Noul Mitsubishi ASX este versiunea de serie a prototipului Concept-cX, dezvaluit în 2007 la Frankfurt Motor Show. Mai lung cu circa 20 cm (4,295 metri fata de cei 4,11 metri ai conceptului), ceva mai înalt (+ 6.5 cm) si mai lat (+ 2 cm) si beneficiind de un haion de mari dimensiuni cu deschidere larga, ASX preia aproape nealterata tema de design a conceptului cX.
Preluând conceptul general al lui Concept-cX, ca si liniile laterale pline de caracter ale acestuia, designerii Mitsubishi au optimizat forma generala a masinii, folosindu-se la maximum de ampatamentul mai lung cu 14,5 cm (2,67 metri fata de 2,525 metri) pentru a crea o silueta mai joasa si mai bine echilibrata.
În aceeasi nota, acoperisul adopta o linie plonjata catre partea posterioara a vehiculului pentru performante aerodinamice mai bune (Cd: .32) si pentru a se integra cât mai bine în profilul dinamic al masinii.
În partea frontala, grila “Jet Fighter” este aceeasi cu cea de pe Lancer sau Outlander. Totusi, ea are acum o rama mai substantiala, care se îmbina armonios cu capota profilata a motorului, ce prezinta doua nervuri generoase, cu dublu rol: pe de-o parte sporesc gradul de protectie al pietonilor, iar pe de alta parte îi ofera soferului o perspectiva mai buna asupra partii din fata, contribuind la o manevrabilitate mai buna în oras.
În ton cu linia masinii, habitaclul lui ASX reflecta un spirit clar de “calitate dinamica”, lucru probat de finisarea instrumentarului de bord preluat de la Outlander, captuseala moale de pe consola centrala si fetele usilor, precum si de insertiile metalice care imita aluminiul si se regasesc la nivelul sistemului audio si de-a lungul panourilor usilor.
O atentie deosebita a fost acordata zonelor care sunt atinse de pasageri, iar aceasta a dus la dezvoltarea unui nou tip de textura bi-colora moale si placuta la atingere, pentru un feeling elegant si sportiv deopotriva.
ASX, ultimul vehicul dezvoltat pe platforma “Project Global” de dimensiuni medii a lui MMC, încearca sa îmbine atitudinea de masina pentru pasageri a lui Lancer, cu pozitia de condus înalta a lui, dar si sa ofere satisfactii suplimentare prin intermediul inteligentului sistem electronic de tractiune integrala AWC.
Noul Mitsubishi ASX are acelasi ampatament de 2,67 metri ca Outlander, însa este cu 34.5 cm mai scurt. El foloseste aceeasi arhitectura de baza a sasiului (suspensii MacPherson pe fata si multi-link pe spate), a carei setare a fost însa special gândita pentru acest vehicul mai mic si mai usor.
O alta îmbunatatire notabila este introducerea unei directii asistata electric în vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon, careia i s-au adaugat ajustari ale telescoapelor, aceasta din urma fiind o premiera pentru actuala gama de modele Mitsubishi.
Datorita arhitecturii electronice a platformei “Project Global”, ASX ofera toate sistemele de siguranta active si pasive, cum ar fi (disponibile în functie de model si de piata): Active Stability Control, Traction Control, Sistemul Hill Start Assist, ABS, EBD, Brake Assist, 7 airbag-uri (inclusiv unul pentru genunchiul soferului) sau faruri cu xenon 160° Super-HiD “Wide Vision”.
În continuarea strategiei de implementare a tehnologiilor “verzi”, Mitsubishi ASX va marca debutul noii familii de motorizari diesel DOHC 16v cu 4 cilindri si injectie directa Common-Rail, care va respecta noile norme de poluare Euro 5.
Oferit initial într-o versiune de 1,8 litri – în a doua jumatate a anului 2010 va fi introdusa si în gama noului Lancer – , noua gama “4N13” este derivata din gama de motorizari pe benzina MMC si dispune de cele mai noi tehnologii, o noua turbina cu geometrie variabila, precum si caracteristici de combustie de înalta eficienta.
