Noua Clasă C deschide un nou capitol în povestea de succes Mercedes-Benz şi stabileşte noi standarde în segmentul premium al clasei medii. Datorită unui concept inteligent de proiectare, care a permis reducerea maselor proprii ale modelelor cu până la 100 de kilograme pe versiune, datorită unei aerodinamici excelente şi unor motoare economice, noua Clasă C devine un model de referinţă în segmentul său. O serie de noi sisteme de asistenţă oferă siguranţă la cele mai înalte standarde, iar un nou sistem de suspensie pneumatică, disponibilă opţional, asigură o ţinută de drum şi o manevrabilitate agilă, dar şi un confort excepţional la rulare. Din punct de vedere estetic, noua Clasă C este caracterizată de un design emoţional şi un interior ultra-luxos. Multe alte inovaţii tehnice şi detalii de interior subliniază confortul revigorant şi sportivitatea rafinată a limuzinei. Calitatea percepută a noii Clase C se simte precum “un upgrade la o clasă superioară de călătorie”. Noua Clasă C poate fi comandată imediat. Pentru lansarea pe piaţă vor fi disponibile: C 180 de la 27.500 euro, C 200 de la 29.900 euro şi C 220 BlueTEC de la 31.500 euro (preţuri fără TVA)
Clasa C este cel mai bine vândut model Mercedes-Benz din istorie. Vânzările versiunii precedente, ce a fost lansată în 2007, au totalizat peste 2.4 milioane de unităţi. Noua generaţie a Clasei C are un design senzual, rafinat şi o gamă largă de inovaţii tehnice. Noua Clasă C se distinge de asemenea printr-o gamă completă de dotări standard precum şi prin valori exemplare de consum şi emisii, de referinţă în segmentul premium al clasei medii. Toate acestea conduc şi la costuri mai mici pe termen lung graţie motorizărilor şi consumului redus de combustibil. “Mercedes at its best – aceasta este noua Clasă C care fixează noi standarde pentru segmentul mediu-premium”, declară Prof. Dr. Thomas Weber, Membru al Comitetului Director Daimler AG, responsabil pentru Cercetare şi Dezvoltare Mercedes-Benz Cars. “Clasa C este caracterizată de un design emoţional şi totuşi elegant, ce este completat de un interior modern de o calitate exemplară, definind un nou standard de plăcere a condusului”.
Clasa C a crescut în dimensiuni pentru a ţine seama de creşterea înălţimii medii a oamenilor. Cu un ampatament crescut cu 80 de milimetri (2840 milimetri), faţă de fostul model, limuzina este acum cu 95 de milimetri mai lungă (4686 milimetri) şi cu 40 de milimetri mai lată (1818 milimetri). De spaţiul interior adiţional rezultat din aceste creşteri vor beneficia în primul rând pasagerii din spate, care acum se vor bucura de un confort sporit în timpul călătoriilor. Noua Clasă C îşi depăşeşte predecesorul şi atunci când este vorba de capacitatea portbagajului. Acesta oferă acum un volum standard de 480 de litri (măsurătoare conformă normelor ISO 3832).
Claritate senzuală şi forme puriste
Din punct de vedere vizual, noua Clasă C reprezintă o evoluţie îndrăzneaţă faţă de predecesorul său. Designul său dinamic este frapant şi denotă o senzualitate rafinată ce stârneşte emoţii puternice. Estetica modernă a fost sursă de inspiraţie pentru liniile şi suprafeţele senzuale ale noii limuzine, ale cărei armonie şi dinamism în design creează un efect de atracţie imediat. Designerii au creat forme minimaliste, puriste pentru noua Clasă C care îşi demonstrează astfel tehnologia inteligentă şi ingineria avansată. Suprafeţele de caroserie clar definite afişează în mod deliberat un grad de tensiune vizuală ce oferă maşinii un caracter modern şi plin de emoţie. Liniile trasate precis şi suprafeţele sculpturare creează efecte progresive de lumini şi umbre.
