BMW M5 2017 – 600 CP si tractiune integrala

0

BMW a prezentat oficial primele imagini si informatii despre noul BMW M5. Cel mai rapid BMW de serie din istorie duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou datorita sistemului de tracţiune integrală M xDrive care debutează în premieră pe sedanul de înaltă performanţă. Această schimbare de direcție reprezentata de primul model BMW M cu tractiune integrala permite M5 să exploreze noi dimensiuni dinamice şi să ofere un caracter practic cotidian mai mare în orice condiţii de condus. Noul automobil se angajează să continue tradiţia unui concept de modele inaugurat în 1984 de originalul BMW M5 – sedanul business de lux capabil să exceleze şi pe circuit.

Noua tractiune integrala M xDrive dezvoltată de BMW M GmbH este construita să ofere în egală măsură performanţe de top şi plăcerea de a conduce. Funcţionează cu o casetă centrală de transfer cu ambreiaj multidisc şi distribuie complet variabil cuplul între puntea faţă şi cea spate, după cum este necesar. Un alt element al tracţiunii superioare a automobilului în toate condiţiile de drum şi meteorologice este diferenţialul M activ pe puntea spate, care funcţionează tot complet variabil şi are efect de blocare între 0 şi 100%.

Caracterul M xDrive poate fi ajustat după cum se doreşte. Conducătorul auto are cinci configuraţii diferite la alegere în funcţie de combinaţiile modurilor DSC (DSC on, MDM, DSC off) şi M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). În setarea de bază cu DSC (Dynamic Stability Control) activat şi 4WD, sistemul permite o patinare uşoară a roţilor spate la accelerarea din viraje – şi, prin urmare, asigură un control sportiv noului BMW M5. În modul M Dynamic (MDM, 4WD Sport), M xDrive permite derapaje uşoare, controlate. Cele trei moduri M xDrive cu oprirea DSC au fost concepute pentru a răspunde şi cerinţelor piloţilor pe circuit. Se pot alege una dintre cele trei configuraţii, inclusiv tracţiune spate pură (2WD). BMW M5 preia astfel una din ideile aduse de concurentul sau Mercedes-Benz E63 (sau E63S) AMG 4Matic+.

Puterea mare a noului BMW M5 este asigurată de un motor V8 biturbo de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, o evolutie semnificativa a propulsorului actualului model. De exemplu, turbocompresoarele nou dezvoltate, răcirea indirectă şi foarte eficientă a aerului de încărcare şi presiunea crescută de injecţie a combustibilului contribuie la creşterea puterii şi, mai presus de toate, a cuplului. Motorul dezvoltă 441 kW/600 CP între 5.600 şi 6.700 rpm, în timp ce un cuplu impresionant de 750 Nm se află la dispoziția conducătorului încă de la 1.800 rpm, până la 5.600 rpm. Spre deosebire de vechea generație, cuplul motor a crescut cu 70 Nm. Consumul mediu mixt anunțat de producător este de 10.5 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 ajung la 241 de grame per kilometru. O pompă de ulei complet variabilă, cu program de control, asigură alimentarea cu ulei atunci când noul BMW M5 are nevoie, chiar şi pe circuit. Performanţele impresionante ale automobilului vorbesc de la sine: de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde, de la 0 la 200 km/h în 11,1 secunde. Pe de altă parte, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opţional M Driver poate duce nivelul maxim la 305 km/h.

Noul BMW M5 transferă toata aceasta putere printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. În modul D, acesta oferă tot confortul şi comoditatea schimbărilor de viteze complet automate, dar poate trece şi la schimbări manuale secvențiale. Conducătorul poate face acest lucru fie cu ajutorul schimbătorului compact de pe consola centrală, fie prin intermediul clapetelor de pe volan. Drivelogic permite conducătorului să adapteze caracteristicile transmisiei în funcţie de preferinţele personale. Pentru utilizarea pe circuit, transmisia M Steptronic cu opt trepte oferă timpi de schimbare foarte rapizi, astfel că noul BMW M5 beneficiază de agilitate excepţională.

