Citroen DS3 – the pink lady

0
1520

Intro

Citroen intotdeauna s-a priceput la masini mici iar designul promovat de francezi a fost intotdeauna unul elegant si rafinat. Fiecare Citroen se doreste a fi special in felul sau, insa gama DS (Different Spirit) tinteste undeva si mai sus dorind sa aduca un plus de originalitate si un aer ceva mai spectaculos. DS3 este o varianta in trei usi a lui C3 si este cel mai accesibil model din gama DS.

Prima generatie C3 lansata in 2001 la Frankfurt a inlocuit simpaticul Citroen Saxo si a uimit publicul prin formele sale simpatice, rotunde, si printr-un design interior foarte chic, mini-ul francezilor reusind sa se diferentieze clar de fratele de platforma Peugeot 207 si de modelele concurente din segment. Actuala generatie C3 a preluat stafeta in iunie 2009 si cu toate ca noua linie de design nu mai reprezenta o rupere fata de trecut, aprecierile nu au incetat sa curga, Citroen dovedind ca inca este maestrul elegantei. Partea interesanta este ca in februarie 2009, deci cu cateva luni inainte prezentarii noului C3, Citroen a aratat publicului larg concept-car-ul Citroën DS Inside  care in 2010 s-a concretizat in Citroen DS3 – un mini luxos de lifestyle menit sa concureze Mini si Alfa Romeo Mito. Inafara de finisaje deosebite si multiple posibilitati de personalizare, Citroen DS3 promitea si performante rutiere superioare lui C3, in ton cu ceea ce ofera sportivele segmentului mic.

La aproape 3 ani de la lansare, DS3 inca intoarce capete pe strada si am dorit sa intelegem de ce, drept pentru care am luat la drive-test Citroen DS3 1.6THP 150CP pe care nu ne-am putut abtine sa nu-o botezam imediat…. the pink lady.

Multumim din suflet Sharpshooters pentru sesiunea foto si pentru ca ne-au impartasit din experienta lor.

_MG_5121

Exterior

Pentru un muscat de automobil, un model de clasa mica cu acoperisul roz nu este tocmai maximum posibil, si cand stii ca si la interior vei da peste o plansa de bord la fel de pink, te gandesti daca n-ar fi fost mai bine si o fata in redactie. Insa arunci un ochi pe fisa tehnica si cei 155 CP ai lui DS3 te fac sa mustacesti usor si pornesti spre dealer. De la primul contact cu acest DS3 ne-am convins ca masina chiar arata traznet chiar si  dupa nu mai putin de 3 ani de la lansare. Oricat de macho te-ai crede n-ai cum sa nu recunosti ca acoperisul roz arata intrun mare mare fel. Si tine cont ca pentru baietei se poate merge pe alta nuanta, care, evident, va fi asortata cu plansa de bord, asa ca se gaseste o combinatie ideala pentru aproape orice gusturi. Forma si designul farurilor au fost preluate de la C3, insa grila frontala si elementele cromate fac diferenta. Partea laterala cu portierele de mari dimensiuni si forma deosebita a stalpului central fac casa buna cu geamurile spate fumurii si cu aripile evazate ce inrameaza superbele jante in doua culori. Partea din spate a lui DS3 atrage atentia prin forma atragatoare a grupurilor optice, eleronul in aceeasi culoare cu plafonul si continuitatea suprafetelor vitrate de culoare inchisa.Pe mijlocul hayonului regasim sigla DS3, bineinteles – cromata, iar in partea inferioara un deflector fals de culoare neagra. In ciuda cromului folosit din abundenta, cand privesti acest DS3, ai impresia ca nu s-a exagerat cu nimic, iar rezultatul final este o masina de clasa mica cu un caracter foarte puternic si un aspect usor feminin dar la modul placut._MG_5234bis

