BMW X5 xDrive30d 8AT 258 CP – Evolutia Speciei

0
3565

 

Intro

Acum aproape 2 ani cu ocazia testului nostru cu BMW X5 generatia a doua facelift (nume de cod E70), am fost placut impresionati atit de dinamismul incredibil pe un drum virajat al acestui SUV de clasa mare (sau, ma rog, SAV in limbajul BMW, adica Sport Activity Vehicle) cit si de cit de actual se prezenta design-ul acestui model la 6 ani de la lansare. Generatia a doua a lui BMW X5 a reprezentat un succes fabulos pentru producatorul din Munchen, dovada fiind faptul ca acest model s-a vindut in mai multe exemplare in ultimul an de fabricatie decit in primul an in care a fost produs. In total, generatia a doua a lui BMW X5 (E70) s-a vindut in peste 700.000 exemplare, pozitionindu-se in mod consistent ca fiind al treilea cel mai vindut model BMW dupa Seria 3 si Seria 5 si fiind multa vreme cel mai bine vindut model BMW in Romania.

In fata acestui succes incredibil, inginerii si designerii BMW s-au vazut pusi in fata unei sarcini dificile de a crea un succesor pentru un asfel de best-seller. Practic singurele critici aduse lui E70 spre partea a doua a perioadei sale de fabricatie au fost legate de design-ul interiorului care incepea sa isi arate virsta precum si suspensiile mai rigide fata de competitorii sai din clasa SUV-urilor mari. Sunt exact domeniile unde se vede cel mai pregnant saltul in cazul noii generatii BMW X5, a treia, care poarta numele de cod F15, si pe care am avut ocazia sa o testam prin bunavointa importatorului BMW Group Romania, in versiunea BMW X5 xDrive30d echipata cu motorul 3.0 turbo diesel de 258 CP.

DSC03795


Exterior

Dupa cum am mai spus, precedenta generatie BMW X5 s-a facut remarcata si printr-un design foarte reusit si care a trecut proba timpului fara sa capete nici un rid, fiind un hit de vinzari pina in ultimul an de productie. In fata unui asemenea succes, putem intelege dificultatile designerilor noii generatii, care pe de-o parte aveau in fata plansele cu design-ul inca actual al generatiei precedente si pe de alta parte catalogul cu noile detalii stilistice ale liniei de design BMW. In final, ceea ce a rezultat este un design de tip evolutiv, care noua ne-a adus aminte in mare masura de ceea ce face VW cu design-ul modelului VW Golf de la o generatie la alta, sau, daca vreti, ceea ce face Porsche cu design-ul generatiilor 911.

Ca o parere strict personala, designerii BMW au insistat poate prea mult cu includerea tuturor elementelor de design din noul cod stilistic BMW pe conceptul general de design evolutiv al lui X5. Raspund astfel prezent atit botul usor alungit cu capota care vine pe laterale pina la marginea farurilor si  narile lipite de marginea farurilor care prezinta un design complex si tridimensional, cit si fantele de tip air breather pe lateral precum si stopurile subtiri si alungite in partea din spate. Drept urmare, linia generala de design nu are armonia predecesorului sau, iar unele detalii precum stopurile subtiri si alungite par chiar destul de inadaptate unei masini cu un gabarit atit de mare.

Cu toate astea, noul BMW X5 ramine un SUV musculos si aratos, care va fi privit cu admiratie si respect in trafic si in oglinda retrovizoare. Exemplarul testat de noi era echipat cu pachetul de design Pure Experience (2.094 EUR cu TVA), urmarind prin detaliile sale obtinerea unui aspect mai puternic, de forta, si era vopsit in culoarea de lansare a noului BMW X5, Sparkling Brown metallic, rezultind o combinatie estetica armonioasa si discreta. Pachetul opţional Design Pure Experience subliniază caracterul impunator al noului BMW X5 datorita ornamentelor din oţel şlefuit din faţă, spate şi părţile laterale, care, alături de prizele de aer cu aspect modificat fata de masina standard, precum si de ţeava de eşapament şi grila radiatorului în argintiu mat, conferă un aer impunător si musculos pentru SUV-ul german.

