Toyota Auris Hybrid vs BMW 116d – ECO intr-un mare fel

0
2550

 

Intro

Toyota este primul nume la care te gandesti cand spui hibrid si trebuie sa recunoastem ca aceasta tehnologie a prins mare viteza in ultimii ani, modelele hibride devenind din ce in ce mai eficiente. Cu toate ca pretul lor de achizitie a scazut simtitor, comparatia cu modernele motorizari diesel este in continuare pertinenta, fiind vorba de un mic razboi, purtat uneori chiar si in interiorul aceleiasi game, la acelasi producator.

BMW 116d este cel mai economic Seria 1,ascunde sub capota un mic motor diesel de 1.6 litri ce dezvolta 116CP si in versiune EfficientDynamics Edition se lauda cu un consum mixt oficial declarat de 3.8 litri/100km. Nu este chiar cel mai ieftin Seria 1, existand si versiunea 114i pe benzina, deasemenea orientata spre economie, insa raportat la restul modelelor constructorului bavarez, putem spune ca 116d este un BMW extrem de accesibil. Ramane de vazut daca spiritul sportiv al marcii se regaseste si pe acest model orientat puternic spre economia de combustibil.

Toyota Auris Hybrid este la a doua generatie si, in gama Toyota, este cel mai abordabil hibrid, generatia precedenta fiind modelul care a rupta bariera de pret stabilita de Prius. Cu un sistem hibrid mult mai bine pus la punct, cu o experienta remarcabila in acest sector, Toyota ofera clientului un model de clasa compacta atractiv, eficient, bine dotat si care polueaza extrem de putin, mai ales in mediul urban. Ca o coincidenta, la fel ca BMW 116d, Auris Hybrid anunta un consum mediu in regim mixt tot de 3.8litri/100km.

Confruntarea dintre BMW 116d si Toyota Auris Hybrid ne va spune daca dieselul inca mai este rege in materie de consum si care sunt avantajele sistemelor hibride moderne.

Cover Seria1 diesel vs Auris Hybrid

Exterior
BMW 116d se prezinta cu acelasi aer proaspat ce a caracterizat a doua generatie a seriei 1. Blocuri optice clare de dimensiuni potrivite, alura clara de hatchback sportiv cu un decupaj adanc la portierele din spate, capota lunga si hayon ce inchide brusc partea din spate. Poate doar clantele portierelor sunt imprumutate de la alte modele BMW, insa restul elementelor de caroserie sunt specifice Seriei 1. In plus avem praguri si spoilere specifice pachetului EfficientDynamics si jante de dimensiune potrivita cu anvelope eco. Suprafetele vitrate sunt corect proportionate cu restul caroseriei si in ciuda simplitatii liniilor de design, cel mai mic BMW are un farmec aparte, datorat in mare parte nervurilor laterale riguros trasate si grupurilor optice moderne.

Toyota Auris este mult mai atragatoare decat fosta generatie, partea frontala inspirand mult mai mult dinamism decat te-ai fi asteptat de la un model hibrid. Forma ascutita atat a farurilor cat si a stopurilor, impreuna cu forma plonjata a capotei fata inspira foarte multa sportivitate, doar stickerele albastre de pe masina de test te mai duc cu gandul la un model hibrid. Linia laterala este mai conservatoare, fiind dominata de forme regulate, desenate cu grija insa, pentru a oferi un acces facil. Partea din spate este masiva, cu blocurile optice dispuse orizontal, si cu un design care iese mult in evidenta. Grija pentru detalii o sesizam la forma interesanta a celui de-al treilea geam lateral, la clante si la grila fata frumos ornamentata.

IMG_6532

Interior

IMG_20130716_194653BMW 116d nu isi doreste sa faca vreo revolutie de design, sau sa rupa inima cuiva cu al sau interior, insa nu poti sa nu remarci ergonomia aproape perfecta si asamblarea foarte ingrijita. Consola centrala usor orientata spre sofer, schimbator de viteze scurt cu o timonerie foarte precisa, un ambreiaj cu cursa scurta si un scaun care se poate lasa foarte jos sunt ingredientele principale ale unei pozitii de condus sportive, cum doar BMW stie sa ofere. Comenzile sunt usor de accesat, iar iDrive – chiar si cu displayul cel mai mic – este in continuare unul dintre cele mai bune sisteme multimedia. Materialele de buna calitate si calitatea resimtita compenseaza layoutul parca prea serios si coloristica sobra. Spatiul in fata este multumitor, iar in spate pot calatori 2 adulti chiar daca accesul este usor greoi. Sustinerea laterala a scaunelor din fata si multiplele posibilitati de reglaj fac extrem de placute calatoriile lungi.