Interior

Citroen DS3 a vrut sa rupa orice norma din clasa sa si chiar a reusit la lansarea sa de acum mai bine de 3 ani cand practic nu avea concurenta daca ne refeream strict la aspect si design. Daca la exterior modificarile fata de un C3 normal sunt mult mai consistente, la interior s-a mizat in mare parte pe o personalizare mai puternica fata de modelul de volum si pe o dotare standard cat mai bogata. Astfel primul lucru care iese in evidenta si din tipare este plansa de bord in aceeasi culoare cu plafonul, deci roz in cazul nostru. Scaunele sunt si ele speciale, foarte sport configurate, cu piele perforata in doua culori si asigura o excelenta sustinere laterala pe drumurile virajate. Pozitia de condus este buna chiar daca poate ne-am fi asteptat la o pozitie ceva mai joasa. Ergonomia postului de conducere este buna, comenzile fiind la indemana cu o singura mentiune pentru sistemul multimedia care, in ciuda displayului generos si lizibil, se opereaza cu ajutorul unor butoane destul de mici si a unui singur controller rotativ de mici dimensiuni, toate plasate sub comenzile de climatizare. Cu ceva exercitiu insa reusesti sa te obisnuiesti, partea buna fiind ca o parte din comenzi pot fi accesate de pe satelitii din spatele volanului. Sistemul de climatizare automat se comporta impecabil si prezinta comenzi clare si suficient de intuitive. Ceasurile de bord din spatele volanului au un design modern si o iluminare placuta ce ajuta mult la urmarirea informatiilor afisate fara a obosi privirea soferului. Materialele sunt de buna calitate, inclusiv plasticul lucios foarte la moda in ultima vreme. Tapiteria scaunelor este foarte bine lucrata iar forma sportiva a acestora asigura o sustinere optima chiar si pe traseele pline de viraje.

IMG_5108

Dinamica

Citroen DS3 poate fi configurat in 5 variante de motorizare, incepand cu unitatea 1.2 VTI de 82CP si ajungand pana la motorizarea THP 155CP BVM6 prezenta si pe masina noastra de test si pe care o recomandam cu caldura. Este cel mai puternic motor disponibil in gama DS3 si vine doar in echipare de varf Sport Chic.  Cei 150 CP livrati la 6000 rpm iti garanteaza o doza maxima de distractie impreuna cu caroseria agila a lui DS3. Cuplul maxim de 240 Nm obtinut inca de la 1400rpm fac deplasarile in oras foarte rapide si ajuta si la obtinerea unui consum rezonabil de benzina. La drum intins insa stilul de condus se schimba aproape involuntar, intrucat sunetul evacuarii, chiar fara a fi ceva iesit din comun, efectiv incita la un condus sportiv. Motorul trage foarte liniar si este atat de plin de viata incat cu greu te poti abtine sa nu fortezi putin nota. Iar cand iti dai seama ca suspensiile sunt ferme iar directia suficient de responsiva, atunci vei apasa acceleratia si mai tare si vei cauta nerabdator un viraj pe care sa-l abordezi in forta. Acolo vei descoperi un ruliu minim si vei invata ca DS3 se poate conduce foarte usor la limita. Franele sunt nesperat de responsive iar inclinarea caroseriei este minima chiar daca vorbim de o franare in forta. Cutia de viteze exploateaza bine resursele de putere insa timoneria nu este atat de precisa pe cat ti-ai dori. Primele patru trepte de viteza sunt scurte si te ajuta sa urci bine de tot in ture, iar ultimele doua trepte iti asigura un mers mai relaxat si mai economic. Reprizele sunt bune chiar si in treapta a 5-a, dar pentru senzatii ceva mai intense este suficient sa retrogradezi in treapta a 3-a si sa apesi cu nadejde pedala de acceleratie. Ce te uimeste cel mai mult la acest DS3 nu sunt performantele propriu-zise ci modul in care aceasta masina stie sa mearga tare. Se conduce extrem de usor, o simti foarte inchegata pe drum, confortul la rulare este foarte bun suspensiile nefiind exagerat de rigide, iar directia si ambreiajul sunt foarte placute la manevrare.