Dupa ce am studiat mai bine mai multe masini in configuratii diferite, suntem de parere ca alegerea pachetului de design exterior Pure Experience sau, mai bine, daca tine bugetul chiar a pachetului M Sport aduc o contributie semnificativa la obtinerea unui plus de dinamism si fluiditate in linia de design exterior. Desi exemplarul testat de noi era configurat intr-o cheie destul de discreta, totusi am constatat ca masina a atras numeroase priviri, intrebari si remarci laudative pe parcursul testului nostru, semn al aprecierii si simpatiei pe care o are BMW X5 in fata publicului din Romania. Ne intrebam chiar ce efect am fi obtinut in cazul in care am fi beneficiat la drive-test de un BMW X5 M50d Mineral White?

DSC03816

Interior

Urcind in interiorul noului BMW X5 F15, prima impresie este una foarte placuta prin prisma calitatii materialelor utilizate, care in cea mai mare masura marcheaza un salt semnificativ fiind apropiate de cele de la bordul lui Porsche Cayenne cit si prin prisma design-ului epurat, fluid si lipsit de orice incarcatura inutila. In general, BMW pune accentul pe imbinarile meticuloase, impresia de soliditate si utilizarea unor materiale care sa reziste cit mai bine in timp, fiind mai putin preocupat de calitatea absoluta a materialelor la interior. Totusi, in cazul noului BMW X5, sub presiunea concurentilor sai, BMW a ridicat miza la capitolul materiale si a plusat cu un ecran al sistemului iDrive cu diagonala de 10,25 inci, care practic se aproprie de dimensiunile si rezolutia unei tablete.

Avem astfel de-a face cu cea mai recentă versiune a centralei de comandă iDrive, dotată cu controller multi-touch senzitiv și funcție de recunoaștere a caracterelor. Criticat la inceputurile sale, sistemul iDrive s-a rafinat si perfectionat continuu in timp, fiind la momentul actual cel mai intuitiv si ergonomic sistem de acest tip. Pozitionarea ecranului iDrive de o maniera independenta, separat de linia bordului dar inaltindu-se armonios din acesta (chiar daca nu este retractabil), a permis obtinerea unei linii mai fluide a bordului in ansamblul sau, cu beneficii si la nivelul vizibilitatii cit si a senzatiei de spatiozitate la bord. Astfel, opinam ca solutia aleasa de BMW in privinta integrarii ecranului sistemului de comanda si control pentru ultimele modele ale sale este mai reusita decit abordarea lui Mercedes. Din perspectiva faptului ca traim in Romania unde masinile sunt sparte pentru a se fura sistemele audio si multimedia, un ecran complet escamontabil ca la Audi ar fi insa solutia de preferat, dar aceasta aduce riscuri legate de fiabilitatea mecanismului de escamontare.

Familiaritatea si logica comenzilor cu alte modele ale gamei BMW se pastreaza asa cum se intimpla in general la BMW, asa ca un sofer obisnuit cu gama de modele BMW va putea conduce natural si cu usurinta noul BMW X5. Totusi, personal as aprecia daca BMW ar renunta la persistenta optiunii sale pentru luminatul portocaliu al tabloului de bord, care este prezent si in cazul ecranului “black panel” atunci cind sunt farurile aprinse. Din pacate ecranul optional cu display multifunctional complet digital oferit pe Seria 5, Seria 6 si Seria 7, care isi poate schimba coloritul si infatisarea in functie de modul de functionare ales din  Driving Experience Control nu este inca disponibil. Si daca tot am mentionat sistemul Driving Experience Control, acesta raspunde prezent, ca pe toate modelele BMW recente, oferind 4 moduri de functionare: Eco Pro, Confort, Sport si Sport+.