După cum declară Gorden Wagener, Vice Preşedinte al Departamentului de Design Daimler AG: “Noua Clasă C reprezintă pasiunea pentru automobile exprimată printr-un limbaj de design contemporan“. Detaliile de design progresive şi emoţionale caracterizează stilul de design revoluţionar şi senzual al noii Clase C. Noua Clasă C duce interpretarea modernă a luxului la un nou nivel.
Privit din lateral, conceptul de limuzină Mercedes-Benz este completat la Clasa C cu o capotă lungă a motorului, un habitaclu împins mult către partea din spate şi console faţă/ spate scurte. Roţile de mari dimensiuni scot în evidenţă spatele maşinii şi denotă un caracter plin de sportivitate şi stil.
Pentru partea frontală sunt disponibile două feţe diferite: una sportivă cu steaua Mercedes-Benz poziţionată în centrul grilei şi una cu o grilă a motorului clasică cu steaua mărcii amplasată pe capota motorului – doar pentru linia de echipare EXCLUSIVE. Aripioarele grilei radiatorului pot fi închise complet în mod automat pentru optimizarea coeficientului aerodinamic al autovehiculului.
Interior high-class cu detalii rafinate
Designerii Mercedes-Benz au proiectat interiorul noii Clase C la un nivel de lux şi rafinament ce este rar întâlnit chiar şi în segmentele superioare. Materialele de o calitate excepţională sunt foarte plăcute la atingere şi au fost finisate cu o precizie remarcabilă, în cele mai mici detalii. În acelaşi timp, interiorul a fost proiectat printr-un nou concept de design, plin de senzualitate, dar şi stilizat cu elemente dinamice, sportive.
Şoferul şi pasagerul din dreapta se bucură de un spaţiu mare, caracterizat de lux şi discreţie, stilizat într-un limbaj modern de design. Noua Clasă C este acum o limuzină ce oferă o senzaţie complet nouă pentru segmentul din care face parte – a lua loc în scaunele noii Clase C este similar cu senzaţia de a trece, într-un avion, de la clasa economy la clasa business.
Designul interior este o abordare complet nouă şi îndrăzneaţă pentru Mercedes-Benz. Designerii au combinat în mod fericit arhitectura interioarelor modelelor sport Mercedes-Benz cu un nou design pentru consola centrală – cu elemente care par să plutească. La modelele echipate cu transmisie automată, consola centrală se prelungeşte armonios din partea superioară a bordului până la cotiera centrală, dintr-un singur segment. Acest design creează un sentiment sporit de spaţiu.
La modelele echipate cu transmisie manuală, consola centrală este uşor mai abrupt, ca formă, şi coboară spre tunelul median finisată cu două ornamente diferite, menite să creeze un spaţiu amplu pentru manevrarea în ergonomie perfectă a schimbătorului de viteze.
Poziţionat central pe consolă se găseşte un display central care atrage atenţia imediat asupra interiorului luxos şi modern al noii Clase C. El are o diagonală a ecranului de 17.78 centimetri (7 inch) sau 21.33 centimetri (8.4 inch) dacă maşina este echipată cu sistemul opţional COMAND Online.
Cinci guri rotunde de ventilaţie sunt elemente de design care conferă planşei de bord un aspect sportiv. Datorită finisării metalice cu efect “rece” la atingere, aceste elemente de design creează un contrast puternic faţă de aspectul şi “căldura” celorlaltor materiale din interior – lemnul de pe consola centrală sau pielea de pe bord. Sentimentul de “upgrade” la o clasă superioară de automobile este susţinut şi de butoane şi comutatoare. Acestea sunt finisate într-un design tridimensional, sunt foarte ergonomice şi sunt construite din materiale foarte plăcute la atingere, demne de un automobil ultra-luxos.