Important la aceasta tehnologie este sistemul de variatie a deschiderii supapelor MIVEC (Variable Valve Timing System) patentat de Mitsubishi, care reprezinta o premiera mondiala pentru motoarele diesel destinate modelelor de pasageri.
Eficientul motor diesel “4N13” MIVEC de 1,798 cmc va fi acompaniat în misiunea sa de protejare a mediului de pachetul (standard pentru toate versiunile) “ClearTec” de emisii CO2 reduse, care include: sistemul “Automatic Stop & Go”, filtru de particule si cauciucuri cu rezistenta redusa la rulare.
În paralel, pentru clientii care doresc o varianta pe benzina, ASX va fi veni cu un nou motor 1.6 DOHC 16v MIVEC, de aceasta data derivat din unitatea Mitsubishi de 1,5 litri de pe Colt. În versiunea de pe ASX, motorul va fi prevazut cu pachetul “ClearTec” si va putea fi combinat la o cutie de viteze manuala cu 5 trepte.
Folosind la maximum ampatamentul de 2,67 metri, ASX vine cu o serie de dotari inteligente în materie de utilitate, cum ar fi un portbagaj cu un volum de încarcare de 416 litri.
Senzatia de salon pe care ti-o da interiorul lui ASX este întarita de plafonul panoramic din sticla: o premieraabsoluta pentru Mitsubishi Motors, acest acoperis cu dimensiunile 954×860 mm are folie de protectie împotriva razelor UV în zilele însorite, în timp ce pe timp de noapte ofera o ambianta intima datorita sistemului de LED-uri “Moonlight” care se afla de jur-împrejurul sau. Acoperisul panoramic va fi oferit standard împreuna cu o trapa electrica.
Modelul va fi dotat standard cu o serie de echipamente precum radio CD/MP3 cu mufa AUX si 4 difuzoare, aer conditionat manual, 7 airbag-uri si sistemele Active Stability Control si Traction Control.
Optional sunt oferite aer conditionat automat, senzori de ploaie si de noapte, cruise control, volan multifunctional, monitor pentru parcarea cu spatele, BluetoothTM si conectivitate USB, geamuri fumurii, faruri cu xenon cu functie Super HiD “Wide Vision”, system “keyless”, buton stop-start, tapiterie din piele, interfata Mitsubishi Multi-Communication cu system de navigatie HDD, sistem audio Rockford Fosgate Premium (2).
ASX este disponibil din aceasta luna si in Romania, începând de la un preţ foarte avantajos de 13.290 euro (TVA inclus şi trei cupoane de casare) pentru varianta Inform 2WD, echipată cu un propulsor pe benzină 1.6L şi 115 CP. Versiunea diesel, pachet Inform 2WD, porneste de la 16.447 euro (TVA inclus şi trei cupoane de casare), cel mai scump ASX diesel fiind echiparea Instyle 4WD, disponibila de la 25.290 euro cu TVA in Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional.
Model | Pret fara TVA | Pret cu TVA | Pret prin programul rabla cu TVA** |
ASX 1,6 MIVEC M/T Inform 2WD | 13.437 eur | 15.990 eur | 13.290 eur |
ASX 1,6 MIVEC M/T Invite AS&G 2WD | 15.538 eur | 18.490 eur | 15.790 eur |
ASX 1,8 D MIVEC M/T Invite 2WD | 16.090 eur | 19.147 eur | 16.447 eur |
ASX 1,8 D MIVEC M/T Invite AS&G 2WD | 17.875 eur | 21.271 eur | 18.571 eur |
ASX 1,8 D MIVEC M/T Invite AS&G 4WD | 19.681 eur | 23.420 eur | 20.720 eur |
ASX 1,8 D MIVEC M/T Intense AS&G 2WD | 18.704 eur | 22.258 eur | 19.558 eur |
ASX 1,8 D MIVEC M/T Intense AS&G 4WD | 20.510 eur | 24.407 eur | 21.707 eur |
ASX 1,8 D MIVEC M/T Instyle AS&G 4WD | 23.521 eur | 27.990 eur | 25.290 eur |
**Pretul contine 3 vouchere
Garantie: 36 de luni, in limita a 100.000 km
imi place cum arata, pare o masina chiar reusita pentru romania
Comments are closed.