BMW M2 Coupe: 370 CP si 500 Nm in cel mai mic si mai asteptat model M

0

Acesta este noul BMW M2 Coupe, una din cele mai asteptate noutati ale anului. Dupa ce primele poze au aparut pe internet ieri in urma unei “scurgeri” de informatii, BMW a publicat primele fotografii si informatii oficiale cu noul model BMW M2 Coupe, unul din cele mai asteptate si cele mai incitante modele M din oferta actuala. Cu 370 CP, adica 44 CP mai mult decit M235i, cutie manuala in versiunea de serie (o cutie M DCT cu dublu ambreiaj fiind disponibila ca optional) si performante apropiate de BMW M3/M4, noul coupe compact supersportiv ofera performante mai bune decit vechiul BMW M3 E90 si apropiate de cele ale vechiului BMW M3 GTS.

Astfel, la un an si jumatate dupa lansarea Seriei 2 Coupe, BMW ii ofera in fine acesteia varianta M pe care toti pasionatii marcii o asteptau.  BMW M235i, modelul M Performance lansat anul trecut nu era tocmai o masina lenta, cu ai sai 326 CP si un demaraj 0-100 km/h in 4.8 secunde. Totusi, fanii marcii bavareze si mai ales ai Diviziei M GmbH sperau sa vada si o versiune mai radicala, care sa ocupe locul lasat liber de fostul BMW Seria 1 M Coupe.

P90199658-highRes

Din punct de vedere vizual, acest nou BMW M2 Coupe marcheaza in mod clar diferenta fata de surorile sale mai modeste din gama (inclusiv BMW M235i), avand un kit de caroserie specific care nu lasa nici o indoiala asupra pretentiilor sale sportive. Remarcam in special spoilerul fata dotat cu intrari generoase de aer, aripile laterale fata si spate largite semnificativ si cele patru iesiri de esapament. Astfel, legatura de rudenie cu fostul BMW Seria 1 M Coupe este evidenta, desi BMW insista sa sublinieze filiatia si cu alte modele compacte sportive din istoria marcii precum ar fi BMW 2002 turbo sau prima generatie BMW M3 E30 din 1986.

BMW M2 Coupe este animat de un motor cu sase cilindri de 3.0 litri cilindree TwinPower Turbo care dezvolta 370 CP la 6.500 rpm (cu linia rosie incepand la 7.000 rpm) si 465 Nm de cuplu motor intre 1.400 rpm si 5.560 rpm (care pot atinge chiar 500 Nm datorita unei functii overboost disponibile intre 1.450 rpm si 4.750 rpm), puterea fiind transmisa la rotile din spate. Este vorba de o evolutie a propulsorului cu nume de cod N55 regasit si pe M235i. Fata de BMW Seria 1 M Coupe, noul BMW M2 foloseste o singura turbina dubla sub acronimul TwinPower Turbo in locul solutiei cu doua turbine individuale. Acest bloc motor primeste in cazul lui BMW M2 Coupe piese specifice (pistoane, arborele cotit) imprumutate de la BMW M3 si M4, care insa beneficiaza de un motor complet diferit, tot cu 3 litri si 6 cilindri (S55), care are alt azelaj si cursa si poate sa atinga turatii mai inalte. Conform oficialilor BMW, motorul cu sase cilindri construit din aluminiu este usor si optimizat termodinamic, iar un sistem de ungere special modificat permite folosirea fara probleme pe circuit. Esapamentul cu 4 tevi reduc presiunea de evacuare si genereaza o tonalitate specifica M.