Un nou element revoluţionar, dezvoltat in-house de Mercedes-Benz, este touchpad-ul inovator amplasat în elementul de sprijin al palmei de deasupra comutatorului rotativ de control al sistemului COMAND de pe tunelul median. La fel ca un smartphone, touchpad-ul permite comenzi tactile foarte simple şi intuitive. Ele pot fi folosite pentru controlul unităţii centrale a sistemului COMAND. Touchpad-ul recunoaşte scrisul de mână – cifre, litere sau caractere speciale în orice limbă -, iar utilizatorul primeşte confirmare haptică de la suprafaţa pe care o foloseşte pentru control.
O altă noutate pentru noua Clasă C este sistemul head-up display. La fel ca un sistem dintr-un avion de vânătoare el afişează informaţiile importante pentru şofer direct în faţa câmpului vizual al acestuia, pe parbriz. Astfel, şoferul are acces la informaţii cum ar fi viteza de deplasare, limitările de viteză, instrucţiunile sistemului de navigaţie sau informaţii de la sistemul DISTRONIC PLUS, fără a-şi abate privirea de la drum.
Pentru exteriorul şi interiorul maşinii sunt disponibile trei linii de design şi echipări care sporesc gradul de personalizare al maşinii faţă de dotările standard sau cele opţionale. Echiparea AVANTGARDE transformă maşina într-o limuzină sportivă, linia de echipare EXCLUSIVE transformă Clasa C într-o apariţie sofisticată, caracterizată de lux modern, iar echiparea AMG accentuează la maximum caracterul sportiv al noii Clase C.
Construcţie uşoară, dar şi robustă pentru caroserie
Caroseria noii Clase C este inovatoare în segmentul său pentru masa redusă şi rigiditatea exemplară, necesare pentru o manevrabilitate excelentă. Mai mult, rigiditatea caroseriei noii limuzine Mercedes-Benz are caracteristici excepţionale de antifonare şi de reducere a vibraţiilor şi este pregătită să ofere siguranţă extinsă în caz de accident. Datorită adoptării unei filozofii inteligente şi inovatoare de construcţie uşoară, caroseria din materiale hibride – aluminiu a noii Clase C este cu aproximativ 70 de kg mai uşoară decât una convenţională din oţel. Masa proprie a noii limuzine a fost redusă în total cu până la 100 de kg. Astfel, noua Clasă C este acum cea mai uşoară maşină din segmentul său. Desigur, acest titlu are numeroase beneficii: construcţia uşoară a caroseriei reduce consumul de combustibil cu până la 20 de procente, fără pierderea performanţelor dinamice ale maşinii, şi permite setarea unui centru foarte jos de greutate care creşte simţitor manevrabilitatea şi agilitatea maşinii.
Mercedes-Benz a reuşit o construcţie de caroserie foarte uşoară prin adoptarea mai multor măsuri speciale cum ar fi proiectarea unui design complet nou pentru structură şi utilizarea în proporţie neobişnuit de mare a aluminiului pentru o producţie de serie atât de mare. Utilizarea aluminiului pentru caroserie, comparativ cu materialele convenţionale, a crescut la noul model faţă de predecesorul său de la 10 până la aproape 50 de procente.
În conformitate cu tradiţiile Mercedes-Benz, caroseria a fost proiectată şi pentru a respecta cele mai stricte norme de siguranţă la impact. În consecinţă, noua limuzină nu corespunde doar tuturor reglementărilor naţionale, ci şi tuturor cerinţelor necesare pentru primirea celui mai înalt rating de siguranţă. Desigur, ea corespunde şi cu cele mai stricte standarde de siguranţă Mercedes-Benz testate în interiorul companiei.
Un habitaclu ultra-rezistent se află în centrul conceptului de siguranţă Mercedes-Benz pentru Clasa C. El este înconjurat de zone de deformare special configurate şi testate riguros pentru a oferi o protecţie maximă ocupanţilor. Ele transmit forţele rezultate în urma unui impact departe de ocupanţi prin deformări inteligente ale materialelor ultra-rezistente şi din aluminiu. Învelişul exterior al habitaclului, realizat acum aproape complet din aluminium, se comportă ca un scut de protecţie pentru pasageri.
