La jumatatea lunii ianuarie, Salonul International Auto de la Detroit a oferit numeroase exemple de experti care au ales anvelopele Goodyear datorita gradului lor superior de manevrabilitate si a aspectului lor extrem de placut. In timp ce multi producatori auto au ales, din nou, anvelopele Goodyear pentru a-si echipa noile modele, doua masini de senzatie de la Chevrolet au etalat anvelope concept de la Goodyear ca parte a aparitiei lor de marca pentru tinerii conducatori auto.
Cele doua modele concept expuse de Chevrolet in saptamana auto de la Detroit au fost Code 130R si Tru 140S. Cele doua vehicule reprezinta, in opinia celor de la Chevrolet, nivelul de stil si functionalitate pe care viitoarele generatii de cumparatori il vor avea in vedere.
Centrul de Cercetare si Proiectare Goodyear din Akron a dezvoltat anvelopele speciale pentru cele doua modele Code 130R si Tru 140S, lucrand cu inginerii GM, si furnizand unele din cele mai deosebite anvelope sculptate vreodata pentru aceasta echipare de inalta tinuta.
“Obiectivul nostru este de a oferi sprijinul necesar producatorilor de automobile, furnizandu-le proiecte de anvelope si know-how-ul de manufacturare care se potriveste cel mai bine cerintelor lor. In timp ce scopul nostru este acela de a echipa vehicule de top si de inalta tinuta, stim ca aceasta nu poate fi posibil decat prin inovare continua si dedicata si prin calitatea produselor noastre,” a spus Johann Finkelmeier, Vice-Presedinte al Goodyear, anvelope pentru echipare originala.
“Faptul ca am fost alesi pentru a furniza anvelope pentru aceste doua masini-concept fabuloase este o dovada a abilitatii Goodyear de a furniza anvelope pentru ipotetic orice tip de vehicul.”
Automobilul Code 130R este un coupe cu patru locuri care are printre caracteristici si un stil inspirat de ideea de performanta si transmisia pe rotile din spate. Acest concept imbina intr-un mod eficient performanta turbo cu economia de carburant.
Banda de rulare a anvelopelor a fost proiectata pentru a avea distributia de cauciuc a popularei anvelope de ultra-inalta performanta Goodyear Eagle, in conditiile unei asortari perfecte cu noul stil al masinii. Design-ul asimetric al benzii de rulare a fost gandit sa fie simetric fata de linia mediana a masinii.
Potrivit celor de la Chevrolet, Tru 140S este o masina cu tractiune fata, un coupe sportiv cu patru locuri “exotic, dar accesibil”. Anvelopele destinate modelului Tru 140S au inceput sa fie proiectate de la sigla Chevrolet, evoluand treptat pana la profilul lor final.
Anvelopele concept au fost fabricate ca anvelope cu o banda de rulare fina in unitatea de productie a Goodyear din Luxemburg, sculptarea profilului distinctiv pentru cele doua modele concept fiind executata cu laser. Textura suprafetei benzii de rulare, impreuna cu imbinarile finale de la nivelul canelurilor benzii de rulare, a fost adaugata ulterior.
“Probabil, unul dintre cele mai bine pastrate secrete la orice salon auto important este munca artistica ce trebuie depusa pentru dezvoltarea fiecarei anvelope ce urmeaza sa fie prezentata pe masini de inalta tinuta,” a spus Paul Maxwell, proiectant principal in cadrul Centrului de Cercetare si Proiectare al Goodyear. “Nu incape indoiala ca masinile sunt adevaratele vedete la aceste saloane auto, dar si anvelopele trebuie sa atraga un pic de atentia pentru a-si duce la bun sfarsit rolul lor de suport.”
Printre doar cateva exemple din trecut de anvelope dezvoltate de Goodyear se numara anvelopele “Snakeskin” (pentru masina-concept din 1997 Dodge Copperhead), anvelopa “Big Block” (dezvoltata pentru Ford-ul F-350 “Tonka” in 2002), o anvelopa “Porsche logo” (pentru conceptul din 1993 Porsche Boxster), un profil al benzii de rulare “Sweeping” (pentru conceptul Chevrolet Camaro din 2006), si chiar anvelopele “Bat” (dezvoltate pentru faimosul Batmobile din filmul Batman).
Dar nu este vorba numai despre stil cand vine vorba de echiparea modelelor expuse la acest salon auto.
Pe masura ce tehnologia si stilul productiei de autovehicule continua sa se imbunatateasca pana la un nivel de necrezut, orice iubitor de masini inca stie ca cel mai important lucru in cazul unui automobil este sa aiba aderenta, iar aderenta o ofera anvelopele cu care este echipat automobilul respectiv. Acestea sunt partea vechiculului care intra in contact direct cu suprafata de drum si locul in care, potrivit lui Maxwell, se produce transferul de energie.
Desi par ca vin din viitor, asa cum pareau la vremea lor si anvelopele run-flat dezvoltate de Goodyear, anvelopele concept nu sunt numai rezultatul unui inginer proiectant cu o imaginatie debordanta. Ele sunt componente necesare pentru unele dintre cele mai populare vehicule expuse la majoritatea saloanelor auto, vehicule ce adesea evolueaza in modele de serie produse ulterior pe scara larga.
“Dezvoltarea de anvelope concept este importanta, deoarece ne permite sa contribuim la dezvoltarea tendintelor de design din industria auto ce foarte curand ar putea fi implementate si la anvelopele de strada. Comunicarea dintre piata auto si producatorii de anvelope este de extrema importanta pentru a pastra imaginea si mesajul consistente prin design,” a spus Maxwell.
Goodyear este unul dintre cei mai mari producatori de anvelope din lume. Are aproximativ 72.000 de angajati si isi fabrica produsele in 55 de unitati de productie in 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron – Ohio si Colmar-Berg – Luxemburg se lupta sa dezvolte produse si servicii de ultima generatie care sa stabileasca noi standarde tehnologice si de performanta in industrie. Pentru mai multe informatii despre Goodyear si produsele sale, vizitati www.goodyear.com.
tot articolul ne spune ce grozav e goodyear dar esueaza cand vrea sa arate si de ce
Eu sunt foarte curios sa vad intradevar performantele acestor anvelope.
Comments are closed.