img_5085

Buget

Citroen DS3 nu se vrea a fi un C3 mai bine echipat ci un model de sine-statator, un gadget automobilistic, un obiect de lifestyle. Bineinteles ca nu are cum sa fie ieftin, mai ales daca il comparam cu o masina de clasa mica. Insa cei 18.480 euro cu TVA ramasi dupa ce scadem discountul de 2480 Euro, parca nu mai par atat de multi daca ne uitam sub capota si tinem cont si de dotarile indestulatoare. La acesti bani se poate opta pentru o compacta in echipare medie, motorizata corect si cam atat. Citroen DS3 insa este o mica bomba pe roti pentru care ai la dispozitie foarte multe posibilitati de personalizare in ideea de a obtine un look cat mai original. Nivelul de dotare Sport Chic contine tot ce este disponibil in materie de siguranta activa si pasiva si aproape tot ce iti trebuie in materie de confort: clima automata, conexiune USB&Bluethoot, scaune sport, pedale cu insertii cromate si jante pe 17inch. Recomandam adaugarea pachetului Confort, care pentru doar 417 euro cu TVA aduce in plus senzori de lumini si ploaie, oglinzi rabatabile electric, cotiera fata si senzori de parcare spate. Personalizarea estetica iti mai poate scoate din buzunar circa 1.000 euro cu TVA in functie de combinatia de culori, tapiterii si colante pentru care optezi. In ceea ce priveste consumul nu ai de ce sa-ti faci griji, DS3 cu motorizarea de 150CP ne-a consumat in trafic urban in jur de 10 litri / 100km iar la drum intins 8 litri / 100 km in conditii de condus destul de agresiv.

IMG_5282

Verdict

4 out of 5 stars

Citroen DS3 este nu numai o masina speciala, un excelent gadget ci si o oferta extrem de tentanta in clasa mica, sectiunea buburuze agitate, atata timp cat optezi pentru motorizarea 1.6THP supraalimentata de 150CP care ne-a placut extrem de mult. DS3 se conduce foarte usor si iti ofera foarte multe satisfactii la drum intins, atunci cand, pe o portiune virajata, incepi sa te joci cu schimbatorul de viteze la turatii inalte si masina demareaza rapid, cu un sunet placut si o nonsalanta surprinzatoare. Interiorul este vesel, personalizabil si sofisticat, micile scapari la nivel de ergonomie pot fi trecute cu vederea, iar pentru o versiune coupe spatiul interior este mai mult decat suficient. Spre deosebire de alte modele de clasa mica, in DS3 vei gasi o pozitie de condus corecta si materiale cu un placut iz premium. Citroen DS3 nu este ieftin daca il raportam la clasa din care face parte, dar este o optiune excelenta pentru Mini si Alfa Romeo Mito, fiind totodata mult mai bland si maleabil decat Clio RS.

PLUS - garajul.ro tinuta de drum, putere, consum

MINUS garajul.rodevalorizare rapida, suspensie rigida, doar versiune in 3 usi

Opinie Stefan Frangulea – Director Editorial

Citroen DS3 1.6 THP Sport Chic a fost una din cele mai placute surprize intre masinile din zona accesibila la pret pe care le-am testat in acest an. Citroen a reusit sa ofere o bombineta sportiva foarte reusita si foarte atragatoare, care reuseste sa iti puna un zimbet pe chip in permanenta din momentul in care il regasesti in parcare, trecind la momentul cind te urci in masina si vezi bordul colorat si inspirat personalizat, la rularea in traficul din oras unde toata lumea intoarce capul dupa masinuta ta colorata si iti zimbeste si nu in ultimul rind, la rulajul in mod rapid pe un traseu virajat, unde masina reuseste sa parcurga virajele mai largi sau mai strinse la fel de competent si de o maniera foarte rapida.  Desi poate parea scump pentru un mini Citroen, DS3-ul reprezinta o oferta buna din perspectiva pretului Fata de un Mini sau de un Alfa Mito, dar probabil valoarea de revanzare va fi destul de afectata de devalorizare. Ergonomia consolei centrale este cam complicata, insa per-ansamblu, a fost una din masinile cele mai surprinzatoare pe care am condus-o anul acesta, si pe care am regretat destul de mult ca a trebuit sa o returnam la importator“.

IMG_5233

Date Tehnice

CITROEN DS4
Motorizare 1.6VTi
Cilindree (cc) 1.598
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 150/6.000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 240/2000
Carburant benzina
Norma de poluare EURO 5
Cutie de Viteze manuala/6 trepte
Rezervor (l) 50
Portbagaj (l) min. 285
Viteza maxima (km/h) 210
0 – 100 km/h (sec) 7.3
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 10
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 7.8
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 8
Emisii CO2 (g/km) 135
Masa proprie (kg) 1.165
Lungime x Latime x Inaltime (m) 3.95×1.72×1.48

Galerie foto