SUBARU FORESTER XT MY07 sau… Dracul pe pamant
Numele real al firmei este Fiji Heavy Industries, Subaru fiind marca inregistrata si denumire folosita pt divizia auto, care de fapt este numele unui grup de stele si de aici si sigla, ca tot se intrebau unii ce reprezinta.
Platforma tehnica e aceeasi cu cea de impreza wrx, dar cu 5 cm mai inaltata (azi am vazut ca e mai lata cu 1-2cm a mea) si caroseria gandita pt a avea unghiuri de atac si degajare bune in off-road (mai bune decat ma asteptam eu, doar uitandu-ma la caroserie).
motorul e unul boxer in 4 cilindri de 2.5l si 224cp la 5600 rpm (comparativ actualul la 5200) si 320NM la 3400rpm (cel nou la 2800). sa cresti puterea nu e chiar greu si nici exagerat de scump prin alte parti, dar in mod normal asta ar atrage si alte modificari de bun simt, frane si suspensie.
suta in 5.9s, sfertul de mila in 14.4s, viteza maxima 229km/h (fiind inalta, opune rezistenta la inaintare destul de mare si viteza maxima depinde si de vant, aia e viteza atinsa de mine, oficial e 214)
consum intre 6 si ~30% (dar 30 inseamna iadul pe pamant si o sg data am mers asa, iar faptul ca n-am vomat e datorat unor pastile luate in prealabil).
rezervor 60l
cutie manuala cu 5 rapoarte, (primele) 3 foarte scurte si 2 lungi.
tractiune Symmetrical AWD neasistata electronic cu LSD-Diferential central cu vasco-cuplaj,
suspensie independenta fata/spate,
airbag-uri frontale, laterale si cortina,
piele si navigatie (inca nu exista harti pt romania si oricum la cat de misto mi se pare iGo8, nu cred ca mai merita).
xenon HID, cam proaste pe inserat, fata de xenonul de pe golf care e ok si atunci.
suplimentar i-am pus scut de aluminiu fata/spate. greutate acum cam 1600kg (deci probabil ca suta aia nu mai e in 6s)
in off-road (adica un exemplu mai concludent) am fost pe TRANSALPINA, cu gumele de viteza ZR si stock, pe ploaie, nu am avut nici o problema. pe zapada, de asemenea nici un efort.
masina este extrem de violenta in primele 3 trepte, se spune ca e una dintre cele mai rapide din lume pana la 60km/h, la plecari suporti aceleasi forte ca la un audi R8 (din pacate si masina, nu stiu daca rezista la prea multe plecari cu piesele stock, insa exista si mai performante, dar la noi sunt scumpe).
din testele facute recent, unii spun ca in primele 4 trepte e mai rapida decat noul WRX, altii nu, totusi presupun ca e mai rapida decat noul forester.
pt mine a fost cel mai bun compromis intre mai multe masini, incapatoare (destul sa bagam bagaje pt o saptamana de vacanta pt 4 adulti), usor de condus, merge cam pe orice teren si la nevoie poate consuma si putin.
cam asta e foresterul meu.
Articol scris de cata69, membru Garajul.ro
Salut prietene, dar ai uitat sa zici ca 6% consuma cand sta in garaj; multa bafta!
Comments are closed.