Suspensia noului BMW M5 este, de asemenea, concepută pentru a oferi atât tracţiune maximă pentru utilizarea cotidiană, cât şi performanţe dinamice superioare pe circuit. Asemenea motorului, transmisiei şi sistemului M xDrive, acesta a fost reglată de specialişti şi piloţi de curse în diferite locaţii, inclusiv pe faimosul Nordschleife, Nürburgring. Elementele sofisticate de rigidizare din structurile faţă şi spate asigură că structura caroseriei este extrem de rigidă şi, prin urmare, automobilul oferă răspuns instantaneu, în special atunci când conducătorul îl împinge la limită pe şosea sau pe circuit.

De asemenea, conducătorul poate alege între modurile Comfort, Sport şi Sport Plus pentru sistemul Variable Damper Control (VDC) – care are reglaj specific M – şi direcția M Servotronic. Iar caracteristicile motorului pot fi şi ele configurate în funcţie de preferinţele conducătorului prin modurile Efficient, Sport şi Sport Plus. Cele două butoane M1 şi M2 de pe volanul M îmbrăcat în piele pot fi utilizate pentru a stoca două reglaje care combină preferinţele conducătorului în ceea ce priveşte setările motorului, transmisiei, suspensiei şi modurilor M xDrive, ale modului DSC şi ale Head-Up-Display. Conducătorul poate activa setarea preferată apăsând butonul corespunzător.

Noul BMW M5 include revizuiri ale caroseriei faţă de modelul BMW Seria 5 pentru a-şi etala latura dinamică. Inginerii de la M au reproiectat panourile faţă laterale mai late şi bara faţă pentru a include deschideri mai mari pentru alimentarea cu aer a sistemelor de răcire şi a frânelor. De asemenea, o noutate este difuzorul spate. Cvartetul de ţevi de eşapament al sistemului de evacuare este un indicator vizual al puterii generate de BMW M5 şi oferă o acustică sportivă adecvată datorită sistemului de control al clapetelor. Conducătorul poate folosi un buton pentru a regla acustica motorului după cum doreşte.
Capota, care are un design M specific, este fabricată din aluminiu şi are linii de sculpturale sportive. Acestea se extind în acoperişul foarte uşor din fibră de carbon (CFRP) – o caracteristica standard a noului M5. Reducerile de masă aduse de acoperişul CFRP şi de alte componente, cum ar fi sistemul de evacuare, asigura o reducere de masă faţă de predecesor.

Noul BMW M5 este echipat cu frâne M compozite, care sunt mai uşoare decât cele convenţionale şi, prin urmare, reduc masa automobilului. Sunt echipate cu etriere fixe, cu şase pistoane, vopsite în albastru în faţă şi etriere flotante, cu un singur piston, în spate, dar şi discuri de frână perforate şi ventilate interior. Disponibile opţional, frânele M din carbon ceramic, care pot fi identificate prin etrierele vopsite în auriu şi care reduc încă 23 kilograme din masa M5, pot rezista unor solicitări şi mai mari.

Noul BMW M5 este echipat standard cu jante de 19 inci, din aliaj uşor (faţă: 9,5 x 19, spate: 10,5 x 19). în nuanţă Orbit Gray şi anvelope M specifice (faţă: 275/40 R 19, spate: 285 / 40 R19). Jantele de 20 de inci pot fi comandate opţional (faţă: anvelope 275/35 R 20 pe jante 9,5 x 20, spate: anvelopele 285/35 R 20 pe jante 10,5 x 20). Specificaţia standard pentru noul BMW M5 include şi piele Merino şi scaune M cu reglaj electric. Lista de opţiuni include scaunele M multifuncţionale nou dezvoltate, care se remarcă prin construcţia tip scoică şi suport lateral şi mai bun.

Noul BMW M5 poate fi comandat din septembrie 2017, iar livrările vor începe în primăvara anului 2018. Programat pentru lansare la aceeaşi data de începere a vânzărilor ca şi M5 standard este BMW M5 First Edition. Această versiune specială – limitată la un număr de 400 de exemple în întreaga lume – are vopsea BMW Individual Frozen Dark Red metalizat. Preţurile pentru România vor fi comunicate în curând. In Germania, noul BMW M5 porneste de la un pret de 117.900 EUR iar versiunea First Edition presupune un pret suplimentar de 19.500 EUR.