţare (cu dobândă 0%), servicii de finanţare în lei cu dobândă fixă, sub rata inflaţiei (de până la 1,99%), sau finanţare cu rata redusă până la jumătate şi posibilitatea schimbării automobilului o dată la trei ani (BMW Select).

Aproximativ trei din patru modele BMW livrate în România sunt echipate cu sistemul inteligent de  tracţiune integrală BMW xDrive, care este disponibil pe o gamă tot mai extinsă de modele, cele mai noi care au primit această tehnologie fiind BMW Seria 6 şi BMW Seria 1. Peste 90% din opţiuni merg către un motor diesel.

În privinta modelelor de inalta performanta, 8 modele M, dintre care 7 M5 au ajuns în 2012 în România. Noul propulsor de trei litri diesel cu trei turbine a deschis noua gamă de modele M Performance. Acesta oferă un maxim de 381 CP şi un impresionat cuplu 750 Nm. Este inima celui mai rapid sedan diesel de serie şi celui mai rapid SUV diesel de serie din lume, chiar dacă competiţia are în ofertă propulsoare diesel de cilindree mai mare, cu mai mulţi cilindri. De la debutul în România, la jumătatea lui 2012, au fost livrate 23 unităţi cu acest motor, din care 13 BMW X6, 5 BMW Seria 5 şi 4 BMW X5.

La capitolul tehnologii avansate, interesul clientilor pentru aceste echipari a crescut, de asemenea. O dată cu extinderea disponibilităţii sistemului Head-Up Display la o gamă tot mai mare de modele, inclusiv noul BMW Seria 3, acesta a intrat în opţiunea a peste 5% dintre clienţi.

BMW a fost primul producător de automobile care a oferit internet pe automobil în România, deja din toamna anului 2010. Soluţia înregistrează o evoluţie continuă şi diversificarea numărului de aplicaţii, de la Twitter şi Facebook, la browsing, web-radio sau funcţii precum Google Search sau streetview. Unul din zece automobile sunt echipate deja cu o aplicaţie de conectare la internet şi tendinţa este crescătoare, mai ales că sistemul este disponibil opţional pentru toată gama de modele.

Si livrarile MINI in Romania au marcat in 2012 o creştere de peste 15%, ajungând la 168 de unităţi. Dacă MINI Roadster şi Coupe rămân modele de nişă, mai bine de 55% din opţiunile clienţilor au fost adjudecate de varianta clasică de caroserie, hatchback. Cu 35% din totalul vânzărilor, MINI Countryman, primul model cu 4 uşi şi tracţiune integrală al mărcii, este al doilea ca popularitate. Imaginea extrovertită a mărcii este demonstrată şi de opţiunea pentru culori, cu roşu ocupând prima poziţie, cu o cotă de aproximativ 40%.

În ceea ce priveşte motorizările, 15% dintre clienţi au optat pentru Cooper S, propulsorul de 1,6 litri TwinScroll Turbo care dezvoltă 184 CP, versiunea sportivă depăşită ca performanţă doar de exclusivistul John Cooper Works. Pentru aceasta din urmă au optat trei clienţi în acest an. După debutul mai multor variante de motoare în ultimii ani, diesel-ul devine tot mai interesant pentru clienţii de MINI, 19% dintre aceştia optând pentru un propulsor pe motorină.