Desi dimensiunile exterioare practic au ramas neschimbate (+4 centimetri in lungime, -2 centimetri in inaltime cu o latime si un ampatament aproape egale), BMW a reusit sa obtina un habitaclu mult mai spatios atit la nivelul spatiului la picioare pentru pasageri cit si la nivelul portbagajului (care cistiga 30 litri, avind acum o capacitate de 650 litri), raspunzand astfel faptului ca precedenta generatie incepuse sa fie concurata din punct de vedere al spatiului interior de noile SUV-uri mari mai noi (ML, Touareg) dar si de noul BMW X3. De asemenea, suprafata vitrata a fost marita, ceea ce imbunatateste vizibilitatea si adauga o senzatie de luminozitate foarte placuta, inclusiv montantul spate fiind mai subtire si incomodand mai putin vizibilitatea spre spate. Spaţiul pentru bagaje poate fi extins prin rabatarea banchetei până la 1.870 de litri. BMW insista in solutia cu deschiderea pe doua segmente a accesului la portbagaj, cu un hayon mai mic si un oblon in partea inferioara basculabil in jos, solutie care nu ni se pare foarte practica din punct de vedere incarcare, dar ofera posibilitatea transformarii oblonului intr-un fel de bancuta pe care se poate sta.

Modelul testat de noi era echipat cu scaunele standard, care s-au dovedit a fi mai confortabile si mai ofertante in sustinere laterala decit ne-a obisnuit BMW la scaunele standard, dar am fi apreciat totusi mai mult sustinerea laterala suplimentara a scaunelor Sport (663 EUR cu TVA). Exista si o optiune de scaune Confort (2.379 EUR cu TVA pentru fata si 526 EUR cu TVA pentru spate). Acestea aduc in plus o serie de posibilitati noi de reglare – astfel, pentru scaunele fata, partea superioară a spătarului, lăţimea spătarului, suportul pentru coapse şi înălţimea tetierei pot fi toate reglate electric, pentru a reduce tensiunea şi oboseala şi pentru a spori confortul general în timpul călătoriei. Scaunele confort din spate au o configuratie si mai confortabilă şi permit o gamă extinsă de reglaje: cele două scaune de pe exterior au unghiul de înclinare al spătarului reglabil ai in plus scaunele confort pot fi mutate 80 de milimetri în faţă sau în spate, într-un raport 60:40 ceea ce permite mai mult spaţiu pentru genunchi şi bagaje. In privinta locurilor din spate din modelul testat de noi, am remarcat faptul ca avem acum o podea complet plana, neobstructionata de tunelul median, dar sezutul banchetei este pozitionat destul de jos, ceea ce face ca un pasager de statura inalta sa stea destul de inconfortabil, cum s-ar zice, in pozitia “cu genunchii la gura“. O masina dotata cu scaunele Confort spate pe care am inspectat-o intr-un show-room BMW ne-a relevat aceeasi problema. In vechea generatie o persoana de statura inalta, precum subsemnatul, statea parca mai bine pe bancheta din spate. Pentru o masina utilizata de o familie unde in spate vor sta copii, nu e o problema, dar nu stiu cum va aprecia pozitia un sef de corporatie care vrea un X5 ca si corporate car, si care mai merge si pe bancheta din spate la intilniri condus de sofer.

In fata insa, pozitia de condus este perfecta, ca de obicei, marcind orientarea conform careia orice BMW este o masina pentru sofat. Personal am apreciat si nuanta tapiteriei de piele Dakota Mocha (2.273 EUR cu TVA), foarte eleganta si care se asorta foarte bine cu culoarea exterioara Sparkling Brown metallic. Am apreciat din nou volanul sport M, prezent pe masina de test (410 EUR cu TVA), probabil cel mai placut si reusit volan pentru un pilot din productia auto actuala.