P90199700-highRes

Performantele fac un salt semnificativ fata de M235i, demarajul 0-100 km/h fiind acum realizat in 4.3 secunde in cazul versiunii echipate cu cutia cu dublu ambreiaj M DCT cu 7 trepte (cu utilizarea functiei Launch Control) si 4.5 secunde in cazul versiunii standard echipata cu cutie manuala. Pentru referinta, BMW Seria 1 M Coupe avea un demaraj 0-100 km/h de 4.9 secunde iar versiunea BMW M3 GTS a precedentei generatii Seria 3 E90 obtinea un demaraj 0-100 km/h in 4.4 secunde. Actualul BMW M4 in versiunea manuala are un demaraj 0-100 km/h tot de 4.3 secunde. Nivelul de consum mixt si de emisii de CO2 anuntate pentru BMW M2 sunt relativ scazute avand in vedere performantele anuntate, cu 7,9 l/100 km si 185 g/km (in versiunea cu transmisie M DCT; cu transmisie manuala valorile sunt: 8,5 l/100 km si 199 g/km). Pe circuitul de la Nurburgring noul BMW M2 Coupe a reusit un timp pe circuit de 7 minute si 58 de secunde, mai bun decit cel al vechii generatii BMW M3 E90.

Disponibilitatea cutiei manuale va fi fara indoiala pe placul puristilor, si exista estimari ca pe anumite piete precum Marea Britanie, versiunile cu cutie manuala vor reprezenta cel putin 50 % din vanzari, oferind o interactiune si implicare mai mare a pilotului. Cutia beneficiaza de un sistem de tip syncro-rev care permite sincronizarea automata a turatiei motorului în cazul unei retrogradari de treapta si taie marginal turatia la trecerea in treapta superioara – este un sistem pe care l-am mai intalnit pe modele precum Nissan 370Z sau pe unele modele Mini.

P90199664-highRes

Cutia de viteze cu dublu ambreiaj M DCT este fara indoiala mai sofisticata, cu 6 programe diferite de conducere, sistem Launch Control integrat, o functie “Smokey Burnout” si  un sistem botezat Stability Clutch Control care dezactiveaza ambreiajele in anumite situatii pentru a imbunatati sau restabili stabulitatea. Asistarea directiei este electrica, cu setari diferite de Confort/Sport sau Sport+ pentru a ajusta nivelul de asistare.

Trenul de rulare al lui BMW M2 Coupe este derivat din cel al modelelor BMW M3 si BMW M4 si foloseste pe scara larga aluminiul.  Fata de un model Seria 2 Coupe standard, BMW M2 Coupe este are un tren de rulare mai lat cu 55 mm in fata si cu 80 mm in fata. Jantele pe 19 inci participa si ele la usurarea maselor nesuspendate si sunt asociate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport dezvoltate special pentru BMW M2. Sistemul de franare pare venit direct din zona curselor auto, cu discuri perforate si ventilate cu diametrul de 380 mm in fata si 370 mm in spate – este practic acelasi sistem de care beneficiaza si BMW M3/M4. Nu in cele din urma, se cuvine sa mentionam diferentialul M activ controlat electronic care optimizeaza motricitatea si stabilitatea si care permite si usoare derapaje controlate ale rotilor spate in modul M Dynamic.

Datorita diferitelor componente M, BMW M2 Coupe cantareste 1495 kg (in versiunea standard) – aproape aceeasi greutate cu BMW Seria 1 M Coupe, fiind cu 35 kg mai usor decit modelul mai putin performant M235i Coupe.

P90199692-highRes

Nu cunoastem nici o informatie oficiala privind pretul in Romania sau data oficiala de lansare. Se asteapta ca acest noul BMW M2 Coupe sa isi faca intrarea triumfala pe piata in primavara urmatoare, cu ocazia salonului de la Geneva. Pretul in Germania se asteapta sa porneasca de la 56.700 EUR cu TVA. La acest pret BMW M2 Coupe va intra in concurenta cu competitori precum Audi RS3 si Mercedes CLA45 AMG. Puterea si pretul sunt relativ similare, dar fiind singura oferta cu tractiune spate si cu cutie manuala, e de asteptat ca va atrage pasionatii care doresc o interactiune si o implicare mai mare in pilotaj. Iar pentru acesti pasonati de pilotaj, BMW Apps pluseaza cu o noua aplicatie, pe langa deja cunoscuta aplicatie M Laptimer, si anume o aplicatie dedicata camerelor GoPro. Aceasta permite pilotului sa foloseasca o camera GoPro pentru a filma tururile de circuit, de o maniera integrata cu sistemul BMW ConnecedDrive, putand fi operata folosind controllerul iDrive si putand vizualiza filmele prin intermediul display-ului central.