Dupa ce au monopolizat primele doua pozitii inca de la inceputul Raliului Germaniei, cele doua echipaje Citroën Total au adus inca o dubla pentru echipa franceza in Campionatul Mondial de Raliuri. Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au trecut in cont a opta victorie consecutiva in acelasi raliu, stabilind astfel un nou record. Dani Sordo si Diego Vallejo au facut o cursa fara greseala, la primul lor raliu impreuna, si au terminat pe locul secund, intregind astfel succesul echipei. Victoria din Germania a fost a 32-a pentru modelul C4 WRC, egaland astfel performanta modelului Xsara WRC si devenind astfel una dintre cele mai de succes masini din istoria raliurilor.
Echipa Citroën Total a dominat Raliul Germaniei, etapa a 9-a din Campionatul Mondial de Raliuri, inca din prima zi. Sébastien Loeb si Daniel Elena au castigat patru din cele sase probe speciale de vineri si au terminat ziua cu un avans de aproape zece secunde fata de colegii lor Dani Sordo si Diego Vallejo si la peste un minut de echipajul aflat pe pozitia a treia.
Ziua a doua a fost una la fel de buna pentru echipa Citroën Total, cele doua echipaje marindu-si avansul in clasamentul general. Sébastien Loeb si Daniel Elena nu au cedat deloc prima pozitie in ierarhia general si se aflau la un pas de cea de-a opta victorie consecutiva in Raliul Germaniei. Dani Sordo si Diego Vallejo si-au consolidat pozitia secunda, iar pe trei a urcat un alt C4 WRC, pilotat de Sébastien Ogier si Julien Ingrassia.
Ultima zi a raliului a fost una mai scurta, cu doar 85 kilometri de proba speciala. Echipajele s-au reintors in zona viticola Mosell unde au parcurs, de cate doua ori, probele Dhrontal si Moselwein. Etapa din Germania s-a terminat cu super speciala „Circus Maximus” pe strazile din Trier.
Sébastien Loeb si Dani Sordo, instalati confortabil pe primele doua locuri din clasamentul general, au plecat din parcul de service cu anvelope Pirelli P-Zero moi, echipajele Citroën Total optand pentru o evolutie sigura, obiectivul lor fiind sa ajunga la sosire. „Poate nu a fost foarte clar, dar am vrut sa ne consolidam pozitia pe care o avem”, a spus Loeb, la jumatatea ultimei zile. „Cu gumele moi am avut o aderenta mai buna pe zonele umede si eram pregatiti si pentru o ploaie usoara.”
„Totul s-a decis ieri pe speciala Panzerplatte”, a confirmat si Dani Sordo. „Astazi nu mai aveam nimic de castigat si totul de pierdut. Dubla care se prefigureaza este extrem de importanta pentru Citroën in clasamentul mondial al constructorilor.”
La fel ca la prima trecere, echipajele Citroën au reusit sa-si consolideze pozitiile si sa faca spectacol pe speciala „Circus Maximus”. „Este o placere imensa sa castig aici. Imi place la nebunie sa pilotez modelul C4 WRC pe asfalt si totul devine si mai motivant cand evoluezi in fata unui public atat de numeros”, a spus Loeb, campionul mondial en-titre. „Inca o data am avut la dispozitie o masina rapida si fiabila care a facut ca totul sa fie mai usor. Aceasta este a cincea victorie din 2010 si am facut un pas important pentru a-mi atinge obiectivul – al saptelea titlu mondial consecutiv.”
„Sunt foarte multumit de modul in care a decurs primul meu raliu cu Diego Vallejo pe scaunul din dreapta”, a spus si Dani Sordo, care a terminat, pentru a treia, pe locul secund in Raliul Germaniei. „Sébastien nu a fost cu mult mai rapid decat mine, dar diferenta s-a facut pe speciala lunga de 48 kilometri. Important este insa ca m-am ridicat la nivelul asteptarilor echipei si am adus punctele care au marit avansul Citroën in clasamentul mondial al constructorilor.”
“Citroën a monopolizat podiumul la fel ca in Mexic, Portugalia si Bulgaria,” a spus si Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing. „Obiectivul nostru a fost, desigur, sa castigam, ceea ce am si reusit, iar senzatia este incredibila. In plus, modelul Citroën C4 WRC a egalat aici numarul de victorii obtinute de Xsara, vechiul nostru model din WRC. 32 de succese in 52 de raliuri! Si numaratoarea continua!”
Si pentru ca totul sa se termine perfect, echipa Citroën Junior a obtinut rezultate remarcabile. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat pe trei, iar Kimi Räikkönen si Kaj Lindström, dupa ce au castigat prima proba speciala in Campionatul Mondial de Raliuri, au terminat pe pozitia a saptea.
Rezultate Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 12)*
1. Loeb / Elena – Citroën C4 3h 59m 38.3s
2. Sordo / Vallejo – Citroën C4 +51.3s
3. Ogier / Ingrassia- Citroën C4 +2m 13.3s
4. Latvala / Anttila – Ford Focus +2m 33.9s
5. P. Solberg / Patterson – Citroën C4 +6m 47.7s
6. Wilson / Martin – Ford Focus +8m 46.7s
7. Räikkönen / Lindström – Citroën C4 +8m 50.5s
8. Al Qassimi / Orr – Ford Focus +17m 36.5s
9. Van Eldik / Buysmans – Ford Focus +17m 53.0s
10. Sandell / Axelsson – Skoda Fabia +17m 58.8s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 12)*
1. Sebastien Loeb 191 p, 2. Sebastien Ogier 133 p, 3. Jari-Matti Latvala 117 p, 4. Petter Solberg 100 p, 5. Dani Sordo 95 p, 6. Mikko Hirvonen 86 p, 7. Matthew Wilson 56 p, 8. Federico Villagra 26 p, 9. Henning Solberg 25 p, 10. Kimi Raikkonen 21 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 12)*
1. Citroen Total World Rally Team 308 p, 2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 222 p, 3. Citroen Junior Team 168 p, 4. Stobart M-Sport Ford Rally Team 118 p, 5. Munchi\’s Ford World Rally Team 40 p.