DSC03820

Dinamica

Precedenta generatie a lui BMW X5, in versiunea dotata cu pachetul M si cu Adaptive Drive ne-a siderat pur-si-simplu mergind pe curbe de o maniera in care astfel de mastodont inalt, de peste 2 tone, n-ar fi avut dreptul, conform legilor fizicii, sa o faca. Aceasta tinuta de drum excelenta era platita printr-o suspensie mai rigida, cu un confort limitat pe drumurile denivelate, iar rigiditatea suspensiei se dovedea si mai pregnanta in cazul supensiilor standard, ne-adaptive. In cazul noii versiuni F15, BMW face acelasi pas pe care l-a realizat si in cazul Seriei 3 F30, si anume reuseste o masina mult mai confortabila in viata de zi cu zi, dar care ramine pentru majoritatea soferilor la fel de sportiva ca feeling. E o transformare care sade mai bine conceptual marelui SUV (si asteptarilor majoritatii clientilor pentru acest tip de modele) decit unei limuzine medii, dinamice, precum Seria 3. Daca in cazul Seriei 3, saltul din punct de vedere al confortului este urias iar sportivitatea este la nivelul a 90 % din ce oferea precedenta generatie (cu conditia alegerii suspensiei adaptive care permite acest compromis pina nu demult considerat imposibil), in cazul lui X5 ecuatia imposibila este rezolvata pina la capat: confortul este la nivelul celor mai recente modele din clasa SUV-urilor mari iar sportivitatea, ei bine, sportivitatea este pur-si-simplu, subiectiv vorbind, similara cu virful versiunii precedente! Performanta e cu atit mai impresionanta daca e sa luam in considerare faptul ca noul BMW X5 este construit pe aceeasi platforma cu generatia precedenta, insa e vorba de o platforma mult evoluata si imbunatatita.

Aceasta combinatie de calitati aparent antagonice este permisa de suspensia adaptiva, prezenta, ca si la predecesorul sau, numai pe puntea spate. Exista trei combinatii posibile de suspensii, si anume: suspensia adaptiva Confort (1.894 EUR cu TVA), suspensia adaptiva Dynamic (3.473 EUR cu TVA) si pachetul de suspensii Professional, combinandu-le pe primele doua la un pret de 5.367 EUR cu TVA. Modelul testat de noi era echipat cu acest pachet complet Professional, iar rezolvarea ecuatiei confort versus sportivitate se realizeaza prin alegerea unuia din cele 4 moduri ale Driving Performance Control (Eco Pro, Confort, Sport si Sport+). Ramine de vazut cum se comporta o masina echipata cu suspensia standard, pasiva, din punct de vedere al compromisului confort-sportivitate.

Dinamismul deosebit pe un drum virajat este datorat in mare masura si sistemului xDrive care este orientat spre propulsie, astfel incit in cea mai mare parte a timpului cel putin 60 % din puterea si cuplul motorului sunt directionate spre puntea spate. Sistemul reactioneaza foarte rapid prin redistribuirea puterii si cuplului intre punti, insa corectiile acestuia se simt abia la limita, cind masina e pe punctul sa rupa aderenta fata si sa intre in subvirare, caz in care sistemul intervine si nu lasa masina sa plece de-a latul. In schimb, in modul Sport+, care inseamna DSC (Dynamic Stability Control) dezactivat lasind activ doar sistemul DTC (Dynamic Traction Control), masina este mult mai jucausa, practic la fel de jucausa precum Seria 3 limuzina: pe cit de mare este acest mastodont de 2 tone, pe atit de usor poate pleca de-a latul, mai ales daca provoci putin volanul si calci acceleratia. Nimic periculos insa, cu o mica contra-bracare si lasind sistemul mai permisiv DTC sa intervina, totul reintra imediat in normal. Pentru ca tot am vorbit de viraje, se cuvine sa mentionam faptul ca directia electrica se dovedeste foarte placuta, reusind sa dea si minimul de feedback necesar pentru a face diferenta intre sofat si pilotaj si de asemenea dovedindu-se mai consistenta, in sensul bun, decit pe Seria 3. Sistemul xDrive permite si niste evadari in siguranta in afara soselei pe drumuri forestiere si cai de acces inzapezite, insa fara a exagera pentru ca orientarea lui spre eficienta la tinuta de drum pe sosea este evidenta. Cei care doresc performante mai ridicate in off-road ar trebui sa aleaga modelele concurentei (ML, Range Rover Sport, Touareg Terrain Tech), in versiuni dotate cu optionalele necesare pentru performante in off-road – dar sincer ramine intrebarea cine ar lua o astfel de masina scumpa si luxoasa pentru a o exploata in off-road? Parca pentru off-road pare mai potrivit un Nissan Pathfinder, de exemplu.

