BMW 3.0 CSL Hommage – Motorsport in mare stil

0
371

Daca ii intrebi pe fanii BMW care este modelul legendar al producatorului bavarez care este cel mai grozav si cel mai prezent in visurile si fascinatia lor, probabil BMW 3.0 CSL este unul din cele mai des mentionate (alaturi probabil de BMW M1 si prima generatie de BMW M3). Ei bine, BMW  nu uita de haloul incredibil pe care il aduce sigla 3.0 CSL si va prezenta, pe 22 mai 2015, în cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este, conceptul BMW 3.0 CSL Hommage.

Acest concept este omagiul pe care echipa de design a BMW îl aduce ledendarului BMW 3.0 CSL. BMW 3.0 CSL Hommage este un semn al realizărilor inginereşti oferite de clasicul coupé atemporal şi emblematic din anii \’70, prin designul ultrausor şi performantele sale.

Hommage incearca si reusesee sa aduca în prezent caracterul şi imaginea predecesorului său prin materiale de ultima ora şi o formă modernă, cu o caroserie încadrată de deflectoare de aer, pasaje puternice ale roţilor şi spoilere proeminente pe acoperiş şi în spate. Flancurile extinse reprezintă un contrapunct elegant la sportivitatea eleganta a părţilor faţă şi spate.

P90183649_highRes

Toate elementele cockpitului sunt reduse la esenţial.  Asemenea interiorului ca ansamblu, modelul reflectă caracterul special al BMW 3.0 CSL Hommage, întruchipând o combinaţie desăvârşită de design ultrausor, sportivitate si eleganta.

Despre BMW 3.0 CSL
O companie este ca o fiinţă umană. Atâta timp cât face sport, este sănătoasă, antrenată, plină de entuziasm şi performanţă.” Aceasta este faimoasa declaraţie a lui Robert A. Lutz, pe atunci membru în Consiliul Executiv BMW AG responsabil pentru Sales. Cuvintele marcau lansarea BMW Motorsport GmbH în 1972. La conducerea noii companii avea să vină Jochen Neerpasch, fost pilot Porsche şi Ford Racing Manager pentru Europa, care completa astfel o echipă de management nouă, plină de entuziasm. Rolul BMW Motorsport avea să devină esenţial pentru imaginea şi popularitatea BMW, urmând spusele lui Lutz. BMW Motorsport GmbH, care ulterior avea să fie redenumită M GmbH, este compania care avea să deschidă noi teritorii de performanţă pentru BMW prin gama de modele M şi a definit imaginea sportivă a mărcii.

P90100091_highRes

Primul proiect important al noii companii avea să fie BMW 3.0 CSL, un automobil care s-a impus imediat prin performanţe remarcabile pe circuit. În spatele volanului au stat nume mari precum Niki Lauda, Hans-Joachim Stuck, Dieter Quester sau Pierre Dieudonné. Alături de palmares, designul impresionant al BMW 3.0 CSL a marcat profund imaginea sportivă a mărcii, modelul câştigându-şi în timp supranumele de “Bat Mobile“. BMW 3.0 CSL a venit şi cu o serie de inovaţii deosebit de importante pentru BMW.

Sub supervizarea lui Paul Rosche a fost prezentat, în premieră pentru istoria mărcii, primul motor cu sase cilindri dispusi în linie, cu patru supape pe cilindru. La finalul carierei sale, sub denumirea de Turbo-Coupé, BMW 3.0 CSL, care avea un motor cu capacitatea de trei litri, dezvolta nu mai puţin de 800 CP. Unul dintre cele mai puternice modele, care debuta în 1976 cu piloţi precum Ronnie Peterson la volan, a fost o versiune CSL cu 3,2 litri bi-turbo. Puterea a trebuit chiar limitată la 750 CP. Acelaşi propulsor era şi baza pentru monoposturile March din Campionatul European de Formula 2 şi asigurau patru titluri în 1974, 1979 şi 1980 şi 1982, cu piloţii Patrick Depailler, Bruno Giacomelli, Marc Surer, respectiv Corrado Fabi.

O altă inovaţie şi premieră importantă a fost sistemul ABS care a debutat pe 3.0 CSL începând cu 1974, înainte de lansarea pe un model de serie – BMW Seria 7.

În urmă cu 40 de ani, BMW 3.0 CSL a fost modelul care a pus bazele proiectului BMW Art Cars. Pasionat de curse auto, Hervé Poulain l-a rugat pe prietenul său, artistul american Alexander Calder, să-i picteze automobilul cu care urma să participe la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Chiar dacă nu a terminat celebra cursă de anduranţă, modelul BMW Art Car a atras atentia celor pasionaţi de automobile, dar şi de artă. După un singur an, modelul se întoarce pe circuitul de la Le Mans – şi de această dată, automobilul a beneficiat de un design special, realizat de Frank Stella, fiind cel de-al doilea BMW Art Car care a luat parte la Le Mans, o tradiţie care avea să fie continuată până în prezent.