Lider în domeniul aerodinamicii şi al rulării silenţioase
Un coeficient redus de rezistenţă este crucial pentru obţinerea unei eficienţe remarcabile. De la o viteză de sub 70 km/h, coeficientul aerodinamic depăşeşte suma tuturor celorlalţi factori de rezistenţă la rulare şi astfel consumul de carburant şi emisiile poluante sunt ajutate decisiv de aerodinamica maşinii. Cu o valoare a coeficientului aerodinamic – Cd de 0.24 pentru C 220 BlueTEC ECO, noua limuzină Mercedes-Benz Clasa C fixează un nou reper în segmentul mediu-premium. Nivelul zgomotului la vânt în timpul rulării era deja foarte scăzut la generaţia anterioară Clasa C, iar acum a fost coborât şi mai mult.
Inginerii Mercedes-Benz au dedicat o atenţie sporită şi optimizării tuturor celorlalte potenţiale surse de perturbare a confortului, dar şi concentrării şoferului şi pasagerilor. Termenul tehnic pentru factorii care pot influenţa experienţa în maşină este NVH (noise, vibration, harshness). Specialiştii mărcii au optimizat nivelul de sunet venit la interior de la ventilatorul sistemului de climatizare, geamurile controlate electric, comenzile electrice ale scaunelor, precum şi multe alte zgomote provocate de utilizarea comenzilor de la bord. În consecinţă, noua Clasă C devine o maşină de referinţă în segmentul său.
Motorizari
Trei motorizări sunt disponibile pentru noua Clasă C la momentul lansării pe piaţă – un diesel sub indicativul C 220 BlueTEC şi două motoare pe benzină, C 180 şi C 200:
Model | Cilindreecmc | kW/CP | Nm | 0-100 km/hîn sec. | l/100 km | CO2g/km | Clasa de eficienţă |
C 220 BlueTec | 2143 | 125/170 | 400 | 8.1 | 4.0 | 103 | A+ |
C 180 | 1595 | 115/156 | 250 | 8.2 | 5.0 | 116 | A |
C 200 | 1991 | 135/184 | 300 | 7.5 | 5.3 | 123 | B |
Imediat după lansarea pe piaţă, Mercedes-Benz este pregătit să mărească gama de motorizări disponibile pentru noua Clasă C. Un motor mic diesel cu cilindreea de 1.6 litri va fi adăugat în gamă, fiind caracterizat de o greutate mică, un design compact şi un nivel redus de emisii şi consum de carburant. În funcţie de configuraţia în care va fi comandat, motorul turbo în patru cilindri alimentat de combustibil diesel va genera 85 sau 100 kW (115 sau 136 CP) dintr-o cilindree de 1598 cmc. Cuplul motor maxim va fi de 280 sau 320 Nm. Sistemul de injecţie directă de combustibil common rail funcţionează la o presiune maximă de injecţie de 1600 bari. Această nouă motorizare transformă Clasa C în liderul emisiilor reduse de CO2 în segmentul său.
Pe lângă acest motor diesel mic, o versiune avansată a propulsorului de 2.2 litri în patru cilindri va fi disponibilă în diverse trepte de putere. Motoarele diesel vor oferi puteri cuprinse între 85 kW (115 CP) şi 150 kW (204 CP). Versiunea C 220 BlueTEC va fi disponibilă opţionat cu o putere de 125 kW (170 CP) ca model BlueEFFICIENCY Edition. Toate motoarele diesel ale noii Clase C sunt echipate cu tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction) care permite obţinerea unei eficienţe foarte bune în relaţie cu mediul înconjurător. Astfel, toate motorizările diesel ale noii Clase C se înscriu cel puţin în Clasa A de eficienţă, iar de cele mai multe ori se încadrează la Clasa A+.