IMG_20130718_141051Toyota Auris face din nou impresie buna datorita materialelor de buna calitate asamblate cu rigurozitate nipona. Interiorul compactei pare sa fie nemuritor. Nu vei regasi nici aici forme iesite din comun, Toyota preferand sa joace cartea simplitatii si a lucrului bine facut. Ergonomia este foarte buna, iar pozitia la volan este extrem de echilibrata. Forma mai patratoasa a plansei de bord se dovedeste a fi de fapt foarte practica, iluminarea albastra a ceasurilor de bord este odihnitoare iar displayul sistemului multimedia este foarte usor de operat chiar daca nu are o rezolutie foarte generoasa. Oferta de spatiu este foarte generoasa, atat in spate cat si in fata, iar accesul este foarte facil. Scaunele fata sunt ample, cu o tapiterie ferma si o buna sustinere laterala.

Dinamica

BMW 116d a fost o surpriza extrem de placuta. Nu poti avea asteptari prea mari de la cea mai mica motorizare diesel disponibila in gama, insa 116d a spulberat orice prejudecata. Seria 1 se misca nesperat de bine, acceleratiile sunt bune iar tinuta de drum este ireprosabila. Suspensiile sunt ferme fara a afecta confortul iar directia precisa te unge la suflet. Cei 116CP par putini doar pe hartie si la viteze foarte ridicate pe autostrada, in rest feelingul de masina rapida este cat se poate de real. La drum intins este de apreciat si cutia de viteze manuala excelent etajata si timoneria ferma. Depasirile se fac relaxat, atata timp cat retrogradezi in treapta corespunzatoare. Pe viraje se poate mentine un ritm sustinut, micul motor urcand viguros in ture cu un sound gros placut.

Toyota Auris Hybrid este atat de tacuta (in modul electric) si atat de liniara incat esti tentat sa fi sceptic in ceea ce priveste capacitatile dinamice. Dupa primii kilometrii impresiile se schimba radical, intrucat Auris Hybrid se misca foarte bine chiar si pe autostrada. Cutia de viteze e-CVT nu este tocmai visul suprem, insa odata ce te obisnuiesti sa ignori turatia motorului termic si te inveti cu dozarea pedalei de acceleratie, vei obtine reprize interesante. Demarajele in forta nu sunt o problema, sinergia dintre motor termic cutie si motor electric fiind aproape perfecta. Auris Hybrid mentine viteze de croaziera ridicate fara prea mult efort, peste 140km/h insa reprizele sunt ceva mai lente.

IMG_6519

Buget

BMW 116d este clar un model premium in clasa compacta, deci pretul nu are cum sa fie tocmai un chilipir. Insa trebuie notat ca BMW ofera o masina excelent construita si foarte economica al carei pret pleaca de la circa 26.000 euro cu TVA. La acestia daca mai adaugam pachetul estetic Sport ajungem la 28.000 euro. Daca mai bifam si Advanced Plus,  incalzirea in scaune, radio Professional si sistemul HiFi depasim usor 32.000 euro, ceea ce inseamna o mica palarie de bani pentru o compacta diesel. BMW 116d ne rasplateste la consum, unde, in traficul aglomerat din capitala consuma in jur de 6 litri/100km iar la drum intins, cu un stil de condus moderat consumul scade chiar si sub 4litri/100km.

Toyota Auris Hybrid este  o mare surpriza din toate punctele de vedere, inclusiv cel al pretului de achizitie. Pentru 22.544 euro cu TVA primesti un automobil cu cea mai noua tehnologie hibrid, o garantie de 5 ani si bineinteles promisiunea de fiabilitate ridicata ce o reprezinta brandul in sine. Pretul de achizitie include si foarte multe dotari precum stopuri cu led, jante aliaj de 17inch, climatizare automata, camera video posterioara,tapiterie mixta stofa/piele, keyless entry, scaune incalzite, senzori parcare si park assist, sistem multimedia cu touchscreen si multe altele. Auris Hybrid este astfel un model complet echipat. Consumul este un alt capitol unde acest model hibrid exceleaza. In traficul urban unde motorul electric este cel mai solicitat, Auris Hybrid consuma in medie 6 litri/100km la orele de varf. La drum intins, cei 3.8litri/100km indicati de colantul de pe masina de test sunt foarte usor de atins pe DN-uri daca circuli in jurul vitezei legale. Consumul mediu extraurban s-a situat la 5 litri/100km in conditiile in care am rulat mult pe autostrada la viteze ridicate si pe sosele virajate intrun ritm sustinut.

IMG_6492

Verdict

4 out of 5 stars

BMW 116d este dovada clara ca dieselul inca este campion la consum si placerea in conducere. Cel mai mic BMW ofera foarte multa placere la condus, consum extrem de redus de combustibil, reprize bune si un aspect premium indiferent de nivelul de dotari ales. Calitatea buna a fabricatiei, pozitia joasa la volan si ergonomia buna a comenzilor sunt atuuri importante care justifica in mare parte pretul piperat de achizitie.