Modelul pe care l-am avut la test, xDrive30d, era echipat cu motorul cu 6 cilindri in linie si 3 litri, turbo-diesel, echipat cu o turbina cu rotor dublu si geometrie variabila, care dezvolta 258 CP si 560 Nm. Este probabil sweet-spot-ul gamei de motorizari si cel care va reprezenta grosul vanzarilor. Desi in cazul noii generatii X5 F15, BMW a decis sa ofere, similar cu Mercedes ML, si un motor cu 4 cilindri de cilindree mica sub forma versiunilor sDrive25d si xDrive25d echipate cu motorul de 2.0 litri twin-turbo de 218 CP si 450 Nm, noi credem ca diferenta de pret de aproximativ 4.000 EUR pina la un xDrive30d merita platita pentru cuplul omniprezent si sonoritatea motorului in 6 cilindri, iar cine da peste 60.000 EUR pe o masina, nu se va impiedica de diferenta de aproximativ 2.000 lei la impozitul anual. Apropo de sonoritate, motorul in 6 cilindri al lui X5 xDrive30d F15 se aude incredibil de bine, precum un motor mai mare pe benzina, cu un sunet gros, baritonal, foarte placut – nu ne este clar daca BMW a recurs si in cazul SUV-ului sau mare diesel la artificii de sunete generate prin boxele masinii pentru a suplimenta sunetul natural al motorului, asa cum este cazul de exemplu la noul BMW M5.

Subiectiv vorbind, motorul 30d in aceasta noua versiune de X5 se simte foarte aproape din punct de vedere al vigorii acceleratiilor de vechiul X5 in versiunile cu dubla turbina 35d/40d. Cutia Steptronic cu 8 trepte de provenienta ZF schimba in modul Normal la fel de repede precum unele cutii ale competitorilor in modul Sport, ajutata fara indoiala si de cuplul motor maxim disponibil inca de la 1.500 rpm. Cit despre modul Sport, ei bine, masina tisneste ca din pusca fara nici un fel de ezitare iar retrogradarile sunt perfecte atit pentru reprize cit si pentru frina de motor, lasindu-ne foarte curiosi legat de ce poate sa ofere in plus o versiune M50d. Speram sa avem cindva ocazia sa aflam. Practic, cutia automata Steptronic in ansablul ei prin etajare, logica de functionare si ergonomia de comanda este o solutie inca neegalata in ansamblu pietei auto actuale.

DSC03811

Buget

BMW X5 xDrive30d 8AT 258 CP porneste de la un pret de lista de 63.488 EUR cu TVA. Modelul testat de noi, generos echipat, asa cum ne obisnuieste de regula importatorul BMW Group Romania sa configureze masinile de presa, avea un pret de lista de 93.851 EUR! In echiparea acestui model, foarte generoasa, regasim vopseaua metalizata (1.031 EUR cu TVA), tapiteria de piele Dakota (2.273 EUR cu TVA), jantele pe 19 inci (1.368 EUR cu TVA – la momentul testului masina era echipata cu roti de iarna pe 18 inci), transmisia automata sport (210 EUR cu TVA), sistemul de acces Confort (1.042 EUR cu TVA), camera de vederi pentru mers inapoi (442 EUR cu TVA), barele de acoperis cu finisaj aluminiu satinat (368 EUR), pachetul de design exterior Pure Experience (2.094 EUR cu TVA), suportul lombar pentru scaunul soferului si pasagerului fata (379 EUR cu TVA) aerul conditionat automat pe 4 zone (916 EUR cu TVA), butoanele de control cu ornamente ceramice (579 EUR cu TVA), farurile adaptive cu full-LED (1.537 EUR cu TVA), protectia activa (368 EUR cu TVA), sistemul Driving Assistant cuprinzind Lane Departure Warning, avertizare pietoni si de apropiere de obstacole cu functie de frinare usoare pentru a reduce viteza de impact si a avertiza soferul (684 EUR cu TVA), sistemul de cruise control activ cu functie Stop&Go (1.631 EUR cu TVA), sistemul de camere Surround View (779 EUR cu TVA), sistemul de navigatie Professional (2.726 EUR cu TVA), sistemul Head-Up Display (1.463 EUR cu TVA), functia de acces la internet (105 EUR cu TVA), sistemul de boxe Hi-Fi (516 EUR cu TVA), sistemele BMW Live (105 EUR cu TVA) si BMW Apps (158 EUR cu TVA), volanul sport M (410 EUR cu TVA), sistemul de suspensie Professional (5.367 EUR cu TVA), sistemul de citire a limitelor de viteza (337 EUR cu TVA), Pachetul Avantage, cuprinzind oglinzi retrovizoare antiorbire, pachet compartiment de depozitare, pachet lumini, plasa de separare in portbagaj, sac pentru schiuri, scaune incalzite spate, senzori de parcare fata si spate (2.304 EUR cu TVA). Practic, vorbim de o masina careia nu ii mai lipseste decit trapa pentru a vorbi de o echipare completa.