Tren de rulare optimizat
În funcţie de puterea motoarelor, Mercedes-Benz oferă două transmisii manuale noi cu şase trepte pentru propulsoarele în patru cilindri ale noii Clase C. Noile cutii de viteză se evidenţiază prin uşurinţa în manevrare şi prin precizia schimbării treptelor de viteză. O astfel de armonie în schimbarea treptelor este oferită şi de transmisia automată 7G-TRONIC PLUS, care a fost îmbunătăţită de către Mercedes-Benz pentru sporirea economiei de combustibil, pentru protejarea mediului şi pentru creşterea plăcerii la conducere.
Sistemul de tracţiune integrală permanentă 4MATIC îmbunătăţeşte tracţiunea şi stabilitatea noii Clase C şi creşte nivelul de rafinament sportiv al maşinii.
Suspensie – sportivă şi totuşi confortabilă
Suspensia noii Clase C a fost complet nou dezvoltată. Aceasta oferă o ţinută agilă de drum şi o manevrabilitate exemplară care îi conferă şoferului o mai mare plăcere a condusului pe drumurile virajate. În acelaşi timp, asigură cel mai bun nivel de confort din segment.
Suspensia faţă independentă a fost reproiectată pentru a oferi o manevrabilitate mai bună. Datorită configuraţiei cu patru braţe, suspensia faţă este complet independent, rezultând astfel o cinematică a punţii ce favorizează tracţiunea şi atingerea unei stabilităţi laterale mai mari. Ca rezultat, suspensia răspunde mai precis la schimbările de direcţie şi permite adoptarea unui stil de conducere mai sportiv, mai agil. Suspensia spate independentă multi-link a fost optimizată pentru a oferi o stabilitate supremă în linie dreaptă şi un confort perfect la rulare.
Noua limuzină Clasa C este echipată standard cu un sistem de suspensie independentă convenţională. Sunt disponibile trei configuraţii de suspensie DIRECT CONTROL cu amortizoare controlate electronic:
- o suspensie confort;
- o suspensie confortabilă Avantgarde cu un caracter sportiv;
- o suspensie sport coborâtă cu 15 millimetri faţă de cea standard.
Prima suspensie pneumatică din segment
Noua Clasă C este primul automobil din segmentul său care poate fi echipat cu o suspensie pneumatică (AIRMATIC), pentru toate roţile, oferită opţional. Datorită amortizoarelor controlate electronic cu care este echipată, asigură o filtrare perfectă a vibraţiilor cauzate de suprafeţele de rulare sau de anvelope, chiar şi când maşina este încărcată. Şoferul poate utiliza selectorul AGILITY SELECT pentru a folosi unul dintre modurile de rulare disponibile: “Comfort”, “ECO”, “Sport” şi “Sport+”. Mai există şi opţiunea “Individual” care îi permite şoferului să-şi configureze după propria dorinţă setările sistemelor. Suspensia AIRMATIC include funcţia self-levelling şi reglează automat garda la sol a maşinii atunci când aceasta este încărcată, pentru a oferi chiar şi atunci un confort şi o agilitate remarcabile.
Noua Clasă C este echipată standard cu frână de staţionare cu acţionare electrică. Frâna de staţionare electrică se decuplează automat atunci când şoferul indică faptul că doreşte să plece de pe loc.
Noua Clasă C, disponibilă pentru comenzi chiar acum
Noua Clasă C de la Mercedes-Benz poate fi comandată de astăzi în toate centrele autorizate Mercedes-Benz România. Momentan pot fi comandate următoarele modele: C 220 BlueTEC, preţ de pornire 31.500 euro, C 180 de la 27.500 euro şi C 200 de la 29.900 euro. Preţurile nu includ TVA.
Mai multe informaţii despre Mercedes-Benz sunt disponibile online la: www.mercedes-benz.ro