4 out of 5 stars

Toyota Auris Hybrid este o dovada ca tehnologia hibrid a ajuns pe deplin la maturitate. Ofera un design modern si atragator, un interior spatios si cu grija asamblat, performante bune atat in mediul urban cat si la drum intins, si, nu in ultimul rand un consum mic overall. Pretul de achizitie include toate dotarile posibile mai putin vopseaua metalizata si transforma acest model hibrid intr-o oferta extrem de avantajoasa daca privim raportul pret/dotari.

Opinie Stefan Frangulea – Director Editorial

“Acest test comparativ este unul special, diferit de majoritatea comparativelor noastre deoarece pune in confruntare doua solutii diferite de obtinere a unor vehicule foarte economice in clasa compacta, solutii care au devenit un trade-mark pentru producatorii respectivi. Pe de-o parte, Toyota Auris democratizeaza sistemul hybrid benzina-electric dezvoltat initial pentru modelul distinct Prius si pentru modelele marcii premium Lexus, oferindu-l la nivelul clasei compacte intr-un pachet mai accesibil si mai traditional. E o tehnologie complexa si specifica, unde producatorul japonez pastreaza un avans semnificativ in piata auto. Pe de alta parte, BMW aplica prin 116d EfficientDynamics Edition pachetul sau standard de tehnologii EfficientDynamics si in cazul modelului sau compact, Seria 1, pachet ce consta in interactiunea unor tehnologii precum detaliile optimizate de design la nivelul spoilerelor si ale grilei active a radiatorului, sistemul Auto Start-Stop, sistemul de recuperare a energiei la frinare, servodirectia electrica, modulul Eco-Pro (care ia în considerare toţi factorii care influenţează consumul şi eficientizează condusul prin simpla atingere a unui buton, optimizand sistemele care controlează trenul de rulare, cât și funcțiile de încălzire/aer condiționat și oferă informaţii soferului pentru a conduce mai eficient), cutia de viteze cu treptele etajate mai lung, anvelopele cu rezistenta scazuta la rulare, cu balon mare, montate pe jante de 16 inci, precum si motorul optimizat cu cilindreea de 1.6 litri preluat de la Mini spre deosebire de motoarele de 2.0 litri de pe celelalte Serii 1 Diesel.

Avem astfel de-a face cu un model traditional, dar optimizat la maximum pentru obtinerea unor valori ale consumului cit mai mici, care concureaza un model foarte avansat tehnologic, iar consumurile sunt incredibil de apropiate! In testul nostru de consum, care a combinat un traseu de 60 de km prin oras, pe autostrada si pe drumuri nationale, BMW 116d EfficientDynamics a consumat 3.9 litri/100 km iar Toyota Auris Hybrid 4.1 litri/100 km, bineinteles adoptand un stil de condus cat mai ECO. In oras, Auris Hybrid are avantajul functionarii destul de frecvente in mod complet electric, fiind si mai economica decit BMW-ul. La capitolul pret insa, modelul BMW 116d EfficientDynamics Edition testat, intr-o echipare decenta, ajungea sa depaseasca bariera de 30.000 EUR in vreme ce Toyota Auris Hybrid in versiunea de echipare cea mai bogata depaseste putin suma de 24.000 EUR (la care se aplica acum o oferta de peste 10 % discount). BMW pastreaza avantajul placerii de a conduce, pina si acest mic diesel de 1.6 combinat cu sasiul specific BMW reusind sa puna un zimbet pe chipul soferului in momentul in care acesta nu mai e preocupat de consum. De urmarit cu interes evolutia colaborarii viitoare intre Toyota-BMW, prin care cele doua companii vor imparti tocmai tehnologiile prezentate in acest test, si anume Toyota va prelua motoarele diesel de la BMW iar BMW va prelua tehnologia sistemelor hybride specifice Toyota.”

Date Tehnice

ModelBMW 116dToyota Auris Hybrid
Motorizare1.6 diesel2.0
Cilindree (cc)1.5981.798
Numar cilindri44
Numar supape1616
Putere maxima (CP DIN) tr/mn116/4.000136/4000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn260/1.750
Carburantmotorinamotorina
Norma de poluareEURO 5EURO 5
Cutie de Vitezemanuala 6 trepteE-CVT
Rezervor (l)5245
Portbagaj (l) min.360360
Viteza maxima (km/h)195180
0 – 100 km/h (sec)10.510.9
Consum Urban Garajul.ro6l/100km5.5/100km
Consum Extraurban Garajul.ro3.9l/100km4.1l/100km
Consum Mixt Garajul.ro5l/100km5l/100km
Emisii CO2 (g/km)11087
Masa proprie (kg)1.385
Lungime x Latime x Inaltime (cm)4324/1765/14324275/1760/1460

Galerie foto