Se cuvin facute citeva remarci in legatura cu acest pret, dincolo de simpla constatare ca pentru o suma de aproape 100.000 EUR cei mai multi dintre romani si-ar lua un apartament plus o masina buna. Atit pretul de pornire de lista, cit si pretul masinii foarte echipate pe care am testat-o sunt in linie cu preturile practicate de competitorii Mercedes ML350 Bluetec si Range Rover Sport TDV6. Totusi, un pret cu optionale de peste 90.000 EUR ne plaseaza in zona pretului de pornire pentru un X5 M50d, iar un M50d echipat similar ajunge la 110.000 EUR – practic, diferenta la pretul de pornire de aproximativ 25.000 EUR intre 30d si M50d se reduce in cazul unor versiuni similar hiper-echipate la aproximativ 15.000 EUR.

La o configurare mai rationala, cu strictul necesar pentru a putea beneficia de calitatile noului X5 (incluzind aici suspensiile adaptive Professional), tot ajungem la un pret de 80.000 EUR. La capitolul optionale recomandate mentionam doar sistemul de navigatie Professional (2.726 EUR cu TVA), sistemul de suspensie Professional (5.367 EUR cu TVA),  barele de acoperis cu finisaj aluminiu satinat (368 EUR), farurile adaptive cu full-LED (1.537 EUR cu TVA), sistemul Driving Assistant (684 EUR cu TVA), volanul sport M (410 EUR cu TVA), Pachetul Avantage, cuprinzind oglinzi retrovizoare antiorbire, pachet compartiment de depozitare, pachet lumini, plasa de separare in portbagaj, sac pentru schiuri, scaune incalzite spate, senzori de parcare fata si spate (2.304 EUR cu TVA). 

Pentru cine vrea doar un SUV mare si confortabil, fare sa urmareasca neaparat sportivitatea si dinamismul precum si prezenta celor mai high-tech echipamente, un VW Touareg V6 TDI complet echipat la 55-60.000 EUR poate fi o optiune mai rationala, dar pentru cine vrea un SUV foarte dinamic daca nu chiar cel mai dinamic SUV mare de pe piata (nu ne pronuntam asupra lui Porsche Cayenne pe care nu am avut ocazia sa il conducem), BMW X5 este raspunsul, iar pretul de 80.000 EUR nici nu mai pare unul exagerat. Caracterul de noutate al modelului si interesul mare al cumparatorilor pentru acesta fac ca posibilitatile de a negocia discount-uri importante sa fie limitate, cel putin anul acesta.

