Toyota Motor Europe (TME) a fost confirmat ca lider in industrie cu cel mai scazut nivel de emisii de CO2 , conform raportului pe 2010 publicat recent de catre Comisia Europeana si Agentia Europeana pentru Mediu. Nivelul mediu de emisii CO2 pentru vehiculele comercializate de TME a fost de 112.2g/km (atat pentru vehiculele Toyota cat si pentru cele Lexus) , cu mult sub media industriei, care este de 140 g/km si cu 16 g/km sub standardul de 128.35 g/km impus TME de catre Comisie.
Aceste rezultate recente fac parte din strategia Comisiei de a reduce emisiile de CO2. Fiind primul document doveditor in acest sens, rezultatele pe 2010 si 2011 vor fi folosite ca indicatori necesari industriei auto pentru a determina distanta fata de obiectivul impus pentru 2012. Conform legislatiei in vigoare, raportul pe 2010 ia in calcul 65% din vehiculele cu cel mai mic nivel de emisii din flota comercializata de fiecare producator.
Obiectivul TME de 128,35g/km a fost stabilit pe baza inmatricularilor de masini noi Toyota si Lexus inregistrate pe parcursul anului 2010 in statele membre ale Uniunii Europene. Conform metodelor de calcul prevazute pentru 2015, care iau in considerare 100% din flota comercializata, nivelul mediu de emisii pentru TME a fost de 129 g/km, cu doar 0.7 g/km peste obiectivul companiei si deja sub obiectivul fixat de Comisia Europeana pentru industria auto, anume de 130g/km, pentru 100% din flota comercializata.
Rezultatele recente confirma pozitia de lider ocupata de Toyota in ceea ce priveste protectia mediului, dar valideaza si strategia pe termen lung a companiei, privind mobilitatea sustenabila, concretizata prin productia si vanzarea in masa a vehiculelor cu tehnologie hibrid integrala. Lansat pentru prima data in 1997 in Japonia (si in 2000 in Europa), Toyota Prius a fost primul vehicul hibrid produs in masa, devenit rapid un simbol in industrie. In acest an, modelului Prius i se vor alatura Prius + si Prius Plug-in Hybrid.
Vanzarile cumulate de vehicule hibrid Toyota si Lexus au depasit 3,5 milioane de unitati la nivel global in 2011, cifra ce va creste odata cu extinderea gamei de vehicule hibrid. In Europa, peste 10% din vehiculele Toyota si Lexus comercializate au fost vehicule hibrid. Pentru prima data, Toyota va introduce tehnologia hibrid si in segmentul B, prin lansarea in acest an a noului Yaris hybrid. De asemenea, noul model Lexus GS 450h, prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt, va fi disponibil tot incepand cu acest an.
Toyota considera ca tehnologia hibrid reprezinta una din cele mai eficiente si practice modalitati de a reduce nivelul de emisii, cu rezultate semnificative pe termen scurt si mediu. Compania realizeaza imbunatatiri continue prin reducerea greutatii bateriei si cresterea eficientei tehnologiei Hybrid Synergy Drive.
Toyota dezvolta de asemenea alte tehnologii, marturie stand conceptele prezentate la Salonul Auto de la Tokyo – conceptul ultra-compact si usor FT-EV III, destinat calatoriilor scurte in oras si sedanul ce functioneaza cu tehologia bazata pe celula de hydrogen, FCV-R.
Emisii medii CO2 pt 65% din flota (cf cerintelor din 2010)
Numele producatorului | Nivel mediu emisii Co2 (65%) | Numar de inmatriculari | Obiectiv de emisii |
Toyota Motor Europe NV/SA | 112.241 | 564,633 | 128.349 |
FIAT Group Automobiles S.p.A. | 115.285 | 975,822 | 119.240 |
Automobiles Citroën | 118.764 | 815,936 | 127.361 |
Automobiles Peugeot | 119.208 | 974,248 | 127.704 |
Renault | 120.700 | 1,125,141 | 127.045 |
Hyundai Motor Europe GmBH | 120.858 | 325,603 | 126.725 |
Ford-Werke GmbH | 121.128 | 1,076,887 | 126.226 |
Volkswagen AG | 125.987 | 1,469,419 | 130.715 |
Adam Opel AG | 126.920 | 935,499 | 130.483 |
SKODA auto a.s. | 127.869 | 420,718 | 127.225 |
Bayerische Motoren Werke AG | 129.253 | 640,021 | 137.409 |
Nissan International SA | 132.131 | 389,818 | 128.875 |
Audi AG | 133.883 | 589,855 | 140.365 |
Daimler AG, Stuttgart | 137.762 | 646,067 | 137.323 |
Emisii medii CO2 pt 100% din flota (cf cerintelor din 2015 )
Numele producatorului | Nivel mediu de emisii de CO2 (100%) | Numar de inmatriculari | Obiectiv de emisii |
FIAT Group Automobiles S.p.A. | 125.013 | 975,822 | 119.240 |
Toyota Motor Europe NV/SA | 129.056 | 564,633 | 128.349 |
Automobiles Peugeot | 131.021 | 974,248 | 127.704 |
Automobiles Citroën | 131.418 | 815,936 | 127.361 |
Renault | 133.824 | 1,125,141 | 127.045 |
Hyundai Motor Europe GmBH | 134.244 | 325,603 | 126.725 |
Ford-Werke GmbH | 136.552 | 1,076,887 | 126.226 |
SKODA auto a.s. | 139.193 | 420,718 | 127.225 |
Adam Opel AG | 139.529 | 935,499 | 130.483 |
Volkswagen AG | 140.352 | 1,469,419 | 130.715 |
Bayerische Motoren Werke AG | 146.355 | 640,021 | 137.409 |
Nissan International SA | 147.197 | 389,818 | 128.875 |
Audi AG | 151.832 | 589,855 | 140.365 |
Daimler AG, Stuttgart | 160.166 | 646,067 | 137.323 |
Via: Toyota
Sursa datelor: http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:343:0097:0104:EN:PDF