Un Ford Model 48 pleaca spre Monte Carlo pentru celebrarea victoriei lui Petre Cristea

0
1972

Acum 80 de ani, in 1936, echipajul de raliuri format din Petre Cristea si Ionel Zamfirescu reușeau sa cistige Raliul Monte Carlo, devenind prima victorie românească în legendara competitie din Principat si, totodata, prima victorie Ford în cursa monegasca. Acest succes a fost cu atit mai important cu cat Petre Cristea si Ionel Zamfirescu au concurat cu un Ford Model 48 V8 Convertible fabricat in 1935 in Atelierele Ford Bucuresti, modificat masiv pentru a se putea duela cu mașinile mult mai puternice. Putina lume stie ca in perioada interbelica, Ford a construit o fabrica in Romania, in urma unei initiative si decizii personale a lui Henri Ford. Asadar succesul lui Petre Cristea si Ionel Zamfirescu a fost un succes sa ii spunem integral romanesc intrucat Romania a dat echipajul dar si fabrica constructoare a acelei masini.

Pentru a celebra istoricul succes realizat de Petre Cristea și Ion Zamfirescu în urma cu 80 de ani, un cunoscut pasionat al masinilor clasice, Gabriel Balan, impreuna cu echipa sa, au pornit astazi, 6 februarie, la ora 10:00 din Piata Revolutiei intr-o cursa temerara de peste 4.000 de km pe ruta Bucuresti – Monte Carlo si retur.

IMG_7870

Gabriel Balan a achizitionat în urma cu un an un Ford Model 48 V8 Roadster DeLuxe si l-a pregatit pentru aceasta cursa de celebrare a succesului lui Petre Cristea si Ion Zamfirescu.  De retinut ca masina a fost restaurata in SUA, in urma cu peste 40 ani si este originala 100%, sasiu, motor, accesorii. Din pacate masina cumparata de Gabriel Balan nu este fabricata in Romania dar este un model identic la origine cu cel utilizat de Petre Cristea in 1936.

Sub capota exemplarului fabricat în 1935 se află un motor V8 de 3622 cmc capabil să producă 85 CP și 195 Nm. Resursele sunt puse pe șosea prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu trei rapoarte. Viteza maxima cu care poate rula acest Model 48 este de 140 km/h, însă Gabriel Balan a declarat ca nu are de gând să ruleze atât de rapid pana la Monte Carlo. Traseul e ceva mai lung decât cel al victoriosului echipaj din 1936, dar marea incercare este ca echipajul format din Gabriel Balan si copilotul Constantin Racu vor pleca la un drum atit de lung cu o masina veche de 80 de ani.

Editia 2016 a ,,the Rally Monte Carlo Historique” are un traseu maxim de aproximativ 2.200 km si este dedicat masinilor fabricate intre 1955 si 1980. In consecinta echipajul Gabriel Balan/Constantin Racu poate realiza o alta mare performanta, respectiv cu o masina construita cu 20 ani inaintea veteranelor Raliului Monte Carlo 2016 sa parcurga o distanta de peste 4000 km, aproape dubla fata de cea a cursei oficiale, pe traseul Bucuresti-Sibiu-Arad-Szeged-Budapesta-Ljublijana-Venetia-Milano-Genova-Monte Carlo si retur, intr-un timp estimat de 4 zile. Castigatorii din 1936 au condus zi si noapte parcurgand traseul in aproximativ 5 zile.

Gabriel Balan a declarat: “Fiindca nu suntem intr-o competitie, doresc sa conducem doar pe ,,lumina de zi“. Sa nu uitam ca masina are 80 ani, instalatia electrica pe 6V, iar incalzirea, dezaburirea, stergatoarele de parbriz, farurile si multe altele, fac circulatia pe timp de noapte, in conditii de iarna, un real risc.“.

IMG_7862

Noi am avut bucuria sa fim prezenti la momentul istoric al plecarii echipajului Gabriel Balan/Constantin Racu in aceasta temerara cursa si le dorim mult succes!