In privinta consumului, BMW anunta urmatoarele valori ale cifrelor de consum pentru BMW X5 xDrive30d, pentru consumul mediu urban/extraurban/mixt: 7/5.7/6.2 litri la 100 km. In realitate, traficul de pe soselele si din orasele Romaniei nu ne-a permis nici macar sa ne apropiem de aceste valori. Noi am obtinut un consum mediu general de 10.9 litri/100 km, cu valori intre 10.5 si 11 litri/100 km atit in mediul urban in aglomeratul Bucuresti cit si dind bice masinii la drum lung. Daca se merge mai potolit si se recurge la modul de functionare ECO PRO, se poate usor obtine un consum de chiar 8 litri/100 km. Sunt valori foarte bune pentru un astfel de SUV de peste 2 tone cu peste 250 CP sub capota, iar concurenta este in intregime depasita la acest aspect, BMW pastrind prin pachetul de tehnologii EfficientDynamics un avans de o lungime, cum se zice in sport, in fata acesteia.

DSC03807

Verdict

4.5-stars-out-of-5

BMW X5 xDrive30d 8AT 258 CP primeste de la noi 4.5 stele din totalul de 5 disponibile datorita echilibrului blufant intre sportivitate si confort, a tuturor imbunatirilor calitative si de detaliu aduse unui pachet deja foarte complet si ansamblului fenomenal format de motorul 3.0 diesel si cutia automata Steptronic cu 8 trepte, deopotriva sportiv si foarte economic, dupa dorinta. Personal, as fi apreciat un design putin mai armonios, o bancheta spate mai confortabila si un pret mai redus pentru unele din optionalele recomandate – pretul unora din echipamentele de personalizare sau high-tech fiind destul de ridicat in raport cu concurenta.

PLUS - garajul.ro performantele sportive (ansamblu motor-cutie dinamic, tinuta de drum excelenta), calitatea interiorului, confortul in rulare (cu suspensia adaptiva)

MINUS garajul.rounele detalii de design, pret ridicat si optionale scumpe,  sezutul prea jos pozitionat al banchetei spate

Opinie Victor Georgescu – Redactor Sef

BMW X5 s-a bucurat de un succes enorm inca de la prima generatie, devenind rapid o referinta din punct de vedere dinamic. Noua generatie nu este o revolutie nici macar din punct de vedere al designului, insa aduce un pachet interesant de imbunatatiri la anumite aspecte sensibile din trecut. Pozitia de condus este usor mai ridicata decat la vechea generatie, volanul gros asigura un grip excelent, iar ergonomia anumitor comenzi a fost imbunatatita. Sistemul multimedia iDrive este in continuare de referinta, materialele folosite la interior sunt placute la atingere iar layoutul conservator asigura un aer familiar fanilor marcii. Noul X5 surprinde in continuare prin dinamica exceptionala pe sosea insa marea surpriza a noului model o regasim la capitolul off road, unde X5 este acum mai capabil ca in trecut, si in ceea ce priveste confortul la rulare, unde se apropie periculos de mult de concurenta. Masina este mai indulgenta cu denivelarile si asigura un confort mai mare la drum intins, iar motorizare diesel de 3 litri din testul nostru pare cea mai buna alegere, oferind performante foarte bune si un consum rezonabil. Lista de optionale este in continuare extrem de lunga si, fara prea mult efort, ajungi sa mai cheltui vreo 10.000 euro pe optionale, insa lucrurile bune nu sunt niciodata ieftine 🙂 “

Date Tehnice

BMW X5 3.0d AT 258 CP
Motorizare 3.0 TwinPower Turbo D 258 CP
Cilindree (cc) 2.993
Numar cilindri 6
Numar supape 24
Raport compresie16,5:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 258 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm) tr/mn560 Nm/1.500-3.000 rpm
Carburantmotorina
Norma de poluare EURO 6
Cutie de Vitezeautomata/8 trepte
Pneuri 255/55 R18
Rezervor (l) 85
Portbagaj (l) min. 650
Viteza maxima (km/h) 230
0 – 100 km/h (sec) 6.9
Consum Urban (l/100km) 7
Consum Extraurban (l/100km) 5.7
Consum Mixt (l/100km) 9.4
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 10.9
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 7.9
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 10.9
Emisii CO2 (g/km) 162
Masa proprie (kg) 2.070
Lungime x Latime x Inaltime (mm) 4.886×1.938×1.